• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Dammar av den här.

image.jpg
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Vaffan är detta egentligen?
Helt plötsligt börjar länken blöda olja?
Jag hade på mig klockan på en löprunda i förmiddags. Sen tvättade jag av länken som jag alltid gör (ljummet vatten och mjuk tandborste med lite tvål) och efter en stund såg jag detta. Det händer ju att det blir lite skitigt men nu verkar det värre än normalt tycker jