• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolexlotteri något för klocksnack?

  • Trådstartare Deleted member 1265
  • Start datum

jabla

Sarlacc
Vad är en pass around? Låter spännande!!
Vid närmare eftertanke tror jag också att många faller bort på 700kr.

Pass around innebär att alla som är med får prova klockan och sedan skicka den vidare till nästa deltagare, när alla haft den lottas den ut bland deltagarna.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag är med i lotteriet på TTT. De satte en gräns på 50 deltagare. Minimum belopp är 700kr, Max är 1500kr. För det får du 14-30 st lotter a 50kr.
Nu när allt är inbetalt ligger de på drygt 42000kr att köpa klocka för. De har en brasklapp med att den som vinner förbinder sig att ev betala upp till 3000kr . Detta För att inköpsgruppen inte skall missa ett fint objekt bara för att priset stack iväg någon tusenlapp eller så.

Tycker TTTs upplägg har varit väldigt bra. Har fått mina 14 nummer nu och väntar bara på joker dragningen skall sätta igång! Rolexrolexrolex
 
D

Deleted member 1265

Guest
Njae inte helt förtjust i pass around ideen när det kommer kring.
Men vill gärna vara med i ett rolexlotteri (aquanautlotteri;) )
 
D

Deleted member 1265

Guest
Jag är på att köpa lotter på 1500 kr om det är det som krävs, rolexrolex!
 
Jag kan också tänka mig att haka på med kanske en tusenlapp eller så, om vinsten blir en lätt patinerad 5512 eller 5513 :)

Rikard
 

Smulan

Rolex
Om det går att få till tror jag på ett lägre lottpris a 200 kr men fritt att köpa fler än en. Kanske man kan göra en poll:
Skulle du köpa en en lott för 200 spänn med möjlighet att vinna en ROLEX till oddset 1 på 300? Då får vi ett första pris värt 60 k med max300 deltagare men mer troligt 150-200 lotteägare
 

Smulan

Rolex
Köper du alla lotter Spence, blir det bara en deltagare, självreglerande på sätt och vis men tyngre att administrera visst.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Köper du alla lotter Spence, blir det bara en deltagare, självreglerande på sätt och vis men tyngre att administrera visst.

Jag tror inte vi har 300 som vill vara med i ett lotteri. Att hitta någon här som vill ratta ett lotteri av den magnituden är nog inte heller lätt att hitta..
Av egen erfarenhet så tänker jag inte ens hålla i en passaround igen och då var vi under 30..
 

Smulan

Rolex
300 hundra lotter men många vill ju ha runt 3-5 st här så det kanske blir 100 deltagare men då kan också alla som vill och är snabba var med. Men man skall inte underskatta jobbet med att driva detta. 10 % kanske skulle gå till dom/den som gör
jobbet?
 

Rber

Audemars
2-Faktor
300 hundra lotter men många vill ju ha runt 3-5 st här så det kanske blir 100 deltagare men då kan också alla som vill och är snabba var med. Men man skall inte underskatta jobbet med att driva detta. 10 % kanske skulle gå till dom/den som gör
jobbet?
Make it 30% and we have a deal. :mrgreen:
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Administrationen av det här är större än vad man tror. Dessutom måste reglerna vara air tight, skrivna så att ingen kan missförstå - det är svårt.

Det låter kul, men jag undanber mig all inblandning och vill hålla Klocksnacks officiella stämpel utanför en sådan utlottning, såvida det inte är superseriöst, superuppstyrt med eldsjälar till annordnare, superklara regler, superlagligt osv. osv.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Administrationen av det här är större än vad man tror. Dessutom måste reglerna vara air tight, skrivna så att ingen kan missförstå - det är svårt.

Det låter kul, men jag undanber mig all inblandning och vill hålla Klocksnacks officiella stämpel utanför en sådan utlottning, såvida det inte är superseriöst, superuppstyrt med eldsjälar till annordnare, superklara regler, superlagligt osv. osv.

Så sant, så sant.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Vad hände här?
Klart vi måste ha lotteri! Max 110 lotter ny expl II!? :)
 

TKVF

Panerai
Jag kan hålla i lotteriet. om det finns en eller två till som är med som tävlingsledning. Helst en från Göteborg, då kan man träffas live för att dra upp detaljerna. Ska kkomma på ett vattentätt system bara.
 

P-A

Sir Spamalot
Jag kan hålla i lotteriet. om det finns en eller två till som är med som tävlingsledning. Helst en från Göteborg, då kan man träffas live för att dra upp detaljerna. Ska kkomma på ett vattentätt system bara.

Det bästa systemet är ändå att köra på lottonummer precis som TTT gjorde. Då kan det aldrig blir något tjafs i efterhand.
 
Låter mycket intressant! Tror dock mer på att alla betalar samma pris för att vara med på lotteriet istället för att man köper x antal lotter.
Meeen, dra igång en poll och kolla intresse samt smärtgräns på lottpriset vettja!
 

Helmeroni

Omega
2-Faktor
Som den gamblern man är låter ju detta skitkul! Det finns väl 2 alternativ. Det första är att man har en bestämd summa pengar som betalas in och ger x antal lotter.
Det andra är att man sätter en minimum inköpssumma på t.ex. 500:- och en max summa på t.ex 1000:-. I detta scenario skulle varje inbetald hunka motsvara en lott. Alternativ 2 kanske är svårare att rodda..
 
Topp