• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ingen annan som plockat ut något av det som släpptes förra veckan? Mer 124060

A4EEDF6A-521D-4227-9600-B38F1137A78A.jpeg
Inte alla som är VIP :)

Hej.
Står i valet om den nya 2020 OP eller en äldre DJ i samma prisklass (Max 60.000)

jag tycker den nya OPn är sjukt snygg men minus är datumet. Plus är att den är billigare vilket möjliggör att jag kan köpa en ny från butik.

DJ är trevlig och har datum men budgeten finns inte för en ny än.

frågan är egentligen , ska man köpa en ny OP eller en begagnad DJ ? Kan man få en riktigt fin DJ för under 60k ?

är rätt ny på detta så tar tacksamt emot alla åsikter och svar !
Allt gott! Mvh soon to be klocknörd

Köp en OP, den är tillräckligt casual att funka i kortärmat men tillräckligt dressad att ha till skjorta. En perfekt OWG och med nya verket en otroligt bra klocka. Ska du vara OWG med den så kanske du ska välja svart, blå eller grön som är lite diskretare.

Tack för bra svar !
Lutar åt den silvriga som har lite
champagne-ton på bild i alla fall :)

ska till Bergsströms imorgon och beställa hem en, hoppas på att den silvriga inte är silver silver bara , gillar hur den gör sig på bilderna :D

Det är något speciellt att köpa nytt så det röstar jag för(speciellt om det är din första lyxiga klocka), slår också ett slag för svart/blå/grön. Jag tror att köpa en silvertavla är ett misstag du kommer få ångra. Testa verkligen silvertavlor innan du köper en. Den största skillnaden mellan OP och DJ är att DJ är mycket dressigare skulle jag säga, så är det du är ute efter så ska du vänta till du kan köpa en DJ.

Som vanligt är det viktigaste, och ibland svåraste, att identifiera vad man verkligen vill ha själv. Lätt att missleda sig själv till att gilla något som man kan få nu - hjärnan kan vara bra på att lura en på det sättet. Med det sagt så är ju båda onekligen fantastiska klockor. Har själv en OP (114300) sedan några år tillbaka och kunde inte varit nöjdare. Känns som att den funkar i alla lägen. När jag köpte den så var datum inte en viktig fråga för mig dock. Gick mest på utseende, storlek och komfort. Hoppas du träffar rätt! Också intresserad av att höra vad de säger om väntetider på OP! Återkoppla gärna

Som vanligt är det viktigaste, och ibland svåraste, att identifiera vad man verkligen vill ha själv. Lätt att missleda sig själv till att gilla något som man kan få nu - hjärnan kan vara bra på att lura en på det sättet. Med det sagt så är ju båda onekligen fantastiska klockor. Har själv en OP (114300) sedan några år tillbaka och kunde inte varit nöjdare. Känns som att den funkar i alla lägen. När jag köpte den så var datum inte en viktig fråga för mig dock. Gick mest på utseende, storlek och komfort. Hoppas du träffar rätt! Också intresserad av att höra vad de säger om väntetider på OP! Återkoppla gärna
Håller med! Köp det du verkligen vill ha (lätt för oss att säga).

Men är du 50/50 så tycker jag en ny OP bara för att få känslan av att köpa nytt :)

Känns väl som att folk överlag inte är så imponerade?
Och det skulle hindra folk att köpa dem...? Har flera bekanta som lyckats testa (TT Sub i detta fall) den nya serien och sagt "mäh, sitter inte skönt, känns stor. Men får jag tag på en SS så slår jag så klart till!". Med vilka andra klockor skulle man resonera på ett liknande sätt? Med andra ord, galet skevt.

Senast ändrad:
Det är något speciellt att köpa nytt så det röstar jag för(speciellt om det är din första lyxiga klocka), slår också ett slag för svart/blå/grön. Jag tror att köpa en silvertavla är ett misstag du kommer få ångra. Testa verkligen silvertavlor innan du köper en. Den största skillnaden mellan OP och DJ är att DJ är mycket dressigare skulle jag säga, så är det du är ute efter så ska du vänta till du kan köpa en DJ.

Varför skulle det vara ett misstag att köpa en silvertavla om han vill ha en silvertavla och hur skulle han ångra sig? Dessutom verkar TS insatt nog att ha koll på vilken nyans han vill ha, dvs en ton mot champange. Eller är det så att Du inte gillar silvertavlor? :)

Och det skulle hindra folk att köpa dem...? Har flera bekanta som lyckats testa (TT Sub i detta fall) den nya serien och sagt "mäh, sitter inte skönt, känns stor. Men får jag tag på en SS så slår jag så klart till!". Med vilka andra klockor skulle man resonera på ett liknande sätt? Med andra ord, galet skevt.
Frågan är ju om du hade slagit till om du inte vetat att det skulle vara en bra affär? Hade du köpt den med vetskapen att du skulle tappa 20% när du sedan vill sälja?

Senast redigerad av en moderator:

Det där är ett allmänt mänskligt flockbeteende där kritiskt tänkande försvinner. Minns åren runt 2005 när ombildning av bostadsrätter stor runt om i landet. Upplevde samma beteende när folk såg ”gratis” pengar i sikte. En hyresrätt där det spekulerades i ombildning stod högt i kurs. Inte en tanke på att de skulle bo och trivas. De skulle bara realisera vinsten genom att skicka vidare eller göra en ytlig fuskrenovering för att få ut sista kronan. Många människor är opportunistiskt lagda. Det får man inte glömma. Följer trender inte leder dem.

Det där är ett allmänt mänskligt flockbeteende där kritiskt tänkande försvinner. Minns åren runt 2005 när ombildning av bostadsrätter stor runt om i landet. Upplevde samma beteende när folk såg ”gratis” pengar i sikte. En hyresrätt där det spekulerades i ombildning stod högt i kurs. Inte en tanke på att de skulle bo och trivas. De skulle bara realisera vinsten genom att skicka vidare eller göra en ytlig fuskrenovering för att få ut sista kronan. Många människor är opportunistiskt lagda. Det får man inte glömma. Följer trender inte leder dem.
För att inte tala om Bitcoin-rushen för ett par år sedan.

Hej.
Står i valet om den nya 2020 OP eller en äldre DJ i samma prisklass (Max 60.000)

jag tycker den nya OPn är sjukt snygg men minus är datumet. Plus är att den är billigare vilket möjliggör att jag kan köpa en ny från butik.

DJ är trevlig och har datum men budgeten finns inte för en ny än.

frågan är egentligen , ska man köpa en ny OP eller en begagnad DJ ? Kan man få en riktigt fin DJ för under 60k ?

är rätt ny på detta så tar tacksamt emot alla åsikter och svar !
Allt gott! Mvh soon to be klocknörd
En sak som jag tycker du ska fundera över är om du egentligen hellre skulle vilja ha en ny DJ. Om svaret är ja skulle jag föreslå att du väntar och sparar ihop (om det är möjligt?). Min poäng är att man ska försöka undvika att köpa nästan-klockor.
Annars kloka råd ovan ==> båda klockorna har förutsättningar för att vara både långvariga kompisar och passar bra som OWG-klockor.

För att inte tala om Bitcoin-rushen för ett par år sedan.

Finns gott om exempel i historien. Förr eller senare blir folk brända. De tror att de förstår marknaden när det bara är en massa okritiska människor som vill att det ska fortsätta för evigt. Det finns gott om människor som nog inget hellre önskar att den här hypen ska bestå. Kanske har de positionerat sig bekvämt där de kan få maximal utdelning.

Inte alla som är VIP :)
Inte jag heller :) Men någon lär ju vara!
Har du köpt mycket från den ADn eftersom du kunde få tag på en så snabbt eller är det någon du känner?
Utan att gå in på detaljer så var det en affär utan fuffens från något håll. Jag ville köpa en Submariner från svensk AD under 2020, fram till 1/9 var jag inställd på 114060.
Efter släppet gick det fort :) Jag är nöjd med den här, och hade förmodligen varit lika nöjd med 114060.
Känns väl som att folk överlag inte är så imponerade?
Mycket åsikter om nya suben här vilket såklart är ok, men inte många som testat på armen ;)
Oavsett om den blir mindre populär än förra så kommer det ju att säljas klockor.
Näe subben imponerar inte direkt imho. OP ser lite mer intressant ut.
OP är inkluderade i frågan :) Det har rimligtvis sålts många klockor men ingen som syns här än?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp