BAM
Basic
Båda sanslöst fina, grattisLike för Sea-Dweller, Love för Yacht-Master:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Båda sanslöst fina, grattisLike för Sea-Dweller, Love för Yacht-Master:
Update, jag tog mitt förnuft till fånga och ställde mig på väntelista för en YM 40 med Rhodium-tavla. Fick "6-8 mån men det kan gå fortare", inte hela världen att vänta och nu har jag något nytt att se fram emot. Vill även hoppas att det faktiskt finns en någorlunda turordning på den modellen.
Trots noggrant googlande/youtubeande var det otroligt svårt att bestämma vilken tavla som lockar mest.
Var inte så farligt. Bra för de som vill ha en YMSvarar mig själv, eftersom 6-8 månader istället blev till idag en dryg månad senare :
Skönt när det går undan! Själv väntar jag på en vanlig jäkla datejust, skulle ta 1-4 månader och har nu gått typ 2,5...Svarar mig själv, eftersom 6-8 månader istället blev till idag en dryg månad senare :
Har det hintats om så "kort" väntetid kan man ändå hoppas att det mer har att göra med att de behöver få in den än bara kundprioriteringar i alla fall!Skönt när det går undan! Själv väntar jag på en vanlig jäkla datejust, skulle ta 1-4 månader och har nu gått typ 2,5...
Försökte få köpa/beställa en vit DJ41 stål/vitguld med jubileelänk för ett par månader sedan, det gick inte alls...Skönt när det går undan! Själv väntar jag på en vanlig jäkla datejust, skulle ta 1-4 månader och har nu gått typ 2,5...
Testa att flytta en länkbit från klockan 12 till klockan 6 för att motverka "klockan-hänger-ner" effekten
Ja verkligen. Får väl försöka tänka att ”den som väntar på något gott”...Har det hintats om så "kort" väntetid kan man ändå hoppas att det mer har att göra med att de behöver få in den än bara kundprioriteringar i alla fall!
Är det så illa alltså? Trodde att DJ var en av dem få modellerna som det inte skulle bli extrem väntetid/stängda listor på...Försökte få köpa/beställa en vit DJ41 stål/vitguld med jubileelänk för ett par månader sedan, det gick inte alls...
1-4 månader hade jag hoppat jämfota av glädje för
Ja, jag blev lite paff faktiskt... Jag gissar att du också har en speciell konfiguration du funderat ut?Är det så illa alltså? Trodde att DJ var en av dem få modellerna som det inte skulle bli extrem väntetid/stängda listor på...
Skumt. Har för mig att vi beställde samma config typ samtidigt och från samma butik. Fick min efter 10 dagar, även om det pratades om 1-3 mån.Är det så illa alltså? Trodde att DJ var en av dem få modellerna som det inte skulle bli extrem väntetid/stängda listor på...
Stämmer bra det, valde den vanliga 36mm med blå tavla, jubbe, och räfflad ring. Dom hade faktiskt en DJ med slät ring och oyster inne men jag ville ha den varianten jag beställde. Får se när man får det berömda samtalet hahaJa, jag blev lite paff faktiskt... Jag gissar att du också har en speciell konfiguration du funderat ut?
Ja men visst surrade vi om det i datejust-tråden va?Skumt. Har för mig att vi beställde samma config typ samtidigt och från samma butik. Fick min efter 10 dagar, även om det pratades om 1-3 mån.
Kör!Sub, gmt och Daytona i helguld. Vad säger församlingen om att låta borsta de blankpolerade centerbitarna på länken?
Har sett det på gmt i stål med gott resultat, men att göra det på guld kanske är big nono? Tänker att det är enkelt gjort att återställa
Guld ska glimma. Gå för stål om du vill ha borstat.Sub, gmt och Daytona i helguld. Vad säger församlingen om att låta borsta de blankpolerade centerbitarna på länken?
Har sett det på gmt i stål med gott resultat, men att göra det på guld kanske är big nono? Tänker att det är enkelt gjort att återställa
Den där borde du borsta dockJag har ingen aning om varför du skulle vilja göra det här. Jag älskar att blinka på mittlänkarna i GMT.
Fast en guldlänk har ju också borstade delarGuld ska glimma. Gå för stål om du vill ha borstat.
Ja det har den. Jag syftade till att det blir väldigt märkligt med en helborstad guldlänk. Speciellt till en helpolerad boett (i fallet Daytona).Fast en guldlänk har ju också borstade delar
Jag skulle vilja köra borstad boett och länkJa det har den. Jag syftade till att det blir väldigt märkligt med en helborstad guldlänk. Speciellt till en helpolerad boett (i fallet Daytona).
Naturen bör inte förändras. Om någon vill borsta borde han köpa en Sub.Den där borde du borsta dock
Går en oysterlänkbit att ta isär i tre delar (borstad-polerad-borstad) eller är den helt solid i ett stycke?
Återställde efter typ nån vecka.
Går gör det väl då den inte är solid i ett stycke men den är ihopsatt på ett sätt som gör det svårt.Går en oysterlänkbit att ta isär i tre delar (borstad-polerad-borstad) eller är den helt solid i ett stycke?
Som att det inte glimmar om man borstar länken.Guld ska glimma. Gå för stål om du vill ha borstat.