Det är som att använda mobilen för att ringa samtal….Datum har jag hört, men tiden? Vad i...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är som att använda mobilen för att ringa samtal….Datum har jag hört, men tiden? Vad i...
Tjena gruppen!
Inte för att dra ut detta inlägg för mycket. Men för ett tag sen köptes denna box av en privatsäljare från Blocket då en vän skulle kompensera sin gamla box han förlorade till sin klocka. Nu undrar jag om denna kan vara en förfalskning? Ni som har koll hör gärna av er. isåfall slängs denna i soptippen.
Alltid den där vännen.Tjena gruppen!
Inte för att dra ut detta inlägg för mycket. Men för ett tag sen köptes denna box av en privatsäljare från Blocket då en vän skulle kompensera sin gamla box han förlorade till sin klocka. Nu undrar jag om denna kan vara en förfalskning? Ni som har koll hör gärna av er. isåfall slängs denna i soptippen.
Det är alltså no bueno på den, soptippen raka vägen är vad vi siktar på!No bueno
Haha!Alltid den där vännen.
55 för vikt länk, 6251H och 555 för solid länk, 62510H.En vän (!) har en 1601 från 1970 som han köpte på läderband från Tyskland. Han vill ha min hjälp att hitta en jubileelänk. Vilken ref ska ändlänkarna ha?
55 för vikt länk och 555 för solid länk.
Ja, du är nog en av få om inte annat. Det är dock värre med folk som har kvartsare där batteriet varit urladdat i veckor och ibland månader men klockan fortfarande används flitigt i befintligt skick…![]()
Misstänkte att jag var ensam om det![]()
Äsch då, den visar ju ändå rätt tid två gånger om dagenJa, du är nog en av få om inte annat. Det är dock värre med folk som har kvartsare där batteriet varit urladdat i veckor och ibland månader men klockan fortfarande används flitigt i befintligt skick…![]()
Det finns ljusglimtar i alltÄsch då, den visar ju ändå rätt tid två gånger om dagen![]()
Tack för din uppskattning.Riktigt läcker bild!Och klocka såklart
![]()
Personligen hade jag nöjt mig med en länk av rätt referens och struntat i årtal. Det bör göra det enklare för dig att få en träff. Det är inte ovanligt att länkens / claspens årtal skiljer sig från klockan den sitter på.Hej!
Jag är lite sugen på att skaffa mig en länk till min Oyster ref.1500. Klockan är från 1979, så hade ju varit smutt med en länk från samma tid.
Jag har sökt på Chrono24, men antingen är jag för specifik i sökningarna eller så är utbudet obefintligt. Hur hittar man dessa bäst och finns det några fallgropar jag bör vara medveten om?
Om utbudet är så skralt, går det att montera en annan länk som inte är från 1979?
Som ni förstår så är jag novis på detta och är därför mycket tacksam för all hjälp jag kan få!
Vilken bild!
Jag var tvungen att arbeta lite med Snapspeed -reglagen för att få denna effekt.Vilken bild!![]()
Djboutis nationaldag, 27 juni!Vilken dag är din DJ-dag? (Med dolmio-reklamrösten)
![]()