• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jrooth

Cartier
2-Faktor
Drömkombination, men nu börjar jag såklart bli sugen på en GMT, antingen som komplement eller istället för Datejusten.

6D3D49EE-4972-4F16-8EF2-C986ED436304.jpeg

Har svårt att se valfri GMT slå den där DJ.
Den förtjänar sin uppmärksamhet och är i mina ögon ett betydligt bättre komplement till Suben😁
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Det är nog första gången jag läser en kommentar från Rolex om "bristen" på klockor

Note: Yahoo Finance contacted Rolex for official comment on this story. We received the company's response shortly after publication:

"The scarcity of our products is not a strategy on our part. Our current production cannot meet the existing demand in an exhaustive way, at least not without reducing the quality of our watches – something we refuse to do as the quality of our products must never be compromised. This level of excellence requires time, and as we have always done, we will continue to take the necessary time to ensure that all our watches not only comply with our standards of excellence, but also meet the expectations of our customers in terms of quality, reliability and robustness. Rolex does not compromise on what it takes to produce exceptional watches.
All Rolex watches are developed and produced in-house at our four sites in Switzerland. They are assembled by hand, with extreme care, to meet the brand's unique and high-quality standards of quality, performance and aesthetics. Understandably, this naturally restricts our production capacities – which we continue to increase as much as possible and always according to our quality criteria.
Finally, it should be noted that Rolex watches are available exclusively from official retailers, who independently manage the allocation of watches to customers."

 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Det är nog första gången jag läser en kommentar från Rolex om "bristen" på klockor

Note: Yahoo Finance contacted Rolex for official comment on this story. We received the company's response shortly after publication:






Liknande har funnits på webbsidan ett tag nu! Kul att detta börjar bli uppmärksammat av Rolex själva, kanske det börjar flöda ut lite mer nu?

1631047332568.png
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Liknande har funnits på webbsidan ett tag nu! Kul att detta börjar bli uppmärksammat av Rolex själva, kanske det börjar flöda ut lite mer nu?

1631047332568.png
Varför skulle det plötsligt komma ut mer klockor tänker du?
Det där har stått länge på hemsidan men klockor flödar det redan ut. Det är inte Rolex som är problemet. Det är alla ADs som säljer under bordet till gråhandlarna. Någon direkt brist existerar egentligen inte.
 

mario1971

Rolex
Efter ett tiotal dagar har jag sådana tankar. Visuellt i vilken naturlig belysning som helst är det fantastiskt. I en artificiell, där det finns många ljuskällor, gör dina ögon ibland ont från reflektioner från den pressade ramen. Jubileums kvalitet och komfort överträffade mina förväntningar. Werk stabiliseras hela tiden - för närvarande är det dagliga genomsnittet + 0,6 s och det finns inget att fel med här. Ibland undrar jag bara om en slät ram inte skulle vara mer mångsidig för den här klockan som långsamt blir min favorit Rolex.
20210908_144835.jpg
 

FredrikF

Omega
2-Faktor
Fått erbjudande av två svenska AD om en datejust 126334 blue dial 41 mm efter ca 9 mån väntetid, tänkt fiska upp den ena själv såklart. Hur ser ni på att köpa även den andra och kränga snabbt, är detta vidrigt gjort? :p
 

Nelizor

Omega
Går i köptankar och är intresserad av en Explorer 2 polar. Jag har provat både den senaste modellen (som jag står på väntelista för) samt 16570. Jag föredrar nog allt 16570 men den extrema prisökningen under de senaste året gör mig lite tveksam, med tanke på att det är min första "riktiga" klocka. Jag har ett par frågor kring modellen som ni gärna får ge input på:

1. Jag har förstått att 3186-urverket är något bättre, men är det så pass mycket bättre att det gör någon märkbar skillnad dag till dag? Är det alltså endast 3186 jag bör kika på eller är 3185 ett lika bra alternativ? Tänker främst funktionellt, men också värdemässigt framöver.

2. Hur går jag bäst tillväga för att köpa en? Jag har hållt utkik på Klocksnack men det var ett tag sen en 3186 dök upp. Luxurywatches hade en inne men missade den också. På Chrono24 ligger priserna en bra bit över vad de verkar göra på både Klocksnack och LW. Jag hade lagt in en köpannons men verkar som att Klocksnack tagit bort den funktionaliteten?

Väl mött,
N
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Går i köptankar och är intresserad av en Explorer 2 polar. Jag har provat både den senaste modellen (som jag står på väntelista för) samt 16570. Jag föredrar nog allt 16570 men den extrema prisökningen under de senaste året gör mig lite tveksam, med tanke på att det är min första "riktiga" klocka. Jag har ett par frågor kring modellen som ni gärna får ge input på:

1. Jag har förstått att 3186-urverket är något bättre, men är det så pass mycket bättre att det gör någon märkbar skillnad dag till dag? Är det alltså endast 3186 jag bör kika på eller är 3185 ett lika bra alternativ? Tänker främst funktionellt, men också värdemässigt framöver.

2. Hur går jag bäst tillväga för att köpa en? Jag har hållt utkik på Klocksnack men det var ett tag sen en 3186 dök upp. Luxurywatches hade en inne men missade den också. På Chrono24 ligger priserna en bra bit över vad de verkar göra på både Klocksnack och LW. Jag hade lagt in en köpannons men verkar som att Klocksnack tagit bort den funktionaliteten?

Väl mött,
N

Köpannonser finns kvar, men det krävs minst 50 inlägg innan du får tillgång till den forumdelen.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Mest nyfiken men brukar du vanligtvis ha bezeln satt i den positionen och i så fall varför? Vore intressant att höra 😊
Själv får man ju typ panik om den inte är satt på 12 heh..
Haha det är faktiskt så (som @Golle_std är inne på) att jag använder vridringen att tajma saker i vardagen t.ex matlagning, och glömmer helt enkelt ibland att ”nollställa”. :)
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Aha! Alltid intressant att höra hur andra använder sitt armbandsur i vardagen mer än att typ kolla tiden. Tack för inspo! 😊
Tror nog det finns även dem som inte använder tiden. Jag är en av dem. Använder man olika klockor i rotation så orkar man ibland inte ställa in tiden.

Det kanske är bara jag som gör det 😂
 
Topp