• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Thezz

Omega
Kanske inte, men diskussionerna lyder ju nu mera hur mycket klockan kommer sjunka/öka än att man faktiskt har något intresse för modellen man planerar att köpa
fast tänker ju köpa klockan det är ju det som är grejen kommer inte gå och flippa den sekunden jag får ut den, det är bara riktigt lågt om man skulle göra så.
 

Thezz

Omega
Men jag antar du ställde dig i kö till den modellen av en anledning? Eller vill du bara göra snabba pengar?
Ja såklart jag vill ha den men vet lixom inte om det var ett förhastat beslut, blev lixom kärlek vid första ögonkastet och nu när den känslan har gått över så blir jag osäker. Ska gå dit och se hur den ser ut i verkligheten och hur den sitter, men har aldrig och kommer aldrig ha i åtanke att köpa en klocka bara för att flippa o tjäna penagar på den. tycker det är lite moraliskt fel att utnyttja situatione som är med rolex klockor bara för att man kan.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ja såklart jag vill ha den men vet lixom inte om det var ett förhastat beslut, blev lixom kärlek vid första ögonkastet och nu när den känslan har gått över så blir jag osäker. Ska gå dit och se hur den ser ut i verkligheten och hur den sitter, men har aldrig och kommer aldrig ha i åtanke att köpa en klocka bara för att flippa o tjäna penagar på den. tycker det är lite moraliskt fel att utnyttja situatione som är med rolex klockor bara för att man kan.
I så fall förstår jag inte vad det är du funderar över, det låter inte som att du är överdrivet intresserad och då vore väl det bästa att helt enkelt tacka nej och låta turen vandra vidare till någon som förhoppningsvis har ett stort intresse och väntat länge på att få lägga vantarna på en GMT.

Risken är dock stor att nästa person i kön bara är ute efter snabba pengar...
 

Thezz

Omega
I så fall förstår jag inte vad det är du funderar över, det låter inte som att du är överdrivet intresserad och då vore väl det bästa att helt enkelt tacka nej och låta turen vandra vidare till någon som förhoppningsvis har ett stort intresse och väntat länge på att få lägga vantarna på en GMT.

Risken är dock stor att nästa person i kön bara är ute efter snabba pengar...
Jo sant men vill ändå ner o kolla på den har bara sett den på Rolex hemsida och har inte haft chansen att testa en misstänker att den kan bli lite förstor så vill och konfirmera det innan jag typ skriver av modellen från min ”vill ha lista” !
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jo sant men vill ändå ner o kolla på den har bara sett den på Rolex hemsida och har inte haft chansen att testa en misstänker att den kan bli lite förstor så vill och konfirmera det innan jag typ skriver av modellen från min ”vill ha lista” !
Om inte annat så får du väl plocka ut den och känna på hur den känns. Skulle det visa sig att ni inte kommer överens är det inga problem att få tillbaka de pengar du lagt ut och du kan se det som att du gör en god gärning om du då säljer den vidare till list eller aningen över.

Du får prova klockan utan kostnad och någon annan får chansen att komma över ett exemplar utan att behöva betala ockerpriser. Win-win.
 

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
finns det någon som faktiskt tar beställningar på gmt ln nu? alla verkar neka sönder, jag är på jakt efter en nämligen men LW ska ha 92lax och DET är fan lite överdrivet enligt mig :)
 
finns det någon som faktiskt tar beställningar på gmt ln nu? alla verkar neka sönder, jag är på jakt efter en nämligen men LW ska ha 92lax och DET är fan lite överdrivet enligt mig :)
Ge axel garanti på att du tar hans till listpris inom en månad, då hinner han prova och får sina pengar tillbaka om han ångrar sig. Och du får en "ny" klocka till listpris:)

Mvh
 

Henmell

Cartier
2-Faktor
Jag står på kö för bl.a en Submariner 116610LN. Kostar 79 650 kr. Går det att få förhandla ner priset någonting på denna modell när det är dags att hämta den eller är det detta pris som gäller. Tankar? Kanske går, går inte, dum fråga, läs dig till ditt svar.
 

puffen

Cartier
Jag står på kö för bl.a en Submariner 116610LN. Kostar 79 650 kr. Går det att få förhandla ner priset någonting på denna modell när det är dags att hämta den eller är det detta pris som gäller. Tankar? Kanske går, går inte, dum fråga, läs dig till ditt svar.
Av egen erfarenhet så finns det inga rabatter på SS modeller
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Skyltfönstret på Krons idag
20181120_131122.jpg
 
Topp