Gubbstretch är inte min kopp te men vem fan bryr sig, kör på det du gillar! I slutet av dagen handlar det bara om man kan "pull it of" så att säga (med allt vad det innebär), kan du det så körVad tycker ni, passar länken klockan?![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gubbstretch är inte min kopp te men vem fan bryr sig, kör på det du gillar! I slutet av dagen handlar det bara om man kan "pull it of" så att säga (med allt vad det innebär), kan du det så körVad tycker ni, passar länken klockan?![]()
![]()
Hur är de två klockorna ett bra komplement till varandra?Fasen vad kul! Tycker 216570 och 116610LV är bra komplement till varandra![]()
Haha alltid lika kul med konfliktsökande-rolexfanboyhatande medlemmar.Hur är de två klockorna ett bra komplement till varandra?
Vad menar du? Jag söker ingen konflikt, jag är nyfiken på frågeställningen.Haha alltid lika kul med konfliktsökande-rolexfanboyhatande medlemmar.
Låt oss undvika denna diskussion med att klargöra att det är ytterst subjektivt, inte menig att trampa dig på tårna![]()
Okej, har nämligen varit i 100-tals liknande diskussioner tidigare där undertonen bara är tråkig och bidrar noll. Folk älskar hata på oss som gillar Rolex, ibland med all rätt, men lika ofta handlar det bara om konfliktsökande baserat på förutfattade meningar.Vad menar du? Jag söker ingen konflikt, jag är nyfiken på frågeställningen.
Du har inte trampat mig på tårna. Men det är väl dumt att använda ett diskussionsforum till att diskutera. Jag har också Rolex.
Jag har läst att dom har fått dom problemen om man sätter i en 6 siffrig tavla i en 5 siffrig klocka och därav att dom vill göra en helservice på denLämnade in min day-date 18239 hos Krons för att byta urtvala mot en som jag har på sidan. Fick svar från deras urmakare efter några dagar att de måste göra en helservice för att kunna byta tavlan á 9100kr. Jag tackade självklart nej då klockan inte är i servicebehov och hämtade tillbaka klockan, de i butiken sa att det kan uppstå problem med dag/datum skivan på dessa så därför måste de alltid göra en service i samband med tavelbyte på just denna modell.
Låter helt sjukt, någon som hört detta tidigare?
Någon som har tips på fristående urmakare (om detta är direktiv från Rolex) som inte kräver full service för tavelbyte?
I mitt fall är det 5-siffrig tavla till 5-siffrig klocka!Jag har läst att dom har fått dom problemen om man sätter i en 6 siffrig tavla i en 5 siffrig klocka och därav att dom vill göra en helservice på den
Då ska det inte va några konstigheterI mitt fall är det 5-siffrig tavla till 5-siffrig klocka!
Tycker att den är riktigt nice på gummi!Rolex mest underskattade klocka![]()
![]()
Explorer 1 er den klokken som oftest beskrives som undervurdert - så jeg vil tro da at en Explorer 1 er så lang fra undervurdert man nesten kommer.Tycker att den är riktigt nice på gummi!
Men är verkligen Explorer 1 underskattad? Hör bara positivt om den och går ju snabbt när de dyker upp på forumet.
Tycker att den är riktigt nice på gummi!
Men är verkligen Explorer 1 underskattad? Hör bara positivt om den och går ju snabbt när de dyker upp på forumet.
Det är väl den Sport-stål som har lägst eftermarknadspremie? eller?Explorer 1 er den klokken som oftest beskrives som undervurdert - så jeg vil tro da at en Explorer 1 er så lang fra undervurdert man nesten kommer.![]()
Air King:Det är väl den Sport-stål som har lägst eftermarknadspremie? eller?jämfört med sub, gmt, daytona, SD etc.
Fair, tänkte inte på den. Men å andra sidan som kontring; air king är grotesk och förtjänar inte premie till att börja medAir King:
- Hold my beer...
