• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

And these are my three R. Separately DJ in the evening sun in the glow of the setting sun.
20210829_163755-COLLAGE.jpg
20210901_192830-01.jpeg
Vilken är din favorit är frågan?🤪🧐
 
Batman är nummer ett av de tre. Varför? Eftersom det bara är något sämre än Datejusts bekvämlighet, men det har en andra tidszon, bättre läsbarhet och köphistoriken var förknippad med ett viktigt ögonblick i mitt liv. Det är så mångsidigt att om jag var tvungen att stanna med bara en klocka, skulle det vara Batman.
 
Batman är nummer ett av de tre. Varför? Eftersom det bara är något sämre än Datejusts bekvämlighet, men det har en andra tidszon, bättre läsbarhet och köphistoriken var förknippad med ett viktigt ögonblick i mitt liv. Det är så mångsidigt att om jag var tvungen att stanna med bara en klocka, skulle det vara Batman.
Jag är inte lika kunnig som dig inom Rolex, men jag förstår varför du håller den högre. Jag tycker helt enkelt den är på en annan nivå. Hoppas jag också någon dag kan unna mig en Batman 🤪
 
Jag tycker att det är en intressant modell som sticker ut lite. Vad är det du gillar mest med den?
Att den sticker ut

Plus:
  • att jag aldrig sett den på någon arm IRL någonsin medan jag ser säkert 10 subbar om dagen
  • blåa urtavlan
  • gröna glaset
  • känslan på armen (den är rätt tung med sitt case)
  • att den sticker ut ;)
  • att den sticker ut
  • storleken är perfekt
  • blixtvisaren
 
Fantastisk klocka. Jag har ägt nästan alla modeller av Rolex, men fan vad jag mår bra av denna.
Hata eller älska den, en riktig tudelare. Men nä.. satan :) 💘

7d8cae18-ba32-4003-9e4b-f0f95e7b7d20-jpeg.1860866

Den blåa tavlan & det gröna glaset är roliga nyanser mot de mer traditionella Rolex designspråket.

Blixtvisaren kommer jag däremot aldrig förstå mig på…😁
 
Att den sticker ut

Plus:
  • att jag aldrig sett den på någon arm IRL någonsin medan jag ser säkert 10 subbar om dagen
  • blåa urtavlan
  • gröna glaset
  • känslan på armen (den är rätt tung med sitt case)
  • att den sticker ut ;)
  • att den sticker ut
  • storleken är perfekt
  • blixtvisaren
Jag tycker den är sjukt snyggt förutom blixtvisaren. Grrr, hoppas jag till slut förstår att den är perfekt till klockan också nån gång🤥
 
Undrar hur sjutton insertet ska användas.

Oklart, gissar för tidtagning med timmar men oklart när det är 2-timmars intervaller.

Jag tror den möjligen mäter "decaseconds", dvs antalet 10-sekunder. En ganska oanvänd enhet men nämns lite i vetenskapen.

Har länge undrat det, kanske @nissehult har lösningen :)

Revolutionwatch skiver: "In my time of researching and being immersed in the vintage Rolex world, I have never actually met anybody who truly understands the reason for the rotating bezel and its six sub-divisions of single units one to five."
 
Tillbaka
Topp