Oklart om detta är rätt tråd att fråga i men jag provar ändå. Vilket år började man på DJ gravera in ROLEX på insidan av boetten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Borde vara närmre 48 timmar.Hur lång kan man förvänta sig att gångreserven på en Datejust från -87 skall vara ?
Klockan är nyservad/oljad och enligt urmakaren i perfekt maskinellt skick.
Antagligen ingen eftersom 14060 har haft lite egna ändlänkar. Men allt går ju att fixa med lite våld och vaselin.Vilken ref på jubilee-länk passar på en 14060M?
Antagligen ingen eftersom 14060 har haft lite egna ändlänkar. Men allt går ju att fixa med lite våld och vaselin.![]()
Menade att exempelvis Rubber B som passar till i stort sett alla 40mm sportRolex inte funkar på 14060. Så din fråga är ju berättigad, svar behövs från någon som verkligen provat.Vet att det inte gjorts ngn jubilee för just 14060 men det är ju inte helt ovanligt att man ser bilder på dem med jubilee. Så frågan är, vilken passar bäst? Ska man ha ändlänkar till typ en GMT 16700/16710 eller DJ 16030/16200? Och vilken ref har isåfall ändlänkbitarna?
Röstar på GMT om vi pratar utan keramisk vridring, mycket mångsidigare. Har både 16700 och 16610.Jag pendlar fram och tillbaka på vad man borde satsa på som första "riktiga" klocka men det känns som hur man än vänder på det så är det ändå Rolex som dyker upp i huvudet. Delvis för att det ändå känns lite som en milstolpe i livet att äga en och sedan så gillar jag att det är tidlöst.
Tanken är att slå till på köp nästa sommar men i dagsläget så står det mellan en Sub eller GMT så ifall några här på forumet äger de båda eller har vägt mellan dem vid inköp så vore det tacksamt med lite åsikter![]()
Jag pendlar fram och tillbaka på vad man borde satsa på som första "riktiga" klocka men det känns som hur man än vänder på det så är det ändå Rolex som dyker upp i huvudet. Delvis för att det ändå känns lite som en milstolpe i livet att äga en och sedan så gillar jag att det är tidlöst.
Tanken är att slå till på köp nästa sommar men i dagsläget så står det mellan en Sub eller GMT så ifall några här på forumet äger de båda eller har vägt mellan dem vid inköp så vore det tacksamt med lite åsikter![]()
YM sitter underbart skönt på handleden, mer böjda bandhorn och solida länkbitar ger en helt annan balans än hos 16xxx Sub eller GMT.Kika lite extra på en YM, lite mer udda än ex en sub men ändå väldigt lika.
Happy hunting , men det är själva jakten som är det roliga ska du se ;-)
Kör på Explorer 1 och skippa dussinrollarna som var och varannan äger.Jag pendlar fram och tillbaka på vad man borde satsa på som första "riktiga" klocka men det känns som hur man än vänder på det så är det ändå Rolex som dyker upp i huvudet. Delvis för att det ändå känns lite som en milstolpe i livet att äga en och sedan så gillar jag att det är tidlöst.
Yacht Mastern är vattentät till 100 meter, Submarinern till 300 meter. Inga frågor är dumma !@jabla tänker du främst på att det är fler komplikationer? Det blir en hel del restimmar inom jobbet så GMT-funktionen skulle man ju kunna använda flitigt i varje fall
@Ticktack @jabla Den nya YM i roseguld var aktuell fram tills man såg prislappen men den "vanliga" har jag iofs inte kollat på, kanske vore nåt att kika närmare på! En dum fråga kanske men hur skiljer sig den mot submarinern?
@Equilibrium Jo det kan ju hända att många har submarinern i varje fall men Explorern (1:an) känns lite tråkig i utseendet![]()
Tänkte även på att man kan byte insert på den äldre varianten av GMT dessutom gör den sig riktigt bra på jubileelänk.@jabla tänker du främst på att det är fler komplikationer? Det blir en hel del restimmar inom jobbet så GMT-funktionen skulle man ju kunna använda flitigt i varje fall
@Ticktack @jabla Den nya YM i roseguld var aktuell fram tills man såg prislappen men den "vanliga" har jag iofs inte kollat på, kanske vore nåt att kika närmare på! En dum fråga kanske men hur skiljer sig den mot submarinern?
Och nästa och nästa och nästa..................................................Håller med: börja med en YM sen börjar resan efter nästa ;-)
Enjoy !![]()
Och nästa och nästa och nästa..................................................![]()
Svårt att avgöra utan mer info. Är det bara klockan eller ingår box/cert? Är du säker på att det är en 2009? borde den inte ha rehaut i så fall eller kom det senare på 114270?
Haha ja det kan jag tänka migOch nästa och nästa och nästa..................................................![]()
Går inte att göra fel med en DatejustUrsäkta att jag kapar tråden, men vad känner ni inför en sådan här skapelse?
https://www.chrono24.se/rolex/datejust--id3759558.htm
![]()
Datejust 16030 quickset från 1984 på jubilee, ska vara "genomgången" med OK amplitud och trycktestad men det är bara ord.
Ser fin ut på bilderna, dock polerad.. Men priset känns skapligt tycker jag.