S
Staafen
Guest
Det har du helt rätt i faktiskt, har inte tänkt på det!Men varför ser PERPETUAL så illa ut? Avståndet efter E:na är ju helt fel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det har du helt rätt i faktiskt, har inte tänkt på det!Men varför ser PERPETUAL så illa ut? Avståndet efter E:na är ju helt fel
Han tänker nog på finansiering och billiga krediter under senaste 20 åren.
T om 2012/2013 ungefär gick det att köpa flertalet begagnade Rolex för rimliga pengar. Om man nu kan tycka att Rolex är rimligt prissatt.
En ny Daytona kostade 56’ i slutet av 90 talet. Premium på någon tusenlapp om man köpte begagnat. En Submariner låg väl på strax över 30’. Säg att de låg på 40’- 45’ något år senare runt 2005 och man då fick tag i en vintage Submariner för ungefär halva nypriset. Skulle nog säga att de allra flesta tyckte att det var mycket pengar om man köpte en klocka för ca 50’. Även en för 25’ ansågs dyrt.
Sedan blev det en vintage hype och numera en hype på nyproducerade och nyligen bortplockade modeller. Om vi inte befinner oss i en spekulationsbubbla så vet jag inte vad vi ska kalla det.
Men var det verkligen billigare da,med tanke pa loner bostadspriser aktiemarknad och allt annat som maste raknas med?
Eller tittar ni bara pa vad det kostade i kronor och oren men glommer bort allt annat?
En liter bensin kostade 104ore 1973. Da tjanade en kommunalanstalld man i genomsnitt 3639kr fore skatt. Ar bensin dyrare eller billigare idag per arbetad timme?
Hej! Jag har ärvt en rolexklocka efter min far och utöver det som står på urtavlan vet jag inte så mycket om den. Eller rättare sagt, vet inte vilket ”nummer” den kallas. Jag tänkte försöka skaffa en box till den då den tyvärr saknas. Vet någon vilken box jag ska leta efter? Tror att papi fick den 1992, isch.
Om någon av er vet något om detta får ni väldigt gärna skriva. Skulle någon av er också vilja sälja en box till mig vore det ju förstås guld. Tack på förhand!
De börjar närma sig GS-finish. Fortfarande en bit kvar dock.Vet inte om denna redan delats här. Riktigt snygg tavla!
GS har ju riktigt bra finish helt klart. Just i detta fall var det främst färgen på tavlan jag syftade på men förstår vad du menar.De börjar närma sig GS-finish. Fortfarande en bit kvar dock.
Rolex länken lär i alla fall vara bättre?De börjar närma sig GS-finish. Fortfarande en bit kvar dock.
Njae du behöver ju inte ta i så du sprickerDe börjar närma sig GS-finish. Fortfarande en bit kvar dock.
Men var det verkligen billigare da,med tanke pa loner bostadspriser aktiemarknad och allt annat som maste raknas med?
Eller tittar ni bara pa vad det kostade i kronor och oren men glommer bort allt annat?
En liter bensin kostade 104ore 1973. Da tjanade en kommunalanstalld man i genomsnitt 3639kr fore skatt. Ar bensin dyrare eller billigare idag per arbetad timme?
Kanske det finaste du sagt om RolexDe börjar närma sig GS-finish. Fortfarande en bit kvar dock.
Datum saknas på OP iaf och säkert ett annat case.Vad är det för skillnad mellan Oyster Perpetual (nya modellen - 41mm) och Datejust 41mm?
Någon kunnig som kan berätta?
Vad är det för skillnad mellan Oyster Perpetual (nya modellen - 41mm) och Datejust 41mm?
Någon kunnig som kan berätta?
Det är ju en klar fördel tycker jag! PCL är ju inte det vackraste.OP har inte polerade mittlänkar
De börjar närma sig G-Shock-finish. Fortfarande en bit kvar dock.
Hahaha!såg att du skrivit lite fel där, fixade
Den har även borstade lugsOP har inte polerade mittlänkar
Faktum är att det enda som är borstat (och synligt) på Datejusten är yttre länkbitarna.. Ändå är folk besatta vid att mittlänkarna är polerade. Undrar om det beror på att dom faktiskt bryr sig eller för att dom läst det nånstansDen har även borstade lugs
Hahahah, ja det är sant. Troligen har folk hört det och hakar sen upp sig på detFaktum är att det enda som är borstat (och synligt) på Datejusten är yttre länkbitarna.. Ändå är folk besatta vid att mittlänkarna är polerade. Undrar om det beror på att dom faktiskt bryr sig eller för att dom läst det nånstans
Jag har läst det någonstans och försöker bara vara cool. Eftersom jag inte är det i verkligheten måste jag vara det på nätet.Faktum är att det enda som är borstat (och synligt) på Datejusten är yttre länkbitarna.. Ändå är folk besatta vid att mittlänkarna är polerade. Undrar om det beror på att dom faktiskt bryr sig eller för att dom läst det nånstans
Annat lås dessutomOP har inte polerade mittlänkar
Staafen är ju ascool! Rock on!Jag har läst det någonstans och försöker bara vara cool. Eftersom jag inte är det i verkligheten måste jag vara det på nätet.
Hahahah, ja det är sant. Troligen har folk hört det och hakar sen upp sig på det
Haha tack för de värmande orden!Staafen är ju ascool! Rock on!
Ursäkta!? Vilken värld lever du i? ”En Rolle idag kostar typ en ok månadslön och uppåt”En ny TV kostade 42st årslöner (nåja)
En Rolle idag kostar typ en ok månadslön och uppåt, men allt annat är så pass billigt idag så om man faktiskt vill så är det inga problem att ha råd.
OP 34 är väl att anse som instegsmodell, listar drygt 56k vilket väl får anses vara lite mer än vad de flesta tycker än en ok månadslönUrsäkta!? Vilken värld lever du i? ”En Rolle idag kostar typ en ok månadslön och uppåt”
Är det bara jag som reagerade på det inlägget?
Ursäkta!? Vilken värld lever du i? ”En Rolle idag kostar typ en ok månadslön och uppåt”
Är det bara jag som reagerade på det inlägget?