• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som vill ställa sig i kö? 😄
20210206_165608(0)-01.jpeg

Hej! Jag har en YM Platiniun, synd att man kan inte mer uppgradera den med en rhodium tavla med blå visare hos AD. Även din blå är vackrare än platinium.!

Är det lugnt att fortsätta använda den tills den åker iväg på service tror ni?
Och ja - den är köpt med fem års garanti och nåt handhavandefel kan det omöjligt vara. Fast å andra sidan - jag fick nyss serva en 116600 som enligt urmakaren hade en stötskada. Jag är 1000% säker på att jag aldrig utsatt den för någon stöt som skulle kunna skada klockan men mot urmakaren har man inte mycket att säga, så det vara bara att pynta. Nu tog försäkringsbolaget smällen men ändå...
Trist erfarenhet. Hände en kompis till mig också, hans nått år gamla Sub började gå dåligt och lämnade in på garanti-åtgärd och fick samma svar, stötskada. Han kunde inte minnas att han tappat den i golvet eller liknande. Försäkringsbolaget tog det men med någon självrisk.

Rolex Datejust, är det en bra investerings klocka om ni kanske vet? Nu vet jag att tex gmt, daytona, yacht är väldigt bra men har för mig att Datejust är inte så bra. Nån av er som kanske vet?

Ja det vibrerar om klockan när man skakar den. Hur kan oljorna vara torra på en klocka som är 2,5 år gammal? Det låter osannolikt även om jag är långt ifrån någon urmakare, så jag har ju egentligen ingen aning.
Jag vet inte om det egentligen känns som om nåt är löst, mer som att det skakar liksom.
Borde inte garantin då gälla? Alltså om den har det?

Borde inte garantin då gälla? Alltså om den har det?
Jovisst borde den det. Men om en urmakare får för sig att den är stötskadad tex - då har man nog svårt att få dem att ändra inställning. Läs mitt inlägg ovan om min SD, och en annan som hade samma erfarenhet med en Sub.

Jag vet inte om Bergströms är rätt för att kolla legitimiteten på en vintage Rolex. De ifrågasatte äktheten på min DD för ett tag sen när jag var inne i ett annat ärende och samtidigt frågade om de tyckte att min DD behövde en service. De tyckte den verkade för fin och orörd (att guldet var för lite slitet) för att kunna vara från 95 och de tyckte att den vägde för lätt i handen. Det slutade med att jag köpte mig en våg för att kontrollera och det visade sig att den väger exakt som den ska...

Har du någon annan butik som du har haft bättre erfarenhet med? :)

Tillbaka
Topp