• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det hade varit intressant att veta hur många av varje modell tex Nymans och Rob får in initialt och hur ofta de får möjlighet att fylla på. Har personalen möjlighet till förtur? Isf lär flera ryka redan där.

Det är något speciellt att köpa nytt så det röstar jag för(speciellt om det är din första lyxiga klocka), slår också ett slag för svart/blå/grön. Jag tror att köpa en silvertavla är ett misstag du kommer få ångra. Testa verkligen silvertavlor innan du köper en. Den största skillnaden mellan OP och DJ är att DJ är mycket dressigare skulle jag säga, så är det du är ute efter så ska du vänta till du kan köpa en DJ.
Jag har haft ett par DJ, men alla har vandrat vidare. Köpte en OP36 ny i början av Aug och är otroligt nöjd, bättre än alla DJ jag haft tidigare! :D

Jubilee är inte av min smak, tjejen tycker det ser gubbigt ut också så får lyssna på henne haha!

Offtopic i denna diskussion om submariners nu - men vad får man pröjsa för en 216570 idag? Saknar den rackarn med den vita tavlan ibland...men priserna på sportstålrolex börjar bli högst icke-aktuella. Finns inte på kartan att en sub kostar 4 gånger så mycket som en PO. ORIMLIGT!!!

Brukar använda TRF som referens, där kostar hyfsat nya typ $6000. Jag betalade 65k för ny från svensk AD för två år sedan.

Jag har också tänkt i dessa banor. Var helt säker på att jag skulle känna mig bra i en DJ36, men den kändes för liten för mig på min arm.
Trist. Och en stor DJ tycker jag inte har så fina proportioner (speciellt inte med flutad ring).
Skulle gärna testa den nya OP41:an, men det dröjer väl innan det är möjligt att göra hos en AD tänker jag...

Brukar använda TRF som referens, där kostar hyfsat nya typ $6000. Jag betalade 65k för ny från svensk AD för två år sedan.
Så ett rimligt pris för en 216570 idag skulle vara 54'? Det kan ju inte vara möjligt? Jag sålde min vita 16570 utan cert för 63' för några månader sedan men redan då kunde jag fått mer.

Är fortfarande i honeymoon-fasen! Verkligen så nöjd. :)
IMG_20200908_124435_787.jpg
IMG_20200908_124319_006.jpg

Beror vel helt på årsmodell og tilbehør. Gripenbro hadde en 16570 i bra skick som lå ute for 61 lenge og det ligger flere ute for 60-70 på Blocket från handlare. Watch only er nok 55-60 rimligt.
Självklart beror det på skick och tillbehör men så lågt 55-60 för en fin wo hittar man inte. Jag sålde som sagt min polar utan cert för 63' (fick högre bud efter avslutad affär) för några månader sedan och vet flera som köpt för runt 80', då för full set. Hittar du en fin full set för 60' ska du köpa direkt, det händer inte!

Senast redigerad av en moderator:
Självklart beror det på skick och tillbehör men så lågt 55-60 för en fin wo hittar man inte. Jag sålde som sagt min polar utan cert för 63' (fick högre bud efter avslutad affär) för några månader sedan och vet flera som köpt för runt 80', då för full set. Hittar du en fin full set för 60' ska du köpa direkt, det händer inte!
Är det någon modell som jag har bra koll på så är det denna!

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp