https://www.bobswatches.com/rolex-blog/watch-review/rolex-daytona-116503-vs-daytona-116523.htmlHej alla!
Är det nån som har koll på hur stora skillnaderna är mellan Rolex Daytona 116523 och 116503?
Mvh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
https://www.bobswatches.com/rolex-blog/watch-review/rolex-daytona-116503-vs-daytona-116523.htmlHej alla!
Är det nån som har koll på hur stora skillnaderna är mellan Rolex Daytona 116523 och 116503?
Mvh
Behöver flerDu har ju en hulk? (din bild).
Läste den tidigare idag också på Rolexforums.com. Känns som han fick ett artigt svar men inget konkret...Skön person som tog frågan om hur vissa Rolex AD beter sig till källan.![]()
![]()
Kanske kommer ennaturlig förklaring på Basel?Läste den tidigare idag också på Rolexforums.com. Känns som han fick ett artigt svar men inget konkret...
Ja man kan ju alltid hoppas att de har en bra plan på att förbättra nuvarande situation.Kanske kommer ennaturlig förklaring på Basel?![]()
Ställer mig i kö hos samtliga Rolex AD i Sverige, Italien och Grekland för stål daytona, hulk, batman och pepsi
Mycket fina klockor enligt mig!
Exakt, en köplats är ingenting.Och precis där har vi problembilden personifierad!
Att du inte fattade att jag skrev med ironiOch precis där har vi problembilden personifierad!
Man kunde ju ana det men ironi kan vara svårt att nå ut i skriven form ibland...Att du inte fattade att jag skrev med ironi![]()
www.rolex.comVad listar en ny 116710LN idag?
Fina klockor, du borde stå i kö till en Batman och en HulkVarför sälja?
![]()
78650kr
Kanske, alltid irriterar det någon.Fina klockor, du borde stå i kö till en Batman och en Hulk![]()
Tids nog så förstår du att nästan ALLA flippar klockor.En saftig handpenning för klocka och köplats hade kanske kunnat skrämma bort de värsta lallarna som endast är ute efter att tjäna pengar på att flippa och undvika att de skriver upp sig på världens alla AD listor...
Du menar att du har lagt ned klockföretaget?Varför sälja?
![]()
Får man inte ha en privat samling?Du menar att du har lagt ned klockföretaget?
Haha jo, men du om någon vet nog varför vissa säljerFår man inte ha en privat samling?![]()
Pengarna lockar för mycket?Haha jo, men du om någon vet nog varför vissa säljer![]()
Ärligt talat, vilka jävla klockor man kan få för 80-120k utan väntelista.
Ja nu menade jag folk som skriver upp sig på väntelista i främsta syfte att genast sälja den vidare för att tjäna pengar.Tids nog så förstår du att nästan ALLA flippar klockor.
Många som varit väldigt entusiastiska och suktat efter en populär stålrolle som i slutändan sålt den. Förstår faktist inte problemet. Alla rolexmodeller som har någon typ av lista är massproducerade stålur som har blivit del av en hype/prestige grej i samhället.
Ärligt talat, vilka jävla klockor man kan få för 80-120k utan väntelista.
Jag har själv varit där och bockat av dom flesta rolexmodellern nu så förstår att man lätt hamnar där.
Men att skrämma bort ”lallare” som du skriver blir svårt. Då får du fan skrämma bort majoriteten av alla som köper klockor idag![]()
”Du skall inga andra klockmärken hava jämteI den där prisklassen har jag nyligen sett 116622 YM 40mm med rhodium urtavlan i några butiker, listar på 108.
Men är det så mycket bättre att bära klockan några månader och sedan sälja den 30-50% över list ändå?Ja nu menade jag folk som skriver upp sig på väntelista i främsta syfte att genast sälja den vidare för att tjäna pengar.
”Du skall inga andra klockmärken hava jämte”
Du tror inte @Bas tänkte på...hmm... klockorifrån andra märken?
![]()
Ja det tycker jag då klockan då köpts i primärt syfte att användas och inte enbart tjäna pengar på.Men är det så mycket bättre att bära klockan några månader och sedan sälja den 30-50% över list ändå?
Oftast inga problem då AD väljer bort personer som ställer sig i kö på ”alla” populära stålsport då det tyder på att ”kunden” köper för att sälja vidare direkt.Och precis där har vi problembilden personifierad!