• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Listpris Sverige 104500sek inkl moms
Då Mario förmodligen är polack så handlar han gissningsvis i zloty.
Ja jag är en pol. Jag har något att ha på mig, så jag väntar lugnt på mitt med Pepsi. För nu räcker Batman och Cermit för mig. Jag väntar på blå DJ41 och Pepsi.
20210822_142109-01.jpeg
20210715_172137-01.jpeg
 
Grym! Är också ett stort fan av OP. Blev förvånad över hur massiv min 39mm OP ser ut i jämförelse med 126711. Trodde det skulle vara tvärtom.
Rent logiskt borde det vara det då 126711 är större och har maxicase. Men 39mm OP har ju relativt tunn bezel i förhållande till urtavlan, i alla fall i jämförelse med keramisk GMT. Det är nog därför den upplevs större på handleden?
 
Tänker att jag frågar här då jag inte vet vilken annan tråd jag ska fråga i.
En tavla hittar jag bara i USA på Chrono24, nämligen rosa med diamant, likt denna:


Är det 25% moms att importera om man skulle vilja slå till från USA? :)
 
Tänker att jag frågar här då jag inte vet vilken annan tråd jag ska fråga i.
En tavla hittar jag bara i USA på Chrono24, nämligen rosa med diamant, likt denna:


Är det 25% moms att importera om man skulle vilja slå till från USA? :)
Stämmer bra 👍
 
Tänker att jag frågar här då jag inte vet vilken annan tråd jag ska fråga i.
En tavla hittar jag bara i USA på Chrono24, nämligen rosa med diamant, likt denna:


Är det 25% moms att importera om man skulle vilja slå till från USA? :)
Självklart!

Det är ju häftigt att betala skatt så synd att det inte är 250%....
 
Båda klockorna är ju riktigt bra!
Explorern är favoriten just nu, och även den senaste klockan.

Datejusten har jag tyvärr knappt använt den senaste månaden pga Paneraien jag köpte och nu denna. Gillar verkligen tavlan på datejusten, de polerade ytorna tillför lite mer närvaro men ändå ganska lugn med den släta glasringen. Storleksmässigt så bärs de väldigt lika. Jag kanske skulle kunna tycka att tavlan på explorerna känns något större pga avsaknaden utav datum men vette tusan. Lägger in en bild på båda brevid varann.

Ser riktigt trevlig ut storleksmässigt. Hur upplever du storleken i jämfört med din DJ36?
Tack!! 🙏
Vilken gillar du bäst mellan denna och 126200? Och varför? :)

4936D086-9655-4EE0-AD1C-E68105416C72.jpeg


Har övervägt att göra mig av med datejusten, får se. Om någon är intresserad så dra ett PM.
 
Tillbaka
Topp