• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Varken jag eller dem ansåg den vara i servicebehov, vet att de mätte amplituden till 270-någonting och tidshållningen till 0spd.

Förklaring de gav var att just denna modell kan datum/dagskivan krångla vid tavelbyte och därför anser de att det behövs en service i samband med bytet för att säkerställa funktionen.

Jag var inne hos Rob men de skulle ta 2500kr + täthetsservice för tavelbyte, de nämnde inget om service. Pratade dock bara med expediten och ej urmakaren.
Tyckte det var väl dyrt för ett 30 minuters jobb.
Jag var i kontakt med Rob gällande byta av tavla på 16570 och då fick jag också 2500kr som prisförslag men de sa inget om täthetsservice. Kanske beror på vilken modell det gäller?

Äventyrare eller labbråtta. Jag vet vad jag tycker är coolast... ;)
Badass Indiana Jones är lätt coolast, han kör garanterat Milgauss :cool:
1D06B689-C0F2-4B62-B7F6-E891BFF7241A.gif

Varken jag eller dem ansåg den vara i servicebehov, vet att de mätte amplituden till 270-någonting och tidshållningen till 0spd.

Förklaring de gav var att just denna modell kan datum/dagskivan krångla vid tavelbyte och därför anser de att det behövs en service i samband med bytet för att säkerställa funktionen.

Jag var inne hos Rob men de skulle ta 2500kr + täthetsservice för tavelbyte, de nämnde inget om service. Pratade dock bara med expediten och ej urmakaren.
Tyckte det var väl dyrt för ett 30 minuters jobb.
Den stora frågan är..... Vilken tavla vill du stoppa in 😎

Lämnade in min day-date 18239 hos Krons för att byta urtvala mot en som jag har på sidan. Fick svar från deras urmakare efter några dagar att de måste göra en helservice för att kunna byta tavlan á 9100kr. Jag tackade självklart nej då klockan inte är i servicebehov och hämtade tillbaka klockan, de i butiken sa att det kan uppstå problem med dag/datum skivan på dessa så därför måste de alltid göra en service i samband med tavelbyte på just denna modell.

Låter helt sjukt, någon som hört detta tidigare?
Någon som har tips på fristående urmakare (om detta är direktiv från Rolex) som inte kräver full service för tavelbyte?
Jag gick till Nymans ur för att byta urtavla på en 116520 från svart till vit. Beskedet var att vi byter endast tavla i samband med service! Jag gick då vidare till Rob. E. De bytte med avhämtning dagen därpå. Vid avhämtning fick jag dessutom beröm av urmakaren för klockans fina skick och blev bjuden på en visning av deras lokaler. Således lär det inte vara något direktiv från Rolex att endast göra tavelbyte i samband med service!

Den stora frågan är..... Vilken tavla vill du stoppa in 😎
Din gamla blåa stick såklart :)
Jag gick till Nymans ur för att byta urtavla på en 116520 från svart till vit. Beskedet var att vi byter endast tavla i samband med service! Jag gick då vidare till Rob. E. De bytte med avhämtning dagen därpå. Vid avhämtning fick jag dessutom beröm av urmakaren för klockans fina skick och blev bjuden på en visning av deras lokaler. Således lär det inte vara något direktiv från Rolex att endast göra tavelbyte i samband med service!
Det låter ju märkligt helt klart att Nymans/Krons kräver service för att byta tavla.

Minns du vad du betalade hos Rob? Tycker som sagt att 2500kr+ är dyrt för ett tavelbyte!

2.500 :- för ett tavelbyte! Det blir en hög timmpenning. AD: na verkar prisa ut sig. För 2.500:- kan man köpa nödvändiga verktyg för att göra jobbet själv.

Kollar på att köpa en 16710 över chrono24. Klockan kommer utan originalcert men med Rolex service garanti kort från 2020 med två års garanti. Är detta "as good as" ett cert när det kommer till framtida service hos AD här i kinkiga sverige?

Det har säkert behandlats många gånger med jag har missat det och är nyfiken. Vad är grejen med att man nu för tiden bara får den gröna hang-tagen och inte den vita rektangeln?

Kollar på att köpa en 16710 över chrono24. Klockan kommer utan originalcert men med Rolex service garanti kort från 2020 med två års garanti. Är detta "as good as" ett cert när det kommer till framtida service hos AD här i kinkiga sverige?
Du behöver inget cert för att serva klockan framöver om det är vad du menar? Det låter som att den är servad 2020 om den kommer med ett garantkort från Rolex.

Det har säkert behandlats många gånger med jag har missat det och är nyfiken. Vad är grejen med att man nu för tiden bara får den gröna hang-tagen och inte den vita rektangeln?
De tar ju bort mer och mer av vad du får med. När jag plockade ut min OP i aug fick jag bara den gröna. Kommer sluta med att man bara får klockan ;)

Tillbaka
Topp