• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har 126619 fått något smeknamn?
Mange omtaler den som Blueberry, fordi:

976e3860aaee3273742b6aeeafd65050ef1c300d.jpg

Jag vill minnas att gränsen för att kallas höginkomsttagare går vid drygt 53.000 kr/mån brutto. Från mitt perspektiv som vanlig knegare i en mindre stad så perspektivet lite annorlunda. Visst är det långt till de högsta lönerna i Clarkans lista. Men allt beror nog på ens utgångspunkt och situation.

En gissning är att det finns rätt många höginkomsttagare. På detta forum finns det nog fler höginkomsttagare rent procentuellt än vad det finns i samhället i övrigt.

Det är väl inte helt ovanligt med höginkomsttagare i Sverige

En gissning är att det finns rätt många höginkomsttagare. På detta forum finns det nog fler höginkomsttagare rent procentuellt än vad det finns i samhället i övrigt.

Det är väl inte helt ovanligt med höginkomsttagare i Sverige

Det var ett jävla tjat om löner. Kan vi konstatera ett par saker:

* Somliga verkar ha en VÄLDIGT skev bild av vad folk i Sverige har för lön. Orsakerna till denna missuppfattning kan jag bara spekulera i men om man inte umgås med personer med andra bakgrunder eller förhållanden än en själv kanske det är svårt att se att världen kan se annorlunda ut. Fakta: Medianlönen ligger på drygt 30 kkr. Över 50 kkr är det relativt väldigt få som tjänar så att påstå att det finns ”rätt många” höginkomsttagare stämmer helt enkelt inte.

* Vad har denna diskussion öht i Rolex-tråden att göra?

F78A4652-720E-4B52-93E3-3B770B57BE85.jpeg

Rant over!

Får man fråga vad det var för klocka? :eek:
Nej och för mig var det ingen intervju på det sättet som beskrivs här heller. Jag blev däremot inbjuden en viss dag och tidpunkt för att diskutera klockan i fråga med x antal förklaringar och frågor/antydningar som mest kändes lustigt.

Som jag nämnde vet jag andra som blivit inbjudna till möten för att diskutera hur de (och om) de ska få köpa en viss modell.

Jag tror inte det är påhitt.
Jag känner några i sverige som fått liknande inbjudningar till möten - även jag själv som fick en kallelse senaste året.

Och da tror jag du forsoker vara lustig du med. Jag kanner INGEN repeterar INGEN som far kallelse for att diskutera hur de ska fa kopa en klocka...

Naturligtvis sa kan man prata med butiksbitradet ang modeller man kan vara intresserad av medan man anda ar i butiken i annat arende,men att springa som en hund for att bli granskad om man verkligen duger att fa byta pengar mot en vara....
Den stackare som ar sa desperat att fa vara med och leka sa han frivilligt gar med pa nagot sadant tycker jag enbart synd om.

Nej och för mig var det ingen intervju på det sättet som beskrivs här heller. Jag blev däremot inbjuden en viss dag och tidpunkt för att diskutera klockan i fråga med x antal förklaringar och frågor/antydningar som mest kändes lustigt.

Som jag nämnde vet jag andra som blivit inbjudna till möten för att diskutera hur de (och om) de ska få köpa en viss modell.

Kan man få en ledtråd? Var det en Rolex?

Och da tror jag du forsoker vara lustig du med. Jag kanner INGEN repeterar INGEN som far kallelse for att diskutera hur de ska fa kopa en klocka...

Naturligtvis sa kan man prata med butiksbitradet ang modeller man kan vara intresserad av medan man anda ar i butiken i annat arende,men att springa som en hund for att bli granskad om man verkligen duger att fa byta pengar mot en vara....
Den stackare som ar sa desperat att fa vara med och leka sa han frivilligt gar med pa nagot sadant tycker jag enbart synd om.
Trollar inte ett dugg.
I mitt fall åkte jag enbart dit utan att veta vad de handlade om i förhoppning om att det var min tur att få köpa klockan jag står på kö för.

men att springa som en hund for att bli granskad om man verkligen duger att fa byta pengar mot en vara....

Det här jag menar med mina länkar till TRF. Det är sjukt och inget jag skulle vilja vara med på.

Senast ändrad:
Trollar inte ett dugg.
I mitt fall åkte jag enbart dit utan att veta vad de handlade om i förhoppning om att det var min tur att få köpa klockan jag står på kö för.

Sa du blir alltsa inte kallad pa intervju som beskrivs i TRF,utan pa ett vanligt infomote da du missar att stalla fragan VARFOR. Och val i butiken stalls markliga fragor?
Da hade iallfall jag undrat om bitradet var nykter och bett att fa tala med chefen for att reda ut vad poangen med att kalla dit mig ar.

Sa du blir alltsa inte kallad pa intervju som beskrivs i TRF,utan pa ett vanligt infomote. Och val i butiken stalls markliga fragor?
Da hade iallfall jag undrat om bitradet var nykter och bett att fa tala med chefen for att reda ut vad poangen med att kalla dit mig ar.
Precis som jag skrev har inte jag blivit kallad till intervju för att få köpa en klocka. Jag länkade till TRF.
Jag skrev att jag inte tror det är påhitt eftersom jag varit med om liknande händelse - dvs inbjuden att träffa butikschef för att diskutera min plats på klockan jag vill ha (jag trodde jag skulle få köpa den).

Och nej jag förstod inte heller poängen med mitt besök.

Precis som jag skrev har inte jag blivit kallad till intervju för att få köpa en klocka. Jag länkade till TRF.
Jag skrev att jag inte tror det är påhitt eftersom jag varit med om liknande händelse - dvs inbjuden att träffa butikschef för att diskutera min plats på klockan jag vill ha (jag trodde jag skulle få köpa den).

Och nej jag förstod inte heller poängen med mitt besök.

Sa vad svarade butikschefen nar du stallde fragan "Vad fan ar meningen med att ringa hit mig om ni inte har en klocka att salja,ingen uppdatering pa nar jag kan fa en heller,utan bara staller en massa besynnerliga fragor?"

Sa vad svarade butikschefen nar du stallde fragan "Vad fan ar meningen med att ringa hit mig om ni inte har en klocka att salja,ingen uppdatering pa nar jag kan fa en heller,utan bara staller en massa besynnerliga fragor?"
Inte mycket mer än "Vi ses!" ;)

Men som sagt. Åter till ämnet, jag tänkte vi skulle diskutera det som står på TRF - om det nu är sant (men vilket jag som sagt tror).

Inte mycket mer än "Vi ses!" ;)

Men som sagt. Åter till ämnet, jag tänkte vi skulle diskutera det som står på TRF - om det nu är sant (men vilket jag som sagt tror).

Occh det svaret nojde du dig med? Det hade ju inte jag gjort.

Men for att aterga till TRF. I en av tradarna avslojas ju TS som ett Troll nar nagon letar i hans posthistorik....

OP if this is a joke, I say not bad. But if not. . .

Is this the same AD that told you 13 years for a sub per your post of yesterday I would pass on the interview.

If is this if this is the same AD that offered you a 126710BLRO and 116500 Daytona and you turned it down per your March 17, 2020 post I wouldn’t think you need an interview.

But, if this is the same AD you have been gifting every couple of weeks per your April 9, 2019 post, I would ask for my chocolates and wine back.
thumbsup.gif

Så hemlig...

Kikar lite på ett auktionsobjekt där urverket verkar vara rätt illa däran. Vad för man räkna med för kostnad om det är så illa att man måste byta hela verket? Det är ett cal 3185.

Tillbaka
Topp