• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Man skickar PM till säljaren kring det aktuella objektet.
men vi behöver inte krångla …plocka ut en helt ny robotbeer så byter jag jämt mot en 126610 ;)
Tjena

E9FAAA6D-7AAA-45F3-8B20-70AD0DE9FC96.jpeg
 
Tack för feedback. kaffet kan jag klara mig utan, men har bestämt att jag vill ha en sprillans från AD med allt vad det innebär gällande service, relation etc.
Synd bara att det ska vara så förbannat svårt/lång väntetid, men antar att vissa tycker det är en del av charmen med Rolex dock mest irriterande just nu enligt mig:)
Att köpa klocka hos AD är som att handla ett paket mjölk nuförtiden. Man märker att de fått luft tyvärr...

Och det här bygga relation-snacket, Den tiden är förbi med Rolex. Möjligen att du prioriteras om du köper 2-3 st panerai och lite annat först till List. 😂
 
Jag tycker det är facinerande att man har 100k till en drömklocka (som såklart aldrig ska säljas) man har kanske också 160k till en klocka man inte ens vill ha.

Men man är absolut inte beredd att betala 130k för att köpa den direkt och sen vara nöjd resten av livet. Att man i stället går i 2-3 år och väntar och väntar (under den tiden går priset upp de 30k).

Jag kastar in en syn att det inte alls är drömklockan man vill ha utan känslan av att göra ett klipp och känna sig utvald.
 
Ja det är väl klart? Köper du en bil utan att pruta och ger 30k mer än utannonserat? Man vill väl alltid göra en bra affär, sen om värdet går upp/ner efter är en annan historia och inte det jag lägger någon värdering kring. Men tror att alla blir glada om värdet går upp och inte ner.
 
Jag tycker det är facinerande att man har 100k till en drömklocka (som såklart aldrig ska säljas) man har kanske också 160k till en klocka man inte ens vill ha.

Men man är absolut inte beredd att betala 130k för att köpa den direkt och sen vara nöjd resten av livet. Att man i stället går i 2-3 år och väntar och väntar (under den tiden går priset upp de 30k).

Jag kastar in en syn att det inte alls är drömklockan man vill ha utan känslan av att göra ett klipp och känna sig utvald.
Du har fel, om det är mig du syftar på. Rootbeer är för mig fortfarande en drömklocka, och om jag kan få den helt ny hos AD (vilket jag föredrar då jag helst undviker gråhandlare) för ett pris långt lägre än hos gråhandlare så är det så klart lockande för mig. Varför inte. En bra affär, investering och tryggt köp. Snygg klocka dessutom.

Anledningen till att jag inte vill betala 130k har inte med priset att göra, det har att göra med att jag helst vill undvika gråhandlare. För mig är AD en garanti. Fanns Submarinern tillgänglig för mig hos AD för 130k skulle jag så klart redan ha köpt den. Jag har råd med en sub också, så oroa dig inte för mig.
 
Vad spelar värdet för roll på en klocka om man ska ha den hela livet?
Köper man en sub idag hos en gråis så kommer den ju i framtiden ha ökat i pris. Nya referensen har precis kommit, den referensen kommer finnas i många år till kan man anta. Man kan också anta att listpris kommer öka med tiden.

Köp det du vill ha och har råd med.
 
Du har fel, om det är mig du syftar på. Rootbeer är för mig fortfarande en drömklocka, och om jag kan få den helt ny hos AD (vilket jag föredrar då jag helst undviker gråhandlare) för ett pris långt lägre än hos gråhandlare så är det så klart lockande för mig. Anledningen till att jag inte vill betala 130k har inte med priset att göra, det har att göra med att jag helst vill undvika gråhandlare. För mig är AD en garanti.
Okej, jag tolkade dina tidigare inlägg som att Rootbeer inte var så intressant. Men grattis till drömklockan.
 
Okej, jag tolkade dina tidigare inlägg som att Rootbeer inte var så intressant. Men grattis till drömklockan.
Inte lika intressant som Submarinern, men kan mycket väl komma att bli det när/om den väl sitter på handleden. Jag ska titta och prova, sen får vi se. Jag återkommer här med bilder om jag slår till. Jag menade inte att vara konfrontativ och jag förstår din poäng, men alla har sina anledningar och rationaliserar saker olika.
 
Edit felciterat.. nu blev det rätt!

Inte lika intressant som Submarinern, men kan mycket väl komma att bli det när/om den väl sitter på handleden. Jag ska titta och prova, sen får vi se. Jag återkommer här med bilder om jag slår till. Jag menade inte att vara konfrontativ och jag förstår din poäng, men alla har sina anledningar och rationaliserar saker olika.

Root Beer är ju så mkt roligare än en tråkig svart sub..
Bara kör!
 
Jag tycker det är facinerande att man har 100k till en drömklocka (som såklart aldrig ska säljas) man har kanske också 160k till en klocka man inte ens vill ha.

Men man är absolut inte beredd att betala 130k för att köpa den direkt och sen vara nöjd resten av livet. Att man i stället går i 2-3 år och väntar och väntar (under den tiden går priset upp de 30k).

