• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex upp 13-16%

Japp, iom att handpenning och muntligt avtal torde vara bindande enl konsumentköplagen. Men som sagt intressant om hur gångbart det finstilta är. Lite off topic men med tanke på service nivån på systerbutiken Krons senaste året så är jag inte förvånad om personalen överlag är genomgående okunnig i båda butikerna.
Om man inte avtalat om att priset ska sättas när klockan plockas ut dvs. Om man inte informerats om att något sådant gäller så ska man såklart stå på sig, Nymans måste som alla andra butiker här i landet följa svensk lag.

Japp, iom att handpenning och muntligt avtal torde vara bindande enl konsumentköplagen. Men som sagt intressant om hur gångbart det finstilta är. Lite off topic men med tanke på service nivån på systerbutiken Krons senaste året så är jag inte förvånad om personalen överlag är genomgående okunnig i båda butikerna.
Det finstilta räcker inte. Har läst på en del sen det här blev aktuellt och det ska tydligt informeras i samband med köpet om det föreligger anledningar till att priset kan ändras.

Hade Nymans, och andra handlare, varit lite smarta hade de klart och tydligt informerat om att köpesumman kan komma att ändras pga prishöjningar och att kunden fick godkänna det.

Ökningen är helt klart förståligt med tanke på andrahandsmarknaden. Men tråkigt att se. Man får hålla tummarna på att ”klockbubblan” spricker helt så snart som möjligt innan andra varumärken hinner höja priserna alldeles för mycket. Har svårt att se att Rolex skulle sänka sina priser..

Vore val mer intressant att veta vilket/vilka lander som faktiskt har klockor man ar intresserad av tillsalu i butik.
Vad spelar det for roll att priset ar 30000sek lagre an hemma om svaret ar Tyvarr.....
Tror det är lika illa överallt, åtminstone på de modeller som säljs för mer än listpris. Sedan vill väl Rolex att AD:s ska sälja till personer med lokal förankring.

Tror det är lika illa överallt, åtminstone på de modeller som säljs för mer än listpris. Sedan vill väl Rolex att AD:s ska sälja till personer med lokal förankring.

Detta har jag ocksa upplevt mer och mer. Stor juvelerarkedja med 20+ Rolexbutiker.Forsta fragan fran butiksbitradet ar Var bor du?
Fragade vad det spelar for roll och svaret blev, Ringer vi dig och du vill ha klockan vi erbjuder har du pa dig till stangning att komma hit.

Inga depositioner eller affarer over telefon. Kommer du inte personligen blir det ingen affar. Sager du att du ska ha en klocka och inte kommer Ringer vi aldrig dig igen fran nagon av vara butiker....
Tydligen kan man vara sa trakig i dagslaget om man saljer Rolex...

Detta har jag ocksa upplevt mer och mer. Stor juvelerarkedja med 20+ Rolexbutiker.Forsta fragan fran butiksbitradet ar Var bor du?
Fragade vad det spelar for roll och svaret blev, Ringer vi dig och du vill ha klockan vi erbjuder har du pa dig till stangning att komma hit.

Inga depositioner eller affarer over telefon. Kommer du inte personligen blir det ingen affar. Sager du att du ska ha en klocka och inte kommer Ringer vi aldrig dig igen fran nagon av vara butiker....
Det där låter ju helt sinnessjukt. Att behandla kunder så och ändå sälja är ju inte normalt direkt.

Liten uppdatering. Hämtade ut min Hulk igår och prishöjningen var såpass minimal att jag inte ens valde att ta diskussionen..

Känslan va dock att de hänvisade till Rolex prisjustering och att de inte är något de kan göra, jag rykte på axlarna och påpekade att klockan var försenad och vart dyrare än vad som var sagt men inte mer än så - i hopp om att de kommer minnas detta nästa gång jag ber om något eftertraktat! Haha

Liten uppdatering. Hämtade ut min Hulk igår och prishöjningen var såpass minimal att jag inte ens valde att ta diskussionen..

Känslan va dock att de hänvisade till Rolex prisjustering och att de inte är något de kan göra, jag rykte på axlarna och påpekade att klockan var försenad och vart dyrare än vad som var sagt men inte mer än så - i hopp om att de kommer minnas detta nästa gång jag ber om något eftertraktat! Haha
Man hamnar i en rätt svag position när man diskuterar priset när man "får möjlighet" att hämta ut en Hulk från AD tror jag :)
Hur rätt/fel det än må vara :)

• Like
Reactions: PJZ

Reser runt hela världen i mitt jobb och det är tyvärr detsamma överallt på modeller som Daytona, Submariner, GMT osv ja...

Man hamnar i en rätt svag position när man diskuterar priset när man "får möjlighet" att hämta ut en Hulk från AD tror jag :)
Hur rätt/fel det än må vara :)
Exakt så jag kände... även fast jag var inställd på att stångas men det ändrades när jag hade klockan på handleden

Vore val mer intressant att veta vilket/vilka lander som faktiskt har klockor man ar intresserad av tillsalu i butik.
Vad spelar det for roll att priset ar 30000sek lagre an hemma om svaret ar Tyvarr.....
sägs att det ska vara lätt att köpa sportstål i brasilien pga att skatterna gör så rolex ligger högst där

Det later precis tvartom pa Rolexforum. Brasilianare aker hit [usa] i hopp om klockor.
Men lika tomt har....
intressant!
nån här sålde en BLNR tror ja de va å snacka en massa om hur jävla dyra dom skulle vara i brasilien pga lyxskatter..

man borde bli imun mot corona och åka till kina å se om där har börjat dyka upp saker i butikerna!

var i peking i höstas å där fanns inget alls i sportstål i butikerna, rolex egna butiker då det vill säga

intressant!
nån här sålde en BLNR tror ja de va å snacka en massa om hur jävla dyra dom skulle vara i brasilien pga lyxskatter..

man borde bli imun mot corona och åka till kina å se om där har börjat dyka upp saker i butikerna!

var i peking i höstas å där fanns inget alls i sportstål i butikerna, rolex egna butiker då det vill säga

Vad spelar priset for roll?
Efter hojningen ar det ungefar samma pris varlden over efter att lokala skatter avraknats.
Kan man kopa skattefritt och sedan ta in skattefritt/fuska sa blir det nagot billigare att handla i hogskattelander.
Men inkludera en semester och skillnaden ar marginell.
Billigast blir att handla hemma.
Se garna varldsprislistan pa Rolexforums

Det finns ju inga att köpa hos AD så priset spelar ingen roll, de kan höja priserna 100%. Sen när människor de anser värdiga att köpa så kan de ge 85% rabatt.
Vi alla vet att det finns hos AD:n men alla är inte värdiga att handla hos dem. Kan med 100% säkerhet säga att om Zlatan kommer in till Nymans o vill ha vilken Rolex som helst så är det inga 5-10 års väntetider den kommer fram direkt..

Tillbaka
Topp