Jag vet inte om det finns någon bild på spännet på nya Submariner tidigare i tråden, men här kommer en. Det framgår i samma video att diametern på bezeln skiljer 0,2mm och att lug to lug är samma. Det är ju jättebra för den nya boetten har helt klart snyggare form än maxicaset.
Länken och spännet har dock blivit bredare och ser förfärligt ut. Jag har sedan många år tillbaka bland annat en 114060 och tycker att den är stor på mina normala 17cm handleder och använder den därför sällan. Länken smalnar dock av snyggt men spännet är stort. Jag har provat både Omega Speedmaster och omega seamaster men de har alldeles för breda länkar och det ser klumpigt ut. Jag har även haft en Tudor gmt och bland annat en cartier Santos med det dolda låset. Även de klockorna har för breda länkar över låset då de är mer än 16mm. Det är verkligen synd att Rolex förstört den smäckra designen på länken på Submariner när alla Rolex (undantaget dammodeller) vad jag vet smalnat av från 20 till 16mm.
Här kommer en bild på Rolex nya brottarlänk som de tyvärr satt på en snygg boett. Det ser ut som de hämtar inspiration från en dörrvakt