• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Idag kom "gangster"-kollegan tillbaka till jobbet efter ett halvår i Thailand med en 116610LN på handleden.
-57' på flygplatsen, sa han.
Ska man tro på det????
Listpris Nymans 72 200.
Fick prova, klämma och känna. Verkade 100% ok men f-n trot' med tanke på allt annat fuffens han har för sig. Tog tyvärr inga bilder men tvivlar på att det hjälpt.
Nå globetrotters hur lyder domen?
Vilken flygplats?

16710 med stick dial m-serie från 2008 (utplockad då antar jag).
Vad är sannolikheten att den har 3186 verket?
Vet att sannolikheten är ganska hög men är det säkert att den har 3186 verket?
Du har säkert fått svar på din fråga men om icke så är svaret nej:) Mig veterligen finns det inga garantier med rolex men just stick dial så finns det heller ingen garanti att den har 3186 verket..

Du har säkert fått svar på din fråga men om icke så är svaret nej:) Mig veterligen finns det inga garantier med rolex men just stick dial så finns det heller ingen garanti att den har 3186 verket..
Stick dial producerades väl ganska länge. Från typ 2005 men 2008 är i slutet av produktionen och tänkte ifall sen m-serie skulle spelat in då :)

Hittade svaret :)

Bilagor

• _003.JPG
    _003.JPG
    150.4 KB · Visningar: 71
Gummiband med viklås som passar till 36mm supercase? YouTube-kändisen Casey Neistat kör ett everestband på sin datejust men antingen ett band som utgått eller så passar någon av deras modeller även på 36or.

Hur hårt drar ni åt kronan på era klockor?
Säljaren sa till mig att inte dra den i botten då det kunde skada packningarna men hur mycket ska man låta vara kvar, ett par mm?

Vill ha tips på ett bra verktyg till att ta av och på länken till en EXP2 16570 utan lugghål @acce1999 vad kör du med förutom kaststjärnor och andra Ninjaprodukter?

Hur hårt drar ni åt kronan på era klockor?
Säljaren sa till mig att inte dra den i botten då det kunde skada packningarna men hur mycket ska man låta vara kvar, ett par mm?
Säljare var nånstans? När jag plockade ut min 116613 på Rob så ställde en av deras urmakare(Peter) tiden på den och han drog åt kronan hårt. Så jag drar den i botten och så pass hårt att jag vet att den sitter.

Vill ha tips på ett bra verktyg till att ta av och på länken till en EXP2 16570 utan lugghål @acce1999 vad kör du med förutom kaststjärnor och andra Ninjaprodukter?
Underskattar du kaststjärnor?

En sån där Bergeon är väl bra. Eller en smal skruvmejsel och fingertoppskänsla.

Har du inte vad du behöver? Kan inte göra någon utryckning förrän på måndag...

Underskattar du kaststjärnor?

En sån där Bergeon är väl bra. Eller en smal skruvmejsel och fingertoppskänsla.

Har du inte vad du behöver? Kan inte göra någon utryckning förrän på måndag...
Fingertoppskänsla är inte min grej;) Tänkte framtidssäkra verktygslådan till sommaren då det kan bli NATO och tuber runt bandstiften. Alltså ingen brådska!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp