• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråksub X2
85840F12-D11D-4F50-9E64-39665B48BCCC.jpeg
 
Trevlig duo! 116610LN vs nya NoDate?
intressant med Rolex kronan mellan Swiss Made på Nodaten
Bara 124060 no date som är min så är lite biased.

Men jag tycker att proportionerna är bättre på nya generationen, i synnerhet förhållandet mellan boett och länk. Vidare är bandhornen inte lika fyrkantiga. Därtill tycker jag nya urverket är ett stort plus med förlängd gångreserv.

124060 är så nära man kommer ”perfekt klocka i mina ögon”. Ja, jag sa det ;)
Betyder det att det är den bästa eller roligaste klockan? Nej så klart, inte nödvändigtvis!
 
Bara 124060 no date som är min så är lite biased.

Men jag tycker att proportionerna är bättre på nya generationen, i synnerhet förhållandet mellan boett och länk. Vidare är bandhornen inte lika fyrkantiga. Därtill tycker jag nya urverket är ett stort plus med förlängd gångreserv.

124060 är så nära man kommer ”perfekt klocka i mina ögon”. Ja, jag sa det ;)
Betyder det att det är den bästa eller roligaste klockan? Nej så klart, inte nödvändigtvis!
Vad gör 124060 så mkt bättre än 114060 förutom gångreserven (resten av sakerna du nämnde är ju utseendemässigt och därmed subjektiva "bra" eller "mindre bra" saker).
Tex, varför anser du att det är bättre utan datum än med? (Missförstå mig inte, jag föredrar "no date" före "date" och har en 114060 själv, som nog är den klocka bredvid min 116234 som får överlägset mest tid på handleden.

Är det värt de tior det skulle kosta att uppgradera till en 124060, även om jag är fullt nöjd utseendemässigt med min 114060?

Hehe, sorry om det blev lite rörigt!

Hur är det med att köpa andra tavlor till DJ nu för tiden? Inget AD:n säljer längre?
Jo, de säljer VISSA tavlor, när jag bytte förra året så pratade jag med en säljare när jag lämnades min för sagda byte (jag ville byta till den "vanliga" silvertavlan med stickmarkers).
Iaf redan när jag ringde om bytet så fick jag berättat att det berodde helt på viökenbtavla jag önskade få isatt, om de kunde hjälpa mig.
Och detta var pga att Rolex inte tillät försäljning av vissa (original)tavlor till olika referenser.

Tex så fick de inte (för rolex) byta ut en tavla och sätta i en blå, på den 116234 jag har. Precis som Rolex naturligtvis har förbjudit sina ADs att sälja och byta tavla i gulguldsdaytona till den gröna "money dial", eftersom då skulle ALLA gulguldsdaytona ha en grön tavla och wtt pris på 650k +.

Anledningen är så enkel att de mest efterfrågade tavlorna säljs inte löst längre, pga att vill du verkligen ha en blå tavla så får du helt enkelt sälja din med "röd tavla", och förhoppningsvis (för Rolex) köpa en helt ny klocka.
Vissa tavlor är helt enkelt inte försvarbart att sälja löst i efterhand (grön daytona, vit daytona, blå sky dweller och tydligen blå även bla blå datejust för att nämna några) :)

Mvh.
 
Ang att betala för att få tillbaka sin gamla tavla, kan man inte istället se det som att man får rabatt om man låter de behålla tavlan?
 
Ang att betala för att få tillbaka sin gamla tavla, kan man inte istället se det som att man får rabatt om man låter de behålla tavlan?
Fast dem ska inte behålla ett smack. Man har betalat för sin klocka och äger den. Ska en bilfirma tex. få ta dina fälgar och tvinga dig att betala för dem igen bara för att du vill köpa 4st nya till din bil?
 
Tillbaka
Topp