• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex värdeminskning

hovis

Omega
Förstår hur du tänker. Om du köper en ny bil förlorar du halva värdet på ca 3 år. Köper du rätt klocka ,kanske lätt beg kommer du inte att bli lika missnöjd...
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Som referens kan jag säga att jag köpte min 16710 för 34k för lite drygt två år sen. Lär inte få under 40k idag. Dock kanske man inte ska räkna in liknande konstana värdestegring på Rolex i all framtid men attraktionskraften lär inte avstanna. Det viktigaste är att du köper den du gillar mest.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor

Snutti

Omega
Det faktum att det är bra efterfråga på klockan och att man därmed kan omsätta den till kontanter om så skulle behövas och att värdeminskiningen (oftast) inte är katastrofal, ex. jämfört med att köpa en ny bil, är också ett bra argument för att övertyga en sambo att man ska få lyxkonsumera :) Inte att underskatta!
 

JohnDoe

Rolex
De där poleringarna kan bli lite hur som helst. En del handlare "gör den bara blank" och slipar sönder hela boetten. Skulle aldrig köpa en klocka polerad av någon som inte har 100% koll på hur en rolex ska poleras och har rätt utrustning.
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Nej. Du är bland de roligaste jag vet. Hur var dagen på högstadiet?
Du menar dagen på handels? Skolan som du aldrig kom in på.

haha-you-mad.jpg
 
P

Philippe Stern

Guest
Efter en vidare analys av dina tidigare trådar så tycker jag så himla synd om dig och din livssituation så jag väljer att inte kommentera mer och låta dig få sista orden. Ta en joggingtur du och köp lite fler klockor för att kompensera för saker och ting du inte har. Adjö!
Jag visste att du inte skulle klara att argumentera när du gör fel på fel. Allt från din fejkade trådstart till alla dessa grammatiska fel samt lögnen om Handels.
 

Bjudko

Cartier
Köp en 114060 så blir du nöjd. Jag köpte min ny hos Rob, alltid kul att komma till butiken och få se när den boxas ur, justera in länken etc.
 
Topp