• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

tråkigt men egentligen inte konstigare än att gråhandlare och andra tar ut dubbla list för vissa modeller 126710 mfl.

Södra Italien är väldigt vackert, och det finns mycket bra med dem delarna av landet. Men detta med mutor sitter väldigt djupt och är väldigt accepterat.

Som att du till exempel ger några lire mer för att få av det bättre brödet på marknaden, att du ger hovmästaren en extra slant för ett bättre bord på restaurangen, att du ger läkaren en extra peng för att komma ihåg dig och slippa ett extra besök och få receptet via telefonen, att du får finare grönsaker i butikerna, går före i kön på apoteket, tillgång till bättre dagisplats, bättre parkering, bättre modell av bil, bättre skolgång o.s.v. Listan kan göras hur lång som helst..

Det finns med i alla delar av det Italienska samhället. Från nedersta botten till yttersta toppen.

Det skiljer oerhört mycket mellan norra Italien och södra. Ibland känns det som att komma till ett helt annat land. Milano och Neapel är varandras direkta motsats, för att inte ens nämna Kalabrien och Sicilien.

Salvatore-Toto-Riina-dead-at-87.jpg
 
Senast ändrad:
Södra Italien är väldigt vackert, och det finns mycket bra med dem delarna av landet. Men detta med mutor sitter väldigt djupt och är väldigt accepterat.

Som att du till exempel ger några lire mer för att få av det bättre brödet på marknaden, att du ger hovmästaren en extra slant för ett bättre bord på restaurangen, att du ger läkaren en extra peng för att komma ihåg dig och slippa ett extra besök och få receptet via telefonen, att du får finare grönsaker i butikerna, går före i kön på apoteket, tillgång till bättre dagisplats, bättre parkering, bättre modell av bil, bättre skolgång o.s.v. Listan kan göras hur lång som helst..

Det finns med i alla delar av det Italienska samhället. Från nedersta botten till yttersta toppen.

Det skiljer oerhört mycket mellan norra Italien och södra. Ibland känns det som att komma till ett helt annat land. Milano och Neapel är varandras direkta motsats, för att inte ens nämna Kalabrien och Sicilien.

Salvatore-Toto-Riina-dead-at-87.jpg
Känner till det och har bekant i 60-årsåldern som växte upp i Taormina på sciclien , men min kommentar var enbart kring överpris på Rolex.
 
tråkigt men egentligen inte konstigare än att gråhandlare och andra tar ut dubbla list för vissa modeller 126710 mfl.

Samma sak i buenos aires (Argentina är lite som Italien i sydamerika). Va hos en AD där och ställde de rätta frågorna, och helt plötsligt va det 'we might have something in the back' och plötsligt dyker det upp en svart daytona och lite annat smått och gott. 20K usd skulle de ha för daytonan då.

1.jpg
 
På tal om listpriser hos AD, är det nån som vet hur mkt ADs köper in klockorna för, dvs vilken rabatt gee Rolex? Kan tänka mig att volymrabatter förekommer.
 
På tal om listpriser hos AD, är det nån som vet hur mkt ADs köper in klockorna för, dvs vilken rabatt gee Rolex? Kan tänka mig att volymrabatter förekommer.
Nu spekulerar jag bara men ang. volymrabatter tror jag inte det förekommer. Systemet är väl upplagt så att AD blir tilldelade klockor från Rolex (beställer ej). Mängdrabatt känns i så fall bara helt fel.
 
Nu spekulerar jag bara men ang. volymrabatter tror jag inte det förekommer. Systemet är väl upplagt så att AD blir tilldelade klockor från Rolex (beställer ej). Mängdrabatt känns i så fall bara helt fel.
Säger inte emot dig men med ditt argument skulle då alltså största AD betala samma inköpspris som minsta AD på landsort. Låter lite märkligt.
 
Säger inte emot dig men med ditt argument skulle då alltså största AD betala samma inköpspris som minsta AD på landsort. Låter lite märkligt.
Ja, det är nog osannolikt att det är så. Jag ska sluta spekulera nu men kan tänka mig att skillnader i inköpspris kan bero på hur mycket respektive AD säljer.
 
Hej !
Besökte en Rolex AD i Central World i Udon Thani ( Norra Thailand) i förra veckan frågade förstås om Stål sport Rolex
det enda dom hade var 2 st OP 36 och 39 mm med red grape tavla. Men om jag köpte en Guld klocka
skulle dom skiva upp mej på Waiting list för en Daytona i stål. Man kan väl säga efter läst denna tråd
att så är det väl över allt. Skickar med några bilder här. Ps dom hade DJ i guld tror nog inte jag sett det
tidigare iallafall inte nya.

Må gott Anders
Rolex butik.jpg
Rolex udon 1.jpg
 
Tillbaka
Topp