• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mario1971

Rolex
Jag önskar dig en snabb hämtning av de beställda klockorna och sådan glädje att få dem som hos mig!
20210830_165257.jpg
 

Laplander

Rolex
Verkligen helt sjukt… trodde det skulle va 6 månader. Frågade även om DJ41 med blå tavla. Killen sa att den är så pass populär att de kan vara längre än 12 månader väntetid på den..
Jag var ute efter DJ41 vitguld/stål, Jubilee och vit tavla för något år sedan men fick direkt nej. Sedan kom det några andra klockor mellan.
Det vore kul med en DJ i samlingen men, nja...
 

K97

Cartier
Jag var ute efter DJ41 vitguld/stål, Jubilee och vit tavla för något år sedan men fick direkt nej. Sedan kom det några andra klockor mellan.
Det vore kul med en DJ i samlingen men, nja...
Det var samma sak för mig. Var intresserad av en DJ41 i stål/vit guld med Jubilee. Minns ej vad tavlan men fick nej direkt, för 1 1/2år sedan. Hade bara tur idag.

Din samling kommer, tålamod min vän💪🏼
 

Erdna

Cartier
Att man börjar fira när man får stå med på en lista säger jättemycket om vart vi är idag! Lite skrattretande.

Inget illa mot någon men finner verkligen ironi i det hela.
Jotack... man ska va tacksam om man får köpa en klocka i 100k -klassen.

Som jag beskrev det tidigare, att plocka ut den är lika upphetsande nuförtiden som att köpa ett paket mjölk. Lite trist faktiskt.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Du har verkligen nåt emot mig. Varje gång jag skriver något, det verkar brinna inom hela dig. Svider det eller
Synd att du upplever det så. Jag var väldigt noga med att poängtera att det inte var riktad mot någon.

Varje gång du skriver? Det där var ett påhopp! Du begriper väl att detta här ett forum för klockentusiaster? Skriver man sånt inlägg som du gjorde att det ska firas för att ens namn skrivs ner i en ”lista” för en DJ så får man räkna med några kommentarer.

Nu släpper jag detta är bjuder på en gammal bild på min sub :)

D1A05B6F-E4A6-47E5-B29D-E043C81373A5.jpeg
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Hej, går och funderar på att införskaffa en Batman (helst "äldre" varianten med Oysterlänk) - något särskilt man bör tänka på? Vet ju t.ex. att de bytte verk efter några år och att lite annat skiljer på modellerna sedan lansering - hur hade era tankar gått? Prisspannet är ju också rätt stort - allt från 130-ish här på KS till nästan 200 hos gråhandlare?!
Tacksam för att ta del av trådens samlade visdom :cool:
 

mario1971

Rolex
Hej, går och funderar på att införskaffa en Batman (helst "äldre" varianten med Oysterlänk) - något särskilt man bör tänka på? Vet ju t.ex. att de bytte verk efter några år och att lite annat skiljer på modellerna sedan lansering - hur hade era tankar gått? Prisspannet är ju också rätt stort - allt från 130-ish här på KS till nästan 200 hos gråhandlare?!
Tacksam för att ta del av trådens samlade visdom :cool:
Vad exakt vill du veta om 116710 BLNR?
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Vad exakt vill du veta om 116710 BLNR?
Tänkte t.ex. på om man "bör" gå på de senare modellerna för att få det nya verket (3285), eller om det finns andra saker man bör tänka på vid köp? Alla klockmodeller (nästan) har ju sina "do's and don'ts" man bör överväga innan man hoppar in så att säga... :) En annan sak kan vara hur de blå/svarta står sig över tid prismässigt mot blå/röda eller svarta (eller för den delen rootbeer) som det verkar finnas fler av?
 
