Och vi vet ju inte heller om det stämmer, varken om de vid bordet verkligen sa det, eller om de vid bordet kände till köparens könsidentitet!Ooj sorry!
Till mitt försvar, ”Han” är ett vanligt kinesiskt namn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och vi vet ju inte heller om det stämmer, varken om de vid bordet verkligen sa det, eller om de vid bordet kände till köparens könsidentitet!Ooj sorry!
Till mitt försvar, ”Han” är ett vanligt kinesiskt namn
Vi vet heller inte om hen fått en Explorer. Det enda vi vet är att personen har 3 datejustOch vi vet ju inte heller om det stämmer, varken om de vid bordet verkligen sa det, eller om de vid bordet kände till köparens könsidentitet!
Det här är inte vad jag kallar färska nyheter...Lite färska nyheter från Kuala lumpur. Vart inne i 6 Rolex butiker nu. Och är stort sätt tok rensat. En butik hade ca 15-20klockor i hela butiken(ingen i stål).
Då är den ungefär lika stor som Nymans.
Och då menar jag rolex butik som endast säljer rolex.
Men det är kinesiskt nyår så det köps upp bra mycket klockor av allt.
Fråga efter sportrolex dem typ skratta.
Men hörde från bordet brevid där en kines köpte 3st datejust dam size att han kunde få en explorer efter köpet.
Tror jag aldrig sett så tomma affärer, fanns inte ens klockor i skyltfönstret i en butik.
Det här är inte vad jag kallar färska nyheter...
Jag mailade lite ADs i andra länder också i hopp om att kunna få loss en stålrolex plus lite semester men ser mörkt ut överallt verkar det som. En AD var snäll nog att erbjuda sig att sätta mig på en lista om jag reste dit och besökte butiken.. något som känns högst rimligt i dessa CO2 tider.hehe näh sant, var bara ifall någon var påväg hit med hopp om att hitta en stålklocka
Jag mailade lite ADs i andra länder också i hopp om att kunna få loss en stålrolex plus lite semester men ser mörkt ut överallt verkar det som. En AD var snäll nog att erbjuda sig att sätta mig på en lista om jag reste dit och besökte butiken.. något som känns högst rimligt i dessa CO2 tider.
Det jag ville få fram var att just inköpet spelar väldigt liten roll om det är 85 eller 95, förutsatt att du ska behålla klockan. Det handlar i slutändan om 3kr/dag Eller 3 kr och 30 öre om dagen.Det kan nog vara sant att du inte får en mer tålig klocka för 100k, men är det inte lite märkligt att rationalisera 100k för en Sub med samma argument som man köper/säljer G-Shock med?
Men du har ju en poäng i det du skriver, och det är ju att det är väldigt billigt att äga en Rolex. Visst, det kräver att man har 100k.. men utöver det så är det ju dyrare att köpa & äga en Longines typ.
Fast du skrev ju massa grejer om "stridsvagnen" den är osv. Det är konstigt för mig.Det jag ville få fram var att just inköpet spelar väldigt liten roll om det är 85 eller 95, förutsatt att du ska behålla klockan. Det handlar i slutändan om 3kr/dag Eller 3 kr och 30 öre om dagen.
Han hade kanske 3 döttrar eller bror eller systerdöttrartråkig fantasi om man köper 3x datejust eller så gillar man bara datejust dam size
Ja. Om jag minns rätt nu så skrev han eller hon att de kunde få en klocka med bättre urverk och bättre byggkvalitet för dessa pengar. Då menade jag att eftersom klockan är troligtvis bland det absolut mest tåliga i prisklassen och med ett väldigt bra utverka som är känt för att ticka på. En stridsvagn som du kanske behöver serva 3 eller 4 ggr i ditt liv om du använder klockan ihop med en el två till. Så här iaf jag svårt att se att du kan få någonting som i slutändan blir billigare än en sub, om du efterfrågar tålighet och pålitligt urverk.Fast du skrev ju massa grejer om "stridsvagnen" den är osv. Det är konstigt för mig.
