• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

508FE859-6DD0-4C31-B229-7354BE3D8659.jpeg

Senast ändrad:
Jag tjatade på min AD och uttryckte min besvikelse över att gråmarknaden översvämmas av diverse unworn Subs och GMT, vilket rimligen måste innebära att många bara köper för att sälja vidare, medan många av oss som köar inte får möjligheten att köpa av mer genuina(?) skäl :D Plötsligt fanns det en GMT-2 Rootbeer för mig om jag var intresserad :oops:

I dag åkte jag således in och provade, och ja, det gick ju inte att gå hem utan den. Klockan är mycket finare i verkligheten än jag förväntat mig. Satt mycket bra, särskilt med lite solbränna :p Så otroligt nöjd. Hur kan man inte vara det!

Bilagor

• Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    230.4 KB · Visningar: 36
Senast ändrad:
Jag tjatade på min AD och uttryckte min besvikelse över att gråmarknaden översvämmas av diverse unworn Subs och GMT, vilket rimligen måste innebära att många bara köper för att sälja vidare, medan många av oss som köar inte får möjligheten att köpa av mer genuina(?) skäl :D Plötsligt fanns det en GMT-2 Rootbeer för mig om jag var intresserad :oops:

I dag åkte jag således in och provade, och ja, det gick ju inte att gå hem utan den. Klockan är mycket finare i verkligheten än jag förväntat mig. Satt mycket bra, särskilt med lite solbränna :p Så otroligt nöjd. Hur kan man inte vara det!
Bara att gratulera, sub har sin charm men denna är definitivt ett trevligare alternativ. Btw köpte du några trisslotter också? ;)

Av det jag har sett så brukar en TT Root vara rätt enkla att få tag på i Sverige. De två på forumet som har försökt tjäna pengar på den har fått sälja för runt list...

Bra att du gillar den. Har du stillat hungern, eller vill du fortfarande ha en Sub? 😌

Av det jag har sett så brukar en TT Root vara rätt enkla att få tag på i Sverige. De två på forumet som har försökt tjäna pengar på den har fått sälja för runt list...

Bra att du gillar den. Har du stillat hungern, eller vill du fortfarande ha en Sub? 😌
Ah ok, där ser man. Det säger väl kanske sig självt att trycket inte är lika stort på just denna då den fanns tillgänglig för mig bara så där helt plötsligt. Jag har dock aldrig fått möjligheten (i alla fall inte på senare tid) att knalla in och köpa en ny GMT-2 hos någon AD. De har bara skrattat och skakat på huvudet när jag frågat, så lite överraskad är jag nog ändå :p

Den har definitivt stillat hungern. Jag kan ju inte säga nu hur jag känner i framtiden, men subben är väl inte riktigt lika spännande eftersom den är så otroligt vanlig. Det känns bra att sticka ut(?) lite mer om man kan säga så. Den här är mer unik på det sättet är min uppfattning.

Senast ändrad:
Ah ok, där ser man. Det säger väl kanske sig självt att trycket inte är lika stort på just denna då den fanns tillgänglig för mig bara så där helt plötsligt. Jag har dock aldrig fått möjligheten (i alla fall inte på senare tid) att knalla in och köpa en ny GMT-2 hos någon AD. De har bara skrattat och skakat på huvudet när jag frågat, så lite överraskad är jag nog ändå :p

Den har definitivt stillat hungern. Jag kan ju inte säga nu hur jag känner i framtiden, men subben är väl inte riktigt lika spännande eftersom den är så otroligt vanlig. Det känns bra att sticka ut(?) lite mer om man kan säga så. Den här är mer unik på det sättet är min uppfattning.
Hehe. Min resa började också så. Gå från stål till TT, och sedan helguld.
Tröttnade på stål, sålde stål.
Ångrade mig, och fick köpa tillbaka dyrare. Om jag var tvungen att sälja allt och bara behålla en enda Rolex, så skulle det bli min 114060.

Den må vara tråkig, men för mig funkar den verkligen till allt. Glidelock är också ett stort plus!

Hehe. Min resa började också så. Gå från stål till TT, och sedan helguld.
Tröttnade på stål, sålde stål.
Ångrade mig, och fick köpa tillbaka dyrare. Om jag var tvungen att sälja allt och bara behålla en enda Rolex, så skulle det bli min 114060.

Den må vara tråkig, men för mig funkar den verkligen till allt. Glidelock är också ett stort plus!
Jag förstår att du känner så. Den är ju världens mest välkända klocka av en anledning!

Grattis, det är en fin klocka.

Pratar du om det? Ja, det är också en bra GMT -bit. Som för några år sedan hade jag möjlighet att beställa en av dem (Batman vs Pepsi), jag valde den blå och svarta. Jag anmälde mig till Pepsi den 7 april - om ett tag har jag båda!
20210511_155833-01.jpeg

Pratar du om det? Ja, det är också en bra GMT -bit. Som för några år sedan hade jag möjlighet att beställa en av dem (Batman vs Pepsi), jag valde den blå och svarta. Jag anmälde mig till Pepsi den 7 april - om ett tag har jag båda!
20210511_155833-01.jpeg
Så fantastiskt vacker! Har en 14060M men börjar bli sugen på en Pepsi men förmodligen en äldre modell pga smal handled :(

Och om jag var tvungen att välja en enda GMT, skulle det vara 16710. Jag har jaktat på det ett tag - tyvärr, när jag fick ett erbjudande för två år sedan, köpte jag en annan klocka. Under denna tid har priserna skjutit i höjden med 50%och välskötta kopior med en komplett uppsättning dokument kostar lika mycket som en ny del daterad på eftermarknaden.

Här är bilder från ett möte med en vän i Gdańsk över en öl.
20191122_143117.jpg
20191122_141317.jpg
20191122_141251.jpg

Senast ändrad:
Fråga som säkert dykt upp många gånger men hittar inte svaret: Om man beställer oysterlänk, är det möjligt att komplettera med jubilee eller är man förpassad till någon skum gråhandlare? Har extrem beslutsångest..

Hej

Viken av dessa annonser på C24 skulle ni experter slagit till på:

Bättre pris, men ganska få recensioner samt kort tid som trusted dealer

Dyrare men mkt bra recensioner både på C24 samt här på KS.

/Jonas

Hej

Viken av dessa annonser på C24 skulle ni experter slagit till på:

Bättre pris, men ganska få recensioner samt kort tid som trusted dealer

Dyrare men mkt bra recensioner både på C24 samt här på KS.

/Jonas

Pass på med köp från USA eller utanför EU. Du åker på tullavgift och saftiga 25% moms!!
Använd plats-filtret i C24 och välj EU.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp