• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det är allt. Här är min DJ i all ära. Ursäkta kvaliteten på bilderna. Hämtning, naturligtvis, i Polen.
20210827_175615-01.jpeg
Bra val, gillar verkligen kombon blå urtavla och jubilee-länk.
 
Jag jagar också en stål sub men som sagt är det lika lönlöst för mig att få tag i en, får alltid samma svar att kölistan är stängd pga långa leveranstider förutom på halvguld som verkar gå bra att beställa. Men hur är det att köpa en "ny" på chrono24 från Tyskland,italien,belgien etc? oftast ligger dem på mellan 125-145000,- mot listpris ca 98500,- . Bara att klicka hem den utan någon kö eller krångel? Hur kan det isåfall vara så lätt genom Chrono men omöjligt från svensk ad? Låter ju som att det är riktiga AD på chrono också ju som säljer nya plastade full set klockor. Vad är skillnaden förutom prispåslag om ca 35-40000?
Köpt min 14060M på Chrono.dk hos Thomas Fleron. Han finns i Danmark / Hellerup. Väldigt pålitlig och trevlig att ha att göra med. Rekommenderas.Hans klockor finns även på chrono24 men bor man i södra delarna av landet, lättare att ta sig dit och köpa F2F.Hoppas det hjälper och att du hittar det du söker.
 
Någon som vet ifall datejust 41mm halvguld också är hopplöst svår att beställa från svensk AD? Tycker datejust i halvguld, fluted besel, oyster bracelet med svart urtavla är riktigt snygg kombo.
 
Hej!

Ja är på jakt efter en ny Explorer 124270.
Fått nej från samtliga AD i Sverige att ens ställa mig i kö så det känns tyvärr inte längre som ett alternativ.

Så nu får jag bredda och försöka få tag en via gråhandlare/privatperson (privatperson endast i sverige så jag kan göra en fysisk trygg affär).

Ingen av de svenska kända andrahandshandlarna har den så börjat titta på Chrono24.

Har aldrig handlat via tex. Chrono24 och har en del frågor funderingar jag hoppas kunna få hjälp med av er.

Har surfat runt en del på forumet för att försöka skaffa mig en uppfattning hur det fungerar, fallgropar etc.

Viktigast för mig är att klockan är ny med alla papper/cert som kommer vid ett nyköp.

Är även införstådd med att priset kommer vara betydligt högre än hos AD, men det kan jag leva med så länge jag får det som säljaren faktisk annonserat.

Här är ett par länkar på annonser jag tittat på




Säg gärna till om ni ser ngt skumt/ngr speciella handlare att passa sig för alt. ngt ni varmt rekommenderar.


Av någon anledning känns tyskland/holland tryggare att köpa ifrån än tex. italien/spanien - är jag ute och cyklar med det resonemanget?
Betalar hellre mer från en, av er, rekommenderad säljare kontra gå på lägsta pris.

Vet inte om detta inlägg ska postas i rolextråden eller ngn annan befintlig - i så fall säg till/flytta den.

Tacksam för all typ av råd/tips/feedback.

/Jonas
Sådärja, sjukt nöjd👌🏼
 
Idag mina vänner har man lyckats få beställa från AD här i sthlm för första gången! Blir en DJ41 Wimbledon stål/vitguld med Jubilee. Alternativt den med blå tavla om jag ångrar mig🤪 Dock 12mån väntetid eller mer😢
 
Tillbaka
Topp