• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ok, dagens, blir en dubbel. 16030, med vad i alla fall jag tror är en lite udda tavla. Nån säger säkert "tavla från en TT", och kanske det, men den ska ha sålts så här då hos Krook 1984. Lite kul i alla fall, kanske inte snyggt, men....udda kul. Svårt hitta ett läder bara, kanske khaki eller nåt, när ombyte mot jubilee krävs. Provade med oyster 78360 ett tag, men det blir lite platt liksom.
image.jpeg

Jag gillade faktiskt min 116600 riktigt mycket om jag ska vara ärlig. Det är en ruggigt välavvägd klocka som kändes väldigt stabil, framförallt vad gäller krona och länk.

Har man många fina klockor så känns den given men den var samtidigt som den var bra väldigt detaljlös och ointressant. Detaljerna på visare och tavla kunde man tyvärr sällan se pga ... Ja, ni vet. Oftast såg den ut som på bilden ovan. Det fanns förresten inte så många detaljer att studera ändå så det kanske kvittar. :D

Den första är riktigt riktigt snyggt fångat. Har aldrig lyckats fånga den matta tavlan på min 116600 med iphonen, och inte heller med systemkameran.

Den första är riktigt riktigt snyggt fångat. Har aldrig lyckats fånga den matta tavlan på min 116600 med iphonen, och inte heller med systemkameran.
Tavlan kanske är matt när den är urplockad men jag upplevde den aldrig som riktigt matt. Tråkigt att äga klockor man inte kan fotografera lätt. Bra klocka som sagt och hade den haft AR så hade jag troligtvis aldrig sålt den.

Med risk för att låta trist och sur....

Är/blir detta en ytterligare bildtråd finner jag inget syfte med den.

Är det informativa inlägg/frågor osv så är det bra.

(Hittills känns det som ännu en bildtråd...)
Som Tudortråden menar du? Bara massa bilder från folk som inte ens orkar skriva referensnummer? Det finns bara en märkestråd på detta forum som håller hög klass och det vet vi ju vilken det är. :p

Appropå AR, det är ingen här som lämnat in sin moderna Rolex på AR behandling av glas?

Tavlan kanske är matt när den är urplockad men jag upplevde den aldrig som riktigt matt. Tråkigt att äga klockor man inte kan fotografera lätt. Bra klocka som sagt och hade den haft AR så hade jag troligtvis aldrig sålt den.

Håller med.. Upplever tavlan mer som halvblank än matt. Som du nämner beror det kanske på glaset som reflexterar.

Klart det är möjligt men jag tror knappast de AR-behandlar. Tillverkare av objektiv till kameror och glasögon däremot...

Tror inte heller att de har utrustning eller kunskap att behandla själv. Tänkte mer på om de kan öppna, ta ut glaset och skicka vidare för behandling. Om garantin fortfarande omfattas av denna "åtgärd".

Tror inte heller att de har utrustning eller kunskap att behandla själv. Tänkte mer på om de kan öppna, ta ut glaset och skicka vidare för behandling. Om garantin fortfarande omfattas av denna "åtgärd".
Enklast är nog att försöka få köpa ett löst glas och behandla det, sedan byter man helt enkelt.

Tillbaka
Topp