Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lyfter in denna hör då den passar bättre. Men ja det var ju högt och lågt över hela forumet om hur AD ”lovat” massa saker. Sedan helt tyst. Fri prissättning råder, men om man flippar ett par månaders gammal med ett par 100k i profit så får man skylla sig själv om AD framgent inte vill sälja till hen.Helt enig. Göra världens affär av det, offerkoftan på och alla andra är dumma - för att nästan direkt flippa.
Har kanske missat, men inte sett någon uppdatering om att han fått plocka ut den. Vore extra kul med all klagosång och sedan total tystnad när klockan väl landat. Men som sagt - kanske bara jag som missat
Klart du har rätt här. En stor del (tillräckligt många) här ju köpt sina klockor i spek syfte. Då sjunker såklart priserna till någonstans runt det reella underliggande värdet då kortsiktig spek blir meningslös/negativ och långsiktig väldigt oklar. Sedan att det finns många välbeställda som köper för att dom vill ha en Rolex och fortfarande har råd är ju klart men det är ju inte dom som dragit prisnivåerna sky high.Du menar att ekonomin är enkelriktad? Om det är högkonjunktur så är det svårt att köpa Rolex till vettiga priser för att folk har gott om pengar, men om det blir lågkonjunktur går det ändå inte att köpa Rolex till vettiga priser för att de rika är de som egentligen köper och därtill sitter på alla sålda klockor och vägrar sälja?
Jag får inte ihop det resonemanget.
Jag har ingen statistik men det känns som att väldigt mycket ”vanliga människor” köper Rolex. Kanske säljer de inte vad de har i brådrasket men de lär inte prioritera att köpa nytt om de måste lägga halva klockbudgeten på elräkningen. Sånt spelar roll ändå.
Galler ju att Dina inkomster haller jamna steg eller mer an inflation.I takt med ökad inflation är den faktiska värdeminskningen större än bara prisraset. Egentligen är det ju billigare att handla nu än för ett år sedan, förutsatt att priset ör detsamma då..
Kunde inte hålla med mer, MEN är det inte i människans natur att tro att snöbollen bara blir större och större tills den går helt sönder?“Flippers and day traders who’d been told you couldn’t lose money in watches came with little underlying passion and found themselves burnt when prices began to fall,” Subdial said in the post.
Vissa av dessa tycker man ju lite synd om eftersom de är idioter som inte vet bättre än att lita på sådant.. Men samtidigt är det ändå så att de lekt med elden och trott att det är helt riskfritt. inget är riskfritt, inte Rolex, inte bitcoin, inte guld eller diamanter eller fastigheter.
Det finns ju en kategori människor som tyvärr lagt in sparkapital i diverse cryptoschemes och trott att värdet bara kommer växa och växa. För att ”experterna” sa det.Kunde inte hålla med mer, MEN är det inte i människans natur att tro att snöbollen bara blir större och större tills den går helt sönder?
Rolex må ju vara dyrt och svåruppnåeligt men faktum är att helt vanliga människor ändå haft råd att köpa. Jag betraktar Rolex som ett svenssonlyxmärke där sortimentet i stål med undantag för några modeller (Pepsi, Daytona och hulk typ) är åtkomliga för medelklassen.Klart du har rätt här. En stor del (tillräckligt många) här ju köpt sina klockor i spek syfte. Då sjunker såklart priserna till någonstans runt det reella underliggande värdet då kortsiktig spek blir meningslös/negativ och långsiktig väldigt oklar. Sedan att det finns många välbeställda som köper för att dom vill ha en Rolex och fortfarande har råd är ju klart men det är ju inte dom som dragit prisnivåerna sky high.
Finns en till salu här på KS:Någon som har koll hur väntetid ser ut på en OP 41 Blå? Sugen på en 40års present till mig själv. Men det kanske bara är att glömma!? Man läser ju om kölistor på år, plus att man ska ha köphistorik osv.
Bäst svar får du nog av Rolex återförsäljare direkt.Någon som har koll hur väntetid ser ut på en OP 41 Blå? Sugen på en 40års present till mig själv. Men det kanske bara är att glömma!? Man läser ju om kölistor på år, plus att man ska ha köphistorik osv.