Senast ändrad:

mario1971

Rolex
Tänkte t.ex. på om man "bör" gå på de senare modellerna för att få det nya verket (3285), eller om det finns andra saker man bör tänka på vid köp? Alla klockmodeller (nästan) har ju sina "do's and don'ts" man bör överväga innan man hoppar in så att säga... :) En annan sak kan vara hur de blå/svarta står sig över tid prismässigt mot blå/röda eller svarta (eller för den delen rootbeer) som det verkar finnas fler av?
Jag har använt min "äldre" Batman på Oyster med 3186 -mekanismen i nästan 3 år. Werk betedde sig perfekt vid den tiden, jag har inga problem med honom. Han är helt punktlig, vilket kan ses i tabellen nedan. När den bärs på handen går den till punkten, läggs med snöret upp, det går också till noll. När den ligger i lådan med glaset uppåt, går det snabbare ca 1 sekund / dag och vill du korrigera överskottet lägger du det vertikalt. Jag har inga invändningar. Nya Batman har en längre effektreserv, det är ett faktum. Men om det ska vara din EDC är en 48-timmars kraftreserv mer än tillräckligt för mig. Jag tänkte inte på att byta min till en nyare modell för och varför ...
Screenshot_20210831-112437_WatchCheck.jpg
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag har använt min "äldre" Batman på Oyster med 3186 -mekanismen i nästan 3 år. Werk betedde sig perfekt vid den tiden, jag har inga problem med honom. Han är helt punktlig, vilket kan ses i tabellen nedan. När den bärs på handen går den till punkten, läggs med snöret upp, det går också till noll. När den ligger i lådan med glaset uppåt, går det snabbare ca 1 sekund / dag och vill du korrigera överskottet lägger du det vertikalt. Jag har inga invändningar. Nya Batman har en längre effektreserv, det är ett faktum. Men om det ska vara din EDC är en 48-timmars kraftreserv mer än tillräckligt för mig. Jag tänkte inte på att byta min till en nyare modell för och varför ...
Screenshot_20210831-112437_WatchCheck.jpg
Svar på tal - snyggt! Tack för infon :)
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Idag mina vänner har man lyckats få beställa från AD här i sthlm för första gången! Blir en DJ41 Wimbledon stål/vitguld med Jubilee. Alternativt den med blå tavla om jag ångrar mig🤪 Dock 12mån väntetid eller mer😢
1630419426122.png

<5 månader tog det för AD att leverera min 124060 no date sub från det att jag hamnade på "listan" ;)
 

K97

Cartier
1630419426122.png

<5 månader tog det för AD att leverera min 124060 no date sub från det att jag hamnade på "listan" ;)
När han sa 12 månader, tänkte för mig själv, ”hinner dö och återuppstå 100ggr”😂 kändes det skönt att de va så få månader eller😂 jag frågade bland annat om den klockan, han ba skaka på huvudet 😂
 

bbnd

Omega
Idag mina vänner har man lyckats få beställa från AD här i sthlm för första gången! Blir en DJ41 Wimbledon stål/vitguld med Jubilee. Alternativt den med blå tavla om jag ångrar mig🤪 Dock 12mån väntetid eller mer😢
Wimbledonen är lite speciell och upplevs ganska annorlunda i olika ljus. Tror inte du ångrar dig om du bestämmer dig för den tavlan.

2810DEBA-0E06-467E-A478-BE388665480C.jpeg
363F8DB4-5ED3-4012-9B02-7822CA4E2628.jpeg
 
Senast ändrad:

K97

Cartier
Wimbledonen är lite speciell och upplevs ganska annorlunda i olika ljus. Tror inte du ångrar dig om du bestämmer dig för den tavlan.

2810DEBA-0E06-467E-A478-BE388665480C.jpeg
363F8DB4-5ED3-4012-9B02-7822CA4E2628.jpeg
Bara utifrån dina bilder känner jag redan att jag inte kommer ångra mig haha. Visste inte att de var så, där lärde du mig nåt nytt. Testade en Wimbledon i halvguld när jag var i AD, tavlan är underbar.
 
Topp