• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Svar nej, funkar utmärkt på Oysterflex Daytona och Sky-Dweller för att bara nämna några. Att det är en skitsnygg kombo tyder väl Daytona Oysterflex populariteten på om inte annat
Du får gjerne tycke det, men jeg synes det ser helt forferdelig ut.
Kjøper man en Daytona så har man jo ikke noe valg, men jeg hadde heller hatt et nato på mine Rolex enn AM gummi med endlinks.

Et RubberB eller Everest gummi derimot er riktigt snyggt 🙂

Du får gjerne tycke det, men jeg synes det ser helt forferdelig ut.
Kjøper man en Daytona så har man jo ikke noe valg, men jeg hadde heller hatt et nato på mine Rolex enn AM gummi med endlinks.

Et RubberB eller Everest gummi derimot er riktigt snyggt 🙂
Agree to disagree, moderna sport Rollar på gummi (Everest/Rubber B) utan ändlänkar är inte särskilt snyggt
1FD53089-CC78-4C19-B5CC-2321ECAF6186.jpeg

Snyggt som variation, i linje med tänkta användningsområdet och gillar färg och materialval. Kan se detta på handleden i t.ex skidbacken eller på vandring. Får lite Indiana Jones vibbar :)
Tack för input. Från första början reagerade jag nog som alla andra. Det här funkar inte, man kan inte ha band på sportrolle men ju mer jag använder det så känns det bättre. Dock gillar jag nog stålet mer men det är ändå kul att variera lite

Tack för input. Från första början reagerade jag nog som alla andra. Det här funkar inte, man kan inte ha band på sportrolle men ju mer jag använder det så känns det bättre. Dock gillar jag nog stålet mer men det är ändå kul att variera lite
Mtp att de allra flesta köper sina sportrolex för flashen, så kanske man inte ska lyssna allt för mycket på dessa. Deras motto "Rolex ska sitta på länk" gissar jag handlar om att de är ängsliga över att deras statusköp inte känns lika eller syns lika dyrt längre. :)

Sen kan ju modeller passa olika bra på olika band.

1615359935867.jpeg

WATCHESGROUP3010_GQ-03.jpg

Mtp att de allra flesta köper sina sportrolex för flashen, så kanske man inte ska lyssna allt för mycket på dessa. Deras motto "Rolex ska sitta på länk" gissar jag handlar om att de är ängsliga över att deras statusköp inte känns lika eller syns lika dyrt längre. :)

Sen kan ju modeller passa olika bra på olika band.

1615359935867.jpeg

WATCHESGROUP3010_GQ-03.jpg
Där gick du väldigt hårt till personligt påhopp tycker jag. @Rolexsearch frågade vad vi tyckte och vi som svarade valde att vara transparenta.
Kom om inte och hugg på det viset om att vi köper klockor för att flasha osv!!!

I min bok ar 4 och 5 siffriga bast, inkl pga bandbyte, ser snyggare ut, gangse an pa 6 siffrigt, men original stal ar bast, har aldrig vart purist och tycker man kan “pimpa” sin Rolle hur man vill, med dess for och nackdelar, alla ar vi vuxna, med olika tycke o smak...1675 pa lader, ej min, snodd fran Internet..
4955EADF-7C6E-4B25-89B4-BB0FB14AFD69.jpeg

Där gick du väldigt hårt till personligt påhopp tycker jag. @Rolexsearch frågade vad vi tyckte och vi som svarade valde att vara transparenta.
Kom om inte och hugg på det viset om att vi köper klockor för att flasha osv!!!
@vaniljglass är KS främsta expert på att alltid veta och uttrycka hur alla andra i klocksvängen tycker och tänker, generaliseringarnas mästare nr. 1

Tillbaka
Topp