Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns inte mycket att göra mer än att kanske höra av sig till flera ADs. Trots sämre tider är många fortfarande sugna på att köpa klockor och tyvärr verkar det blivit mer trend än tidigare att man vill köpa klockan själv från AD. Du kan ju köpa en idag ny från gråhandlare för bara några tusen över vad den kostar hos AD.Hej
I över 14 månader har jag stått på listan för en Rolex 124270 (vid denna återförsäljare har jag ingen tidigare historik). I våras hämtade jag ut en klocka som hade varit på service vid en annan Åf. Passade då på att fråga om intresset för Explorern. Fick då till svar att listan var stängd men att jag kunde återkomma i början av nästa år för att se hur läget var då.
Börjar tröttna lite på väntan. Vad tror ni. Är väntan förgäves? Den som väntar på något gott? Eller stämma av läget nu när marknaden ser lite annorlunda ut?
Milgauss är lite av en slamkrypare, inte helt poppis. Rolexsfären tycker den är kool by all means….men det är många andra modeller som smäller högre…..så det är ganska få som verkligen vill äga modellen…..i jämförelse.Intressant tråd, också för fattiga mig som inte direkt ser eller någonsin sett Rolex som särskilt snygga eller beständiga sett till materialen.
Men, av en slump upptäckte jag Milgauss, den i mitt tycke enda snygga Rolexen som dessutom inte är onödigt dyr.
Kanske tappar lite så man kan köpa ett fint ex för en hundring. Visste inte att Rolex mfl. generellt exploderat i pris sista åren, mycket intressant som indikator på vår omvärld.
Milgauss är ju next level shit, marknaden har bara inte förstått det än. Sett till Rolex är det verkligen en modell som tar ut svängarna.Milgauss känns som en typisk rolex som är dyr för att folk inte får tag på den rolex de egentligen vill ha och alla trodde att alla rolex alltid kommer gå med vinst.
Det skulle inte förvåna om den kryper ner till list eller under när flipparna börjar rata dem i den nya marknaden.
Vill man ha en skulle jag nog tjöta på en AD då det inte är en flippar klocka snarare än att köpa dippen. Eller ha lite is i magen och vänta in beg priser under hundringen.
Allt killgissat som vanligt i denna tråd.
Så fort den kommer i en mindre storlek kommer jag stå utanför AD. Men på mina 15,6cm handleder så fungerar det inte.Milgauss är ju next level shit, marknaden har bara inte förstått det än. Sett till Rolex är det verkligen en modell som tar ut svängarna.
Så fort den kommer i en mindre storlek kommer jag stå utanför AD. Men på mina 15,6cm handleder så fungerar det inte.
Milgauss är lite av en slamkrypare, inte helt poppis. Rolexsfären tycker den är kool by all means….men det är många andra modeller som smäller högre…..så det är ganska få som verkligen vill äga modellen…..i jämförelse.
Köpt min första GV runt 2008. Minns att jag betalade 46k för en 6 mån gammal. Det var så mkt pengar att jag mådde lite illa. Vi klickade inte helt, den är lite topptung och blingig. Så den såldes efter något år. Köpte tillbaka modellen 2020…..fick då betala 6500 euro…..vilket jag tyckte var ett bra pris……allt är relativt
En uppfräschning av nuvarande modell ligger nog väldigt nära i tiden. Idag är det väl bara Milgaussen som inte fått case & urverk uppdaterat?Skulle gärna se en re-issue på 1019 då Milgauss hade vettiga proportioner och storlek.
Foto: Bukowskis
Milgauss i 36mm skulle ju vara så jävla bra. De nuvarande är ju ok, men för tjocka och klumpiga. Känns dock mest troligt att Rolex använder samma boett och länk som till Air king eftersom de tidigare delade dessa komponenter.Skulle gärna se en re-issue på 1019 då Milgauss hade vettiga proportioner och storlek.
Foto: Bukowskis
"Rolex använder samma boett och länk som till Air king eftersom de tidigare delade dessa komponenter"? Kan du utveckla, detta var nytt för mig!Milgauss i 36mm skulle ju vara så jävla bra. De nuvarande är ju ok, men för tjocka och klumpiga. Känns dock mest troligt att Rolex använder samma boett och länk som till Air king eftersom de tidigare delade dessa komponenter.