Såg det! Men köpa ny från butik är det jag vill göra. Jag köper väldigt sällan klocka. Så vill att det ska vara en speciell händelse med allt va de innebär. Beg är beg så att säga!! Blir inte samma känsla som en ny.Finns en till salu här på KS:
Avslutad - Rolex Oyster Perpetual 41 - 124300 blå
Säljer en svensksåld Rolex OP 41mm med blå urtavla. ref 124300 Komplett i kartong med alla länkar, instruktionsböcker, certifikat och kvitto. Köpt i feb 2021 på AD i Sthlm. Säljes pga nyköp. Mkt fint skick! Inga repor eller skador. Nån enstaka hairline på spännet. Inte använd sen i december...klocksnack.se
Har skicka mail o frågat! Tänkte mer om någon hade lite koll här på forumetBäst svar får du nog av Rolex återförsäljare direkt.
Just Blå OP 41 är väl en av de mest populära modellerna. Men som andra nämnt kolla med olika AD. Möjligt att kötiden lättat upp?Någon som har koll hur väntetid ser ut på en OP 41 Blå? Sugen på en 40års present till mig själv. Men det kanske bara är att glömma!? Man läser ju om kölistor på år, plus att man ska ha köphistorik osv.
Nymans var man tvungen att boka personlig tid. De svara inte om tillgänglighet på mail eller telefon.Just Blå OP 41 är väl en av de mest populära modellerna. Men som andra nämnt kolla med olika AD. Möjligt att kötiden lättat upp?
Japp Nymans/Krons generellt sett kör på personligt möte innan de skriver upp på intresselistan för Rolex.Nymans var man tvungen att boka personlig tid. De svara inte om tillgänglighet på mail eller telefon.
Världen är ganska orolig just nu. Jag tror få människor tror att marknaden för massproducerade lyxklockor kommer växa de kommande åren.Jag minns inte att det brukar vara så här mycket Rolex ute på Köp och sälj vid den här tiden på året. Känns som att många vill kliva av, eller övertolkar jag?
Det tror jag inte du gör.Jag minns inte att det brukar vara så här mycket Rolex ute på Köp och sälj vid den här tiden på året. Känns som att många vill kliva av, eller övertolkar jag?
Att vissa prissättningar är konstiga instämmer jag med, men vilka handlare menar du har lägre priser?Ex varför köpa senaste Sub LV för 215 på KS när du kan få billigare från handlare…
Finns oanvända 126610LV på c24 för under 210 inkl frakt. Själv skulle jag inte köpa så dyr klocka den vägen efter mitt senaste köp via c24, men det är ju ändå billigare.Att vissa prissättningar är konstiga instämmer jag med, men vilka handlare menar du har lägre priser?
Precis, känns som om flertalet säljare prissätter sina klockor betydligt högre än vad marknadspriset är för stunden.Det tror jag inte du gör.
Men många har ju så lustigt pris att dom ligger länge med mycket bumps. Ex varför köpa senaste Sub LV för 215 på KS när du kan få billigare från handlare…
Och här kommer ju frågans essens.Precis, känns som om flertalet säljare prissätter sina klockor betydligt högre än vad marknadspriset är för stunden.
Då med resultatet att annonserna ligger kvar länge, prisbumpas flera gånger för att sedan tas bort.
80/20 går nog att applicera......80% kryper till korset över tid......20% har inget behov av pengarna för stunden.....Och här kommer ju frågans essens.
De som vill ha mer än marknaden är villig att betala. Kryper de till korset och "tar vad de får"? Eller struntar de helt enkelt i att sälja när de upptäcker att ingen vill betala begärt pris inom rimliga gränser?
Det är väl där den intressanta frågan ligger.
Du tror det är såpass. Jag hade nog gissat på det omvända om det blir en baksängesaffär.80/20 går nog att applicera......80% kryper till korset över tid......20% har inget behov av pengarna för stunden.....
Säkert så att handlare kan ha en annan strategi, jag tänker mest på gemene man som kommit över en klocka hos AD och vill/ville göra sig en hacka. De kommer nog anpassa sig till marknaden och ta det man kan få. Sen finns det alltid en mindre klick som inte är i behov av pangarna i tightare tider...Du tror det är såpass. Jag hade nog gissat på det omvända om det blir en baksängesaffär.
Men att 100% säljer om det blir vinst oavsett hur lite om tanken ifrån första början varit att tjäna slant.
Bättre att ha tjänat en femma och vara klar att återinvestera slanten i något annat som kan ge vinst än att hoppas på större vinst senare och ha sitt kapital låst.
Men för den som har mer kapital att leka med så intrader scenario ett