Kolla https://www.xupes.com/watches/products.html?Manufacturer=Rolex&Models=DateJust&Types=36Ni som har datejust 36 mm. Kan ni skicka bilder på era klockor på era handleder!
De brukar ha en bra handledsbild på varje klocka de säljer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kolla https://www.xupes.com/watches/products.html?Manufacturer=Rolex&Models=DateJust&Types=36Ni som har datejust 36 mm. Kan ni skicka bilder på era klockor på era handleder!
Instagram!Gjorde de men kommer bara upp massa ”modell bilder” så får ingen uppfattning
Bara att surfa in på Datejust tråden och se https://klocksnack.se/threads/datejust-och-date-tråden.6866/page-362Ni som har datejust 36 mm. Kan ni skicka bilder på era klockor på era handleder!
Köp inte klockor av folk du inte litar på.Hej,
Är på gång med ett inköp av en Hulk 2019. Någon som kan se om den är fejk eller inte? Kan själv inte hitta något fel.
Någon som även kanske vet vart man kan göra en trygg affär mellan Gbg- Sthlm? Gärna i en klockaffär.
Mvh Fragger
Låter sjukt dyrt för en äldre DJ. Vart någonstans lämnade du in den om man får fråga?Hej,
Jag har en Rolex Datejust ref 16013 från 1985 som jag köpte från HQ Milton 2014.
Lämnade precis in den för att få offert på service då jag haft den 5 år och är osäker på service-historik etc.
Jag fick följa de svar från urmakarn:
Smuts i verket, rotoraxel sliten. Klockan i behov av service.
Kronan sliten och måste bytas.
Grova frätskador i packningssäte. Boetten måste bytas för att kunna garantera täthet. Även bakboetten är angripen. Bakboett måste bytas.
Nödvändiga åtgärder: (dessa måste utföras för att vi ska kunna garantera klockans funktion och täthet)
Service exkl polering 6300kr
Krona ink hals 2700kr
Mellanboett ink krona 15800kr
Bakboett 2400kr
Summa: 27200kr
—————————-
Jag upplevde detta som rätt saftigt speciellt eftersom jag aldrig utsatt klockan för väta eller något och tycker den verkar va i fint skick.
Jag tänkte ta en service exkl polering + byte av krona och hals.
Vad har ni för rekommendationer?
Du ser att det är boetten som bär den stora kostnaden, va?Låter sjukt dyrt för en äldre DJ. Vart någonstans lämnade du in den om man får fråga?
Finns en Datejusttråd där du kan se massor av exempel.Ni som har datejust 36 mm. Kan ni skicka bilder på era klockor på era handleder!
Jo jag ser det. Tyckte bara att det lät dyrt men är ingen expert, har bara servat en äldre DJ förutDu ser att det är boetten som bär den stora kostnaden, va?
Detta var på Nymans ur. Tyckte också det lät dyrt. Vad har du gett tidigare för service av gammal DJ?Låter sjukt dyrt för en äldre DJ. Vart någonstans lämnade du in den om man får fråga?
Tror att det var nånstans kring 8” men det var för något år sedan nu. Hoppas det löser sig för dig!Detta var på Nymans ur. Tyckte också det lät dyrt. Vad har du gett tidigare för service av gammal DJ?
Detta var på Nymans ur. Tyckte också det lät dyrt. Vad har du gett tidigare för service av gammal DJ?
Men, det är ju inte särskilt mycket dyrare om ni drar bort att det behövs en ny boett? Det känns som att ni diskuterar äpplen och päron. Eller tänker ni att alla servicar kostar samma oavsett vad som behöver bytas?Tror att det var nånstans kring 8” men det var för något år sedan nu. Hoppas det löser sig för dig!
Låter sjukt dyrt för en äldre DJ. Vart någonstans lämnade du in den om man får fråga?
Men, det är ju inte särskilt mycket dyrare om ni drar bort att det behövs en ny boett? Det känns som att ni diskuterar äpplen och päron. Eller tänker ni att alla servicar kostar samma oavsett vad som behöver bytas?
Hade det varit min klocka hade jag gjort såJa exakt, tänkte köra service exkl polering + byte av krona? Låterdet rimligt? Jag utsätter den aldrig för vatten heller så täthet är inte så viktigt.
Precis som Nymans skriver måste dessa punkter åtgärdas (inkl byte av boett) för att garantier osv efter servicen ska gälla (vattentäthet tex).Ja exakt, tänkte köra service exkl polering + byte av krona? Låterdet rimligt? Jag utsätter den aldrig för vatten heller så täthet är inte så viktigt.
Ser fake ut. Kanske bara magkänslan men känns väldigt offHej,
Är på gång med ett inköp av en Hulk 2019. Någon som kan se om den är fejk eller inte? Kan själv inte hitta något fel.
Någon som även kanske vet vart man kan göra en trygg affär mellan Gbg- Sthlm? Gärna i en klockaffär.
Mvh Fragger
Hej,
Jag har en Rolex Datejust ref 16013 från 1985 som jag köpte från HQ Milton 2014.
Lämnade precis in den för att få offert på service då jag haft den 5 år och är osäker på service-historik etc.
Grova frätskador i packningssäte. Boetten måste bytas för att kunna garantera täthet. Även bakboetten är angripen. Bakboett måste bytas.
Nödvändiga åtgärder: (dessa måste utföras för att vi ska kunna garantera klockans funktion och täthet)
Krona ink hals 2700kr
Bakboett 2400kr
—————————-
Jag upplevde detta som rätt saftigt speciellt eftersom jag aldrig utsatt klockan för väta eller något och tycker den verkar va i fint skick.
Jag har absolut inte stenkoll på Hulk, men ser inte bezeln lite ljus och matt ut?Ser fake ut. Kanske bara magkänslan men känns väldigt off
900kr senast jag köpteJag har lite funderingar på inserts till gmt master II. Vad ligger priserna på? Äger en Rolex coke 16710. Är det svårt att få tag på? Är sugen på att kunna variera mig.
Inte alls farligt. Var det via sidan du hittade?900kr senast jag köpte
Via sidan? Här tänker du? Nej jag köpte nya hos ad. Beggade brukar folk begära mer för av någon konstig anledning. Vill man ha korrekta serif insert (dvs inte service insert) så kostar det ett par tusen dock beroende på färgInte alls farligt. Var det via sidan du hittade?
Via sidan? Här tänker du? Nej jag köpte nya hos ad. Beggade brukar folk begära mer för av någon konstig anledning. Vill man ha korrekta serif insert (dvs inte service insert) så kostar det ett par tusen dock beroende på färg
Jag har en 16014 från 79/79 som jag fick servad på Rob. Fick byta bakboett pga frätskador och kunde även byta mellanboett (valfritt, vissa frätskador antar jag) om jag ville ha garanterat täthet. Tycker inte det blir samma klocka om man byter mellanboett och kostanden låg precis som i ditt fall på runt 15 000 kr. Jag badar inte med den i vilket fall som helst, så valet var enkelt. Det märkliga är att ett par år tidigare hade jag lämnat den till Bergmans för service, och då fick jag ingen som helst notering på att något borde bytas. Har svårt att tro att alla skador uppkommit just nu - frågan är om vissa AD är övernitiska eller om andra slarvar...Hej,
Krona ink hals 2700kr
Bakboett 2400kr
—————————-
Svårt att se på dessa bilder i telefon, men jag stör mig på indexen. Runt lysmassan borde det vara fetare vitguldsringar tycker jag. Nåt med sunbursteffekten i tavlan som inte riktigt lirar också.
Jag har en 16014 från 79/79 som jag fick servad på Rob. Fick byta bakboett pga frätskador och kunde även byta mellanboett (valfritt, vissa frätskador antar jag) om jag ville ha garanterat täthet. Tycker inte det blir samma klocka om man byter mellanboett och kostanden låg precis som i ditt fall på runt 15 000 kr. Jag badar inte med den i vilket fall som helst, så valet var enkelt. Det märkliga är att ett par år tidigare hade jag lämnat den till Bergmans för service, och då fick jag ingen som helst notering på att något borde bytas. Har svårt att tro att alla skador uppkommit just nu - frågan är om vissa AD är övernitiska eller om andra slarvar...
Säker på att den såg ut som NY när dom polerat den?Jag lämnade nyligen in en Rolex 16710 från 2006 till Nymans ur på service + polering.
Nödvändiga åtgärder:
Komplett service inklusive polering samt nya bryggor 9,700:-
Nu var min klocka stort behov av service. Men jag blev otroligt nöjd med arbetet från Nymans . Klockan såg ut som ny när de var färdiga. Har du fått andra prisförslag ?
Bilder på klockan?Jag lämnade nyligen in en Rolex 16710 från 2006 till Nymans ur på service + polering.
Nödvändiga åtgärder:
Komplett service inklusive polering samt nya bryggor 9,700:-
Nu var min klocka stort behov av service. Men jag blev otroligt nöjd med arbetet från Nymans . Klockan såg ut som ny när de var färdiga. Har du fått andra prisförslag ?