Den förra air-kingen var i princip en borstad Milgauss med annan tavla. Fram tills senaste uppdateringen då air-King fick sin egen boett."Rolex använder samma boett och länk som till Air king eftersom de tidigare delade dessa komponenter"? Kan du utveckla, detta var nytt för mig!
aha, hade jag ingen aning om då Milgauss case är väldigt speciellt...tjockt!Den förra air-kingen var i princip en borstad Milgauss med annan tavla. Fram tills senaste uppdateringen då air-King fick sin egen boett.
Yes, i know. Den tidigare air-kingen har samma extra ”bly-bur” som milgaussen för att stå emot magnetism. Så om du har kvar din borstade Milgauss är det mest tavlan som skiljer den från den tidigare air-kingen.aha, hade jag ingen aning om då Milgauss case är väldigt speciellt...tjockt!
Den är kvar....vem fan skulle köpa denYes, i know. Den tidigare air-kingen har samma extra ”bly-bur” som milgaussen för att stå emot magnetism. Så om du har kvar din borstade Milgauss är det mest tavlan som skiljer den från den tidigare air-kingen.
Hej, hur menar du med att den börjar bli för dyr? Du menar att försäkringen börjar bli för dyr? För tänker att om du köpte den för 5+ år sedan så var väl klockan i sig inte lika dyr?Går i tankarna att släppa min 114060. Vill egentligen ha kvar den men börjar bli för dyr. Hur resonerar ni andra som köpt denna för ca 5+ år sen med avseende på stöldbegärlighet och försäkring (hemförsäkringarna täcker oftast upp till 100 KSEK annars behövs specialförsäkring)?
För dyr?Går i tankarna att släppa min 114060. Vill egentligen ha kvar den men börjar bli för dyr. Hur resonerar ni andra som köpt denna för ca 5+ år sen med avseende på stöldbegärlighet och försäkring (hemförsäkringarna täcker oftast upp till 100 KSEK annars behövs specialförsäkring)?
jodå, om man heter clark så går det alldeles utmärkt.Men där får man inte ha någon Rolex vad jag vet
Ja ger dig klockbärandet sådana kval är det väl bara att sälja?Hej, hur menar du med att den börjar bli för dyr? Du menar att försäkringen börjar bli för dyr? För tänker att om du köpte den för 5+ år sedan så var väl klockan i sig inte lika dyr?
Hej, ursäkta jag som är otydlig. När jag köpte denna för ca 60 KSEK för 5 år sen kändes det både som att den var något mindre stöldbegärlig (lyxklockor har ju fungerat som ”valuta” bland kriminella rätt länge men känns som att det ökat senaste åren) och att den gick inom ramen för hemförsäkringen (100 KSEK). Nu är förutsättningarna ändrats - alltså börjar klockan kännas för ”dyr att gå runt med”.
Jo, det är just därför jag ställer frågan hur andra resonerat som är eller har varit i liknande situation.Ja ger dig klockbärandet sådana kval är det väl bara att sälja?
Jag kan ju enbart tala för mig självJo, det är just därför jag ställer frågan hur andra resonerat som är eller har varit i liknande situation.
Ligger något i det du säger även om jag tycker att du hårdrar det lite. Tack för inputJag kan ju enbart tala för mig själv
Nej jag har aldrig haft ångest över att bära mina klockor när jag vill och var jag vill utav rädsla för vad som kan hända. Dessutom får jag ju för mig att en Submariner i stål är ungefär lika intetsägande som valfri klocka från Clas Ohlsson för 98% av befolkningen som inte är intresserade alls.
Av de två procent som är kvar är fyra femtedelar intresserade av att snacka klockor och jämföra och en femtedel tänker möjligtvis tanken att den kan man sno.
Har du rullat runt med en strösslad Pearlmaster, Nautilus eller möjligtvis Royal Oak med massor av näsgodis konsumerat klockan tre på morgonen efter en blöt natt på Stureplan.....så jo det vore en dalig ide.
Men är man en normal människa i normala miljöer så kan man bära vilken klocka man vill.
Det kan ju komma en meteorit och dråsa i skallen på mig när jag går ut. Inte fan bär jag hjälm för det
Jo, det är just därför jag ställer frågan hur andra resonerat som är eller har varit i liknande situation.