• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur stor är chansen att få köpa/hamna på lista för en Explorer II hos Nymans ur just nu? Jag har bara servat ett par klockor och köpte tillbehör hos dem tidigare.
= 0 antar jag..?
Jag gick in och köpte just en Explorer II på Nymans för 3-4 månader sedan. Jag har iof köpt nån Rolex oxh Panerai där tidigare men det var inget som säljaren hade nån koll på innan han plockade fram den till mig. Så, som nån sa tidigare, ring och kolla om dom har nån inne...

Äntligen har jag hittat hem, 116503. Sista halvan av veckan kommer gå aningen lättare nu 👌🏽
8DB0A7C3-F2C7-4788-ADDB-D1E8CA9A5C44.jpeg

Min fru har en DJ 31mm som börjat låta skumt när man rör på den. Jag gissar att det rotorn som låter. Den liksom surrar och det känns som om den skakar kraftigt inne i verket. Klockan går som den ska.
Jag köpte klockan nu åt henne för 2,5 år sen så det är ingen antik sak.
Nån som har nån teori eller kan bekräfta mina misstankar om att det är rotorn som kärvar eller på annat sätt spökar?
Kan hon fortsätta använda klockan tills vi låtit en urmakare titta på den?

Låt oss hoppas det.
Tack för svaren! Frun ska till Gbg på fredag och hon får lämna in klockan då. Återkommer med info kring hur det går.
Så då var detta ärendet avgjort. De fixade klockan inom garantin och nu har hon fått tillbaka klockan.
Grejen är att jag inte vet vad de gjort... Jag har inte varit med och varken lämnat in eller hämtat ut den så jag har inte kunnat fråga kring vad det var som var tjall. De har bara sagt till frun att de gjort en ”automatservice”. Är det ett begrepp som man använder sig av och vad innebär det isf?
Sen en grej till - hon hämtade ut klockan igår och det var bara tack och hej. Inget papper på servicen eller något annat heller för den delen. Är det standard när man får en klocka servad under garantin?

Så då var detta ärendet avgjort. De fixade klockan inom garantin och nu har hon fått tillbaka klockan.
Grejen är att jag inte vet vad de gjort... Jag har inte varit med och varken lämnat in eller hämtat ut den så jag har inte kunnat fråga kring vad det var som var tjall. De har bara sagt till frun att de gjort en ”automatservice”. Är det ett begrepp som man använder sig av och vad innebär det isf?
Sen en grej till - hon hämtade ut klockan igår och det var bara tack och hej. Inget papper på servicen eller något annat heller för den delen. Är det standard när man får en klocka servad under garantin?
Jag fick servicekvitto när jag lämnade in en Rolex på garanti via Rob E

Jag har inte super bra koll, men även om det faller under garantin så bör man få ett kvitto. Låter ju konstigt att ni inte fick?

Javisst borde man få ett kvitto på utförd service!
Jag får kolla med Bergströms till veckan.

Jeg har fått kvitto med både deler som var byttet og info om hva de gjorde for arbete.

Tillbaka
Topp