• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En polare var precis där och jag ringde därför Rolex AD ang en BLNR. Fick veta att det kunde jag glömma. Min polare köpte dock en rosé-Daytona och passade samtidigt på att lösa min BLNR. Så klockor finns det på ön, men vem som helst kan inte bara knalla in och köpa.

Jag har provat ställa mig på kö via tele/mail men inte gått. Däremot ställde jag mig på kö till en Tudor bb58. Sen gick jag in i butik. Sa att jag stod i kö för Tudor modellen och frågade om jag kunde ställa mig på kö sub date också. Då gick det bra.

När jag läser tråden låter det som att det fungerar bättre om man besöker butik än kontakt via telefon och mail. Givetvis förstår jag att väger det tyngre om man handlat sedan tidigare samt olika beroende på modell.
 
En polare var precis där och jag ringde därför Rolex AD ang en BLNR. Fick veta att det kunde jag glömma. Min polare köpte dock en rosé-Daytona och passade samtidigt på att lösa min BLNR. Så klockor finns det på ön, men vem som helst kan inte bara knalla in och köpa.

Hehe jag fattar inte riktigt. Du ringde och dom sa att det inte fanns nån Batman. Men sen kunde din polare köpa en åt dig när han gick in?
 
Men den fanns i lager alltså? Vilken av affärerna va det? Jag förstår att dom hellre säljer till folk som har ett geniunt intresse osv. Folk som inte bara ringer, köper och sen säljer den.
Den fanns inte hemma men de fick hem den på tre dagar. Dock kommer din polare inte att kunna knalla in och få dem att plocka hem den, om du inte köper något annat (förmodligen ädelmetall) samtidigt.

Och gällande "genuint intresse" så står det nog långt ner på listan. Över det står definitivt "big spender".
 
Den fanns inte hemma men de fick hem den på tre dagar. Dock kommer din polare inte att kunna knalla in och få dem att plocka hem den, om du inte köper något annat (förmodligen ädelmetall) samtidigt.

Och gällande "genuint intresse" så står det nog långt ner på listan. Över det står definitivt "big spender".

Ja så är det ju.
 
Haha ja vi kom lite OT. Sorry för det. Min polare är på Aruba nu. Jag har bett honom kolla väntlistor där. Dock är han en lat jävel som gillar grogg så risken finns att han inte kommer iväg. Men det vore intressant att veta.
Ska din polare gå och köpa Rolex åt dig på semestern och sen fuska in den i sverige för att du är en snål jävel? Allt samtidigt som du kallar honom lat :)
 
En polare var precis där och jag ringde därför Rolex AD ang en BLNR. Fick veta att det kunde jag glömma. Min polare köpte dock en rosé-Daytona och passade samtidigt på att lösa min BLNR. Så klockor finns det på ön, men vem som helst kan inte bara knalla in och köpa.

Så istället för att pruta på ädelmetallklockorna så slänger dom in en stålare till list...sneaky...
 
Nu kommer du få högafflar och facklor efter dig om du inte outar AD:n. Du borde ha märkt att på KS får man aldrig säga A utan att säga B :)
Ja samt lite "tror dig inte" men det är okej och jag lämnar det där. Mtp den infon som folk borde känna till om att tex köpa ädelmetall för att köpa stål osv så borde inte folk bara förvånade även om detta är lite annorlunda
 
Tillbaka
Topp