• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolexkopia såld av Fogden

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Förstår inte heller varför detta är en sån stor grej... Åker man till något annan land, ex USA eller UAE kryllar det av liknande klockor. Och jag tror inte att man behöver vara orolig för att klockan inte kan servas, finns garanterat alltid någon som kan serva den till det rätta priset...:)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Förstår inte heller varför detta är en sån stor grej... Åker man till något annan land, ex USA eller UAE kryllar det av liknande klockor. Och jag tror inte att man behöver vara orolig för att klockan inte kan servas, finns garanterat alltid någon som kan serva den till det rätta priset...:)
LW lär nog själva kunna serva den, så problemet blir inte stort, de har utmärkta urmakare.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Aftermarket hade varit betydligt tydligare än custom. Givetvis är det en ordlek för att förvilla någon som inte förstår.

Att tycka att köpare får skylla sig själv om de inte förstår att custom (special) i just detta fall är aftermarket (eftermarknad) är svagt. Speciellt som custom tangerar till custom order vilket alltid hade syftat på en unik beställning från Rolex.

Detta är inget gränsland. Det är oseriöst.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Finns många Rolex som det är problem att serva. I detta fallet kommer den väl tillbaka som den lämade fabriken? Udda häxjakt detta.
Vadå häxjakt?
Om det är så att Rolex inte vill serva klockan för att det sitter en AM tavla så vore det väl en trevlig information att få om man köper en klocka för +200k?

I detta fallet kommer den väl tillbaka som den lämnade fabriken?

Vad menar du?
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
LW lär nog själva kunna serva den, så problemet blir inte stort, de har utmärkta urmakare.
Absolut - det finns ju en massa urisar som kan serva - det är inte det jag menar. Jag menar bara att det vore väl trevligt att veta att Rolex själva eventuellt inte vill ta i klockan.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vadå häxjakt?
Om det är så att Rolex inte vill serva klockan för att det sitter en AM tavla så vore det väl en trevlig information att få om man köper en klocka för +200k?

I detta fallet kommer den väl tillbaka som den lämnade fabriken?

Vad menar du?
Titta hur världen ser ut innan man hugger. Gör man inte det blir det lätt häxjakt.

Med rätt tavla och glasring för referensen och utan det påhängda blinget. Antingen plockar man av innan service eller löser man service hos icke-AD.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Aftermarket hade varit betydligt tydligare än custom. Givetvis är det en ordlek för att förvilla någon som inte förstår.

Att tycka att köpare får skylla sig själv om de inte förstår att custom (special) i just detta fall är aftermarket (eftermarknad) är svagt. Speciellt som custom tangerar till custom order vilket alltid hade syftat på en unik beställning från Rolex.

Detta är inget gränsland. Det är oseriöst.

Jag håller fullständigt med dig.
Ej okej från LW.
 
Topp