Någon gång vänder det. Jag tror inte det kraschar imorgon men man ska vara medveten om risken. Det vi ser just nu är en effekt av alla slantar som tillverkats under pandemin samtidigt som det är nollränta på många håll. Klockor blir en asset class på samma sätt som gamla bilar, konst mm. Fördelen med moderna klockor är att det kräver exakt noll förkunskap för att lyckas och de är, iaf just nu, väldigt likvida.Om priserna börjar falla så finns det garanterat många säljare men jag tror inte priserna börjar falla. Jag tror vi har lång tid med uppgång kvar.
Dessutom tror jag att produkten i sig tilltalar många "lyxkonsumenter" - som annars köper smycken, väskor m.m. samtidigt som de tilltalar det andra spektrat som gillar tekniken och mekaniken. Plus den stora mängden som intresserar sig när alla andra intresserar sig.
Det är få klockintresserade som köper en standard 5711 för en miljon eller en Daytona för 400k. Det är ungefär lika mycket substans i detta som i valfri kryptovaluta. Man köper framtida förväntad värdeökning. Inget fel på något sätt men jag tror inte att man ska lura sig att det finns en faktisk efterfrågan för klockorna på dagens nivåer.