• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den matta tavlan är numera exklusiv för 116619lb. Finns några som föredrar den matta tavlan på 116613lb med motiveringen att den blås färgen är närmare bezeln. Själv tycker jag dock mer om sunburst, den skimrar så fint och djupet är hypnotiserande
Håller med dig, tycker inte den matta tavlan passar till 116613lb, sunbursten är ju så sjukt fin!

Är det bekräftat helt och hållet eller är det så massan tolkat det?
Samt gäller inte detta på klockor levererade efter juli 2015? (frågar eftersom jag ej vet)

Det ska vara bekräftat:
http://www.ablogtowatch.com/rolex-5-year-warranty-all-new-watches-10-year-service-intervals/

Saxat:
Perhaps an even more interesting development is the fact that Rolex is now also claimed to officially recommend a 10-year service period for its watches, up from a previous 3.

Tror inte att det är något som skiljer de nya klockorna med fem års garanti mot de som såldes innan garantin förlängdes

Det ska vara bekräftat:
http://www.ablogtowatch.com/rolex-5-year-warranty-all-new-watches-10-year-service-intervals/

Saxat:
Perhaps an even more interesting development is the fact that Rolex is now also claimed to officially recommend a 10-year service period for its watches, up from a previous 3.

Tror inte att det är något som skiljer de nya klockorna med fem års garanti mot de som såldes innan garantin förlängdes

Tolkar inte jag som 100%
Oavsett så vet du aldrig hur tidigare ägare behandlat klockan.

Rolex har 5 års garanti och sedan en då tydligen inofficiell service intervall på 10 år. Omega är nära med 4 respektive 8 år på sina 8500-baserade klockor.
Jag var inte Nymans i Västerås för lite sedan och kikade på en Explorer. Säljaren hade som argument att jag skulle få tio års garanti på den. Gäller inte det alltså?

Vet någon hur mkt det skiljer i vikt mellan den gamla jubilée länken (inte flush utan den semi solida senare varianten) och den nyare super jubilée ? Material: stål.

Ursäkta att jag kapar tråden, men vad känner ni inför en sådan här skapelse?
https://www.chrono24.se/rolex/datejust--id3759558.htm
3759558b_xxl.jpg

Datejust 16030 quickset från 1984 på jubilee, ska vara "genomgången" med OK amplitud och trycktestad men det är bara ord.
Ser fin ut på bilderna, dock polerad.. Men priset känns skapligt tycker jag.

Senast ändrad:
http://www.blocket.se/goteborg/Rolex_Submariner_14060_63700879.htm?ca=15&w=1

Nån vass Rolex kännare? Min fråga är vad ni tycker om helhetsintryck, skick och pris på denna Rolex?
Det är ju ingen -06a som dem påstår, då den har lugholes. Skulle gissa på att den är från sent 90-talet, alternativt väldigt tidigt år 2000. Förmodligen en sen A-serie, då den både har Swiss Made tavlan och traditionella ändlänkar. Skulle väl kunna vara ännu tidigare om tavlan och visarna är bytta... Boetten ser ok ut dock, skulle inte tro att den blivit polerad. Åtminstone inte mycket. Själv hade jag hoppat och köpt här på KS.

Det är ju ingen -06a som dem påstår, då den har lugholes. Skulle gissa på att den är från sent 90-talet, alternativt väldigt tidigt år 2000. Förmodligen en sen A-serie, då den både har Swiss Made tavlan och traditionella ändlänkar. Skulle väl kunna vara ännu tidigare om tavlan och visarna är bytta... Boetten ser ok ut dock, skulle inte tro att den blivit polerad. Åtminstone inte mycket. Själv hade jag hoppat och köpt här på KS.

14060 har väl alltid lugholes?

Hahaha för i helvete, jag avgår!!! Från och med nu är jag tyst om 14060n. Jag som trodde utvecklingen var likadan för 16710 och 14060. Det här var ju helt komiskt pinsamt!:hilarious: Kontentan av det här @billo : den är fin men har sina dings (som sig bör). Boetten ser som sagt fin ut.

Var sugen att slå till på den där men en Sea-Dweller kom mellan. Den finns på chrono24, Tradera och blocket. Bra pris!

Tack för era kommentarer, alltid skönt med en second opinion när man är osäker.
@Bjoerlin76 Du nämner en på KC är det någon på sälj delen som jag missat?

Det står uttagen 06 kan vara en äldre modell för det hur skall man säkert veta om de finns papper?

Tack för era kommentarer, alltid skönt med en second opinion när man är osäker.
@Bjoerlin76 Du nämner en på KC är det någon på sälj delen som jag missat?

Det står uttagen 06 kan vara en äldre modell för det hur skall man säkert veta om de finns papper?
Nä inte vad jag vet! Personligen hade jag valt tryggheten att köpa här på KS, men det är ju bara jag. :)

Tillbaka
Topp