Jag kastar in en syn att det inte alls är drömklockan man vill ha utan känslan av att göra ett klipp och känna sig utvald.
Intressant resonemang och jag måste säga att jag håller med. Det grundar sig väl (och som du hänvisar på) vad den subjektiva bedömningen av ordet drömklocka.
Är det en drömklocka som man ha velat ha, sparat till och köat för en längre tid. Eller är en drömklocka någonting man lätt kan göra sig av med för en profit?
 
Du har fel, om det är mig du syftar på. Rootbeer är för mig fortfarande en drömklocka
Definitionen av en drömklocka:
Egentligen är inte denna modellen jag vill ha, men jag ser flera fördelar med att ändå köpa den. Dels kanske jag flyttas upp i stegen som trovärdig kund?? Dessutom får man väl nästan se det som ett bra tillfälle varje chans man får att handla direkt från AD då gråmarknaden är löjligt dyr just nu.
Jag kan nog tänka mig leva med en Rootbeer. Det finns värreklockor och den har i grunden den designen jag älskar. Rootbeer har också funnits i mina tankar förr. Jag måste prova den i alla fall.

michael-jordan-laughing.gif
 
Hej!

Ja är på jakt efter en ny Explorer 124270.
Fått nej från samtliga AD i Sverige att ens ställa mig i kö så det känns tyvärr inte längre som ett alternativ.

Så nu får jag bredda och försöka få tag en via gråhandlare/privatperson (privatperson endast i sverige så jag kan göra en fysisk trygg affär).

Ingen av de svenska kända andrahandshandlarna har den så börjat titta på Chrono24.

Har aldrig handlat via tex. Chrono24 och har en del frågor funderingar jag hoppas kunna få hjälp med av er.

Har surfat runt en del på forumet för att försöka skaffa mig en uppfattning hur det fungerar, fallgropar etc.

Viktigast för mig är att klockan är ny med alla papper/cert som kommer vid ett nyköp.

Är även införstådd med att priset kommer vara betydligt högre än hos AD, men det kan jag leva med så länge jag får det som säljaren faktisk annonserat.

Här är ett par länkar på annonser jag tittat på




Säg gärna till om ni ser ngt skumt/ngr speciella handlare att passa sig för alt. ngt ni varmt rekommenderar.


Av någon anledning känns tyskland/holland tryggare att köpa ifrån än tex. italien/spanien - är jag ute och cyklar med det resonemanget?
Betalar hellre mer från en, av er, rekommenderad säljare kontra gå på lägsta pris.

Vet inte om detta inlägg ska postas i rolextråden eller ngn annan befintlig - i så fall säg till/flytta den.

Tacksam för all typ av råd/tips/feedback.

/Jonas
 
Hej!

Ja är på jakt efter en ny Explorer 124270.
Fått nej från samtliga AD i Sverige att ens ställa mig i kö så det känns tyvärr inte längre som ett alternativ.

Så nu får jag bredda och försöka få tag en via gråhandlare/privatperson (privatperson endast i sverige så jag kan göra en fysisk trygg affär).

Ingen av de svenska kända andrahandshandlarna har den så börjat titta på Chrono24.

Har aldrig handlat via tex. Chrono24 och har en del frågor funderingar jag hoppas kunna få hjälp med av er.

Har surfat runt en del på forumet för att försöka skaffa mig en uppfattning hur det fungerar, fallgropar etc.

Viktigast för mig är att klockan är ny med alla papper/cert som kommer vid ett nyköp.

Är även införstådd med att priset kommer vara betydligt högre än hos AD, men det kan jag leva med så länge jag får det som säljaren faktisk annonserat.

Här är ett par länkar på annonser jag tittat på




Säg gärna till om ni ser ngt skumt/ngr speciella handlare att passa sig för alt. ngt ni varmt rekommenderar.


Av någon anledning känns tyskland/holland tryggare att köpa ifrån än tex. italien/spanien - är jag ute och cyklar med det resonemanget?
Betalar hellre mer från en, av er, rekommenderad säljare kontra gå på lägsta pris.

Vet inte om detta inlägg ska postas i rolextråden eller ngn annan befintlig - i så fall säg till/flytta den.

Tacksam för all typ av råd/tips/feedback.

/Jonas
Det beror nog lite på hur det skickas men rent generellt så är väl de sydeuropeiska postverken lite mer riskabelt. Klockor i den här prisklassen brukar dock skickas med säkra fraktalternativ och bör vara försäkrade men hör efter för säkerhets skull.

Ett tips är att så klart betala med C24s klientmedelskonto (trusted checkout) så att du har möjlighet att undersöka klockan innan de släpper vidare betalningen men också att sköta ALL kommunikation via chatten på C24 eftersom den övervakas och de få kan få fram chattloggar om det skulle uppstå diskussion om saker ni gjort upp om eller att varan skulle vara i ett visst skick osv.
 
Du startade en exakt likadan tråd för en vecka sedan men då skulle du ha en explorer II.

Ställ dina frågor i relevanta redan befintliga trådar istället för att skapa nya stup i kvarten. :)

 
Du startade en exakt likadan tråd för en vecka sedan men då skulle du ha en explorer II.

Ställ dina frågor i relevanta redan befintliga trådar istället för att skapa nya stup i kvarten. :)

Noterat
 
Tillbaka
Topp