Som jag trodde då. Då är det ett am insert på klockan jag kikar på.Nja, typ, (förutom 16710-16700 som borde ha lika insert), storleken varierar mellan safir och plexi, men hart hört att det ska gå att sätta safirinsert på plexi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Som jag trodde då. Då är det ett am insert på klockan jag kikar på.Nja, typ, (förutom 16710-16700 som borde ha lika insert), storleken varierar mellan safir och plexi, men hart hört att det ska gå att sätta safirinsert på plexi.
Är det denna du menar?Vill minnas att jag någonstans sett en gammal bild från Rolex själva, en instruktion som lite kort förklarar hur man kan lägga/vinkla/vrida klockan för att den skall gå +\- några sekunder. Någon som hajar och vet vart den finns?
Ja men visst! Tackar och bockarÄr det denna du menar?
![]()
Tänker du på denna ?Vill minnas att jag någonstans sett en gammal bild från Rolex själva, en instruktion som lite kort förklarar hur man kan lägga/vinkla/vrida klockan för att den skall gå +\- några sekunder. Någon som hajar och vet vart den finns?
Nu är ni snabba grabbar! @MånsT tog det på målfotoTänker du på denna ?
![]()
Såg att min Hulk från oktober 2015 har nya tavlan, sen såg jag även att denna Hulk från 2011 också har den nya. Men när man googlar på 116610lv verkar de finnas med gamla tavlan där avståndet är litet med. Skumt.Sedan förra veckan åtminstone, men som vanligt med Rolex är det inte en 100% konsekvent övergång.
De ser väl nästan exakt likadana ut tror jag men att Datejusten har ref. 68.00.02 och Sea-Dweller har ref. 68.00.01 (om den inte har samma som Submarinern som borde ha 68.00.04).Har tyvärr inte så mycket koll med boxen ser lika dan ut som min Sea-dweller från 2001.
De ser väl nästan exakt likadana ut tror jag men att Datejusten har ref. 68.00.02 och Sea-Dweller har ref. 68.00.01 (om den inte har samma som Submarinern som borde ha 68.00.04).
Tack ändå säger jag, alltid trevligt med folk som vill hjälpa till!Sorry att jag inte kunde vara till mer hjälp! Någon mer kunnig som kan sina grejer?
Hmm, inte supersnyggt om du frågar mig...
Oklart om detta är rätt tråd att fråga i men jag provar ändå. Vilket år började man på DJ gravera in ROLEX på insidan av boetten?
Beror tydligen på modell!Om du menar gravyren ROLEXROLEXROLEX... på rehauten så vet jag att man började tidigare än 2007, jag har haft en DJ från 2005 med gravyr.
Gripenbro?Har tittat på en 16014 och fundera på om man kan få tag på länk till den. Vill kunna köra jubillee men den säljs utan.
Go eller nogo?
Japp. ;-)Gripenbro?Passande jubilee-länk i bra skick kostar runt 5k och uppåt, en i slitet skick lite under.
Verkade vara schysst tycker jag. Några kommentarer?Gripenbro?Passande jubilee-länk i bra skick kostar runt 5k och uppåt, en i slitet skick lite under.
Den där klockan anlände till gripenbro med box, cert och tight länk för bara några dagar sedan... Jag hade just den exakta klockan på lån för några veckor sedan, skulle inte förvåna mig om det är min mätning som hänvisas till i annonsen. Oavsett så är den i kanonskick.Japp. ;-)
Man kan ju undra var länken tagit vägen... Finns ju inte fs hos gripen heller...Den där klockan anlände till gripenbro med box, cert och tight länk för bara några dagar sedan... Jag hade just den exakta klockan på lån för några veckor sedan, skulle inte förvåna mig om det är min mätning som hänvisas till i annonsen. Oavsett så är den i kanonskick.
Beats me. Här är klockan på min handled:Man kan ju undra var länken tagit vägen... Finns ju inte fs hos gripen heller...
För att inte tala om box o cert...
Den är kanon på en vanlig sub men har aldrig provat på deepsea.Är Bergeon Springbar tool 6111 ett bra verktyg för att byta armband på en Rolex Deepsea (och gärna andra tillverkare)?
![]()
Den kostar inte så mycket men det vore snöpet att beställa den och sen få veta att man skulle ha köpt en annan modell just för DSSDDen är kanon på en vanlig sub men har aldrig provat på deepsea.