Är nog många som håller medFair, tänkte inte på den. Men å andra sidan som kontring; air king är grotesk och förtjänar inte premie till att börja med(unpopular opinion)
Fair, tänkte inte på den. Men å andra sidan som kontring; air king är grotesk och förtjänar inte premie till att börja med(unpopular opinion)
Gillar och köpte direkt vid släppÄr nog många som håller med![]()
Kanskje. Kanskje ikke. Jeg ville ikke målt "undervurdert" i kun markedsverdi.Det är väl den Sport-stål som har lägst eftermarknadspremie? eller?jämfört med sub, gmt, daytona, SD etc.
Grotesk var att ta i från min sida. Den har sin charm och kan definitivt se att den har sin plats i en större samling. Men för mig som "bara" har en Rolex, ville jag ha något, i brist på bättre ord, mindre kontroversiellt.Gillar och köpte direkt vid släpp
Men håller med inte den populäraste modellen direkt.
Milgauss är också klart mindre populär än Exp1.Grotesk var att ta i från min sida. Den har sin charm och kan definitivt se att den har sin plats i en större samling. Men för mig som "bara" har en Rolex, ville jag ha något, i brist på bättre ord, kontroversiellt.![]()
Grotesk var att ta i från min sida. Den har sin charm och kan definitivt se att den har sin plats i en större samling. Men för mig som "bara" har en Rolex, ville jag ha något, i brist på bättre ord, kontroversiellt.![]()
Mitt fel, ett ord försvann på vägen. Skulle stå (mindre kontroversiell)Du menar väl konventionellt? En Explorer är ju den absoluta motsatsen till kontroversiell.
Mitt fel, ett ord försvann på vägen. Skulle stå (mindre kontroversiell)
Fattar, men är helt på ditt spår. Valde explorer just därför att den tillhör bland de mest traditionsenliga rolex-modellerna som idag finns att köpa.Jag vill bara förtydliga att det inte var något försök till mästrande, utan det är intressant hur man uppfattar vissa klockor helt olika. Det finns säkert någon där ute som tycker att Explorern är kontroversiell![]()
Grotesk var att ta i från min sida. Den har sin charm och kan definitivt se att den har sin plats i en större samling. Men för mig som "bara" har en Rolex, ville jag ha något, i brist på bättre ord, mindre kontroversiellt.![]()
Det fattar jag! Och kul att vi i denna hobby kan uppskatta olika klockor. Hade varit sjukt tråkigt om alla gillade samma sakJag har nog inte sålt någon som "första/enda" klocka än så länge.
Tyckte den var rolig för att den inte liknar nånting annat vare sig i min samling eller i Rolex kollektionen.
Bra för dem som gillar modellenGillar och köpte direkt vid släpp
Men håller med inte den populäraste modellen direkt.
Jag har aldrig haft några problem med att byta tavla på min DDs hos Rob E. Faktiskt inte hört detta tidigare heller. Men de ville alltså göra en helservice trots att den inte var i behov av service? Var det din eller deras bedömning att den inte var i behov av service?Lämnade in min day-date 18239 hos Krons för att byta urtvala mot en som jag har på sidan. Fick svar från deras urmakare efter några dagar att de måste göra en helservice för att kunna byta tavlan á 9100kr. Jag tackade självklart nej då klockan inte är i servicebehov och hämtade tillbaka klockan, de i butiken sa att det kan uppstå problem med dag/datum skivan på dessa så därför måste de alltid göra en service i samband med tavelbyte på just denna modell.
Låter helt sjukt, någon som hört detta tidigare?
Någon som har tips på fristående urmakare (om detta är direktiv från Rolex) som inte kräver full service för tavelbyte?
Varken jag eller dem ansåg den vara i servicebehov, vet att de mätte amplituden till 270-någonting och tidshållningen till 0spd.Jag har aldrig haft några problem med att byta tavla på min DDs hos Rob E. Faktiskt inte hört detta tidigare heller. Men de ville alltså göra en helservice trots att den inte var i behov av service? Var det din eller deras bedömning att den inte var i behov av service?