Det är ju sant att en Rolex är billig. Det är väl därför märket lockar till sig folk som är oroliga över att förlora pengar.Ja. Om jag minns rätt nu så skrev han eller hon att de kunde få en klocka med bättre urverk och bättre byggkvalitet för dessa pengar. Då menade jag att eftersom klockan är troligtvis bland det absolut mest tåliga i prisklassen och med ett väldigt bra utverka som är känt för att ticka på. En stridsvagn som du kanske behöver serva 3 eller 4 ggr i ditt liv om du använder klockan ihop med en el två till. Så här iaf jag svårt att se att du kan få någonting som i slutändan blir billigare än en sub, om du efterfrågar tålighet och pålitligt urverk.
Och en service är inte särskilt dyr för en Rolex sub jämfört med många andra klockor för 100 000.
Mvh
Ja. Om jag minns rätt nu så skrev han eller hon att de kunde få en klocka med bättre urverk och bättre byggkvalitet för dessa pengar. Då menade jag att eftersom klockan är troligtvis bland det absolut mest tåliga i prisklassen och med ett väldigt bra utverka som är känt för att ticka på. En stridsvagn som du kanske behöver serva 3 eller 4 ggr i ditt liv om du använder klockan ihop med en el två till. Så här iaf jag svårt att se att du kan få någonting som i slutändan blir billigare än en sub, om du efterfrågar tålighet och pålitligt urverk.
Och en service är inte särskilt dyr för en Rolex sub jämfört med många andra klockor för 100 000.
Mvh
Det är mer eller mindre bekräftat att Rolex ställer högre krav på sina ADs och kräver dedikerad butiksyta. Jag tyckte även att det nämndes någonting om shop in shop, dvs. att man nästan skulle ha en egen liten butik inne i butiken, men det kanske bara gäller större återförsäljare?Vad händer? Rob Engström bygger om nästan hela butiken - ROLEX-inredning överallt.
Ja dels det. Sen är det väl lite som att jämföra stryktåliga friluftskläder från exempelvis håglös eller fjällräven med en armanikostym för samma pengar. De kostar inget att hålla efter. Du betalar (nästan) allt vid inköp. Efter det så kostar klockan inget att äga, jämfört med exempelvis en AP Royal oak.Det är ju sant att en Rolex är billig. Det är väl därför märket lockar till sig folk som är oroliga över att förlora pengar.
Ganska komiskt när inga klockor finns att tillgå.Det är mer eller mindre bekräftat att Rolex ställer högre krav på sina ADs och kräver dedikerad butiksyta. Jag tyckte även att det nämndes någonting om shop in shop, dvs. att man nästan skulle ha en egen liten butik inne i butiken, men det kanske bara gäller större återförsäljare?
Det spekuleras i att man tänker släppa på kranen nu när man höjt priserna och satsar mer på sina butiker.Ganska komiskt när inga klockor finns att tillgå.
Nya tider och nya retail-guidelines antagligen. Det jag undrar är vad de ska fylla montrarna med...?Vad händer? Rob Engström bygger om nästan hela butiken - ROLEX-inredning överallt.
Lady DatejustNya tider och nya retail-guidelines antagligen. Det jag undrar är vad de ska fylla montrarna med...?
Ja dels det. Sen är det väl lite som att jämföra stryktåliga friluftskläder från exempelvis håglös eller fjällräven med en armanikostym för samma pengar. De kostar inget att hålla efter. Du betalar (nästan) allt vid inköp. Efter det så kostar klockan inget att äga, jämfört med exempelvis en AP Royal oak.
Mvh
Vad händer? Rob Engström bygger om nästan hela butiken - ROLEX-inredning överallt.
Nya tider och nya retail-guidelines antagligen. Det jag undrar är vad de ska fylla montrarna med...?
Det tror jag med! Poppis bland kinesernaLady Datejust
Är inte så förtjust i gummiband på klocka men denna är en klass för sig! WOW
Skit i allt stål nu å gå på TT eller helguld! Mer guld å folket. Underskattat
Coolt !Ifall någon missat den här underbara historian