• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Hej!

Någon som har tips på vart man kan serva en Rolex Submariner Date med rätt kvalitet och till rimligt pris?
Har kollat med auktoriserade verkstäder och de verkar utnyttja sin monopolställning………. 😉
Rätta mig gärna om jag har fel. Men om du servar en Rolex hos en auktoriserad AD, så vet du att det blir bra/rätt gjort och att den kommer fungera exakt som en Rolex skall när du hämtar ut den? Har man köpt en klocka för så mycket pengar som en Rolex kostar är det väl en bra investering om den får en korrekt utförd service också? :)
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Tycker det behövs mera blått i tråden!
PicsArt_04-30-04.41.49~3.jpg
 

FlipSwede

Audemars
Nagon som hort ryktas om en ev prishojning pa Rolex i Europa den narmaste tiden?

Tydligen har Singapore av alla stallen hojt med ca 3% over hela linjen from idag 1/5 om man far tro vad som skrivs pa Rolexforums.
 
Går det att få tag på en ny Submariner dessa dagarna? Ringde till Nymans och tydligen har de stängt väntelistan pga hög efterfrågan och begränsat utbud. Antar det är liknande situation hos andra ADs i Sverige?
 

lekamen

KS Explorers Club
2-Faktor
Man refererar ofta till oslipat skick och skarpa kanter på sportrolex… Min tidigare Sub och nuvarande Explorer II har knivskarpa kanter som jag stör ihjäl mig på! Varför kan inte dessa boetter ha de förföriskt vackra svällande sidorna som bl.a. DJ och Explorer I? Är det fler än jag som känner så? Måste jag tvingas köpa en exp I för att få njuta av detta smäckra smycke?
 

bbnd

Omega
Man refererar ofta till oslipat skick och skarpa kanter på sportrolex… Min tidigare Sub och nuvarande Explorer II har knivskarpa kanter som jag stör ihjäl mig på! Varför kan inte dessa boetter ha de förföriskt vackra svällande sidorna som bl.a. DJ och Explorer I? Är det fler än jag som känner så? Måste jag tvingas köpa en exp I för att få njuta av detta smäckra smycke?
Yachtmaster kanske skulle passa då?
 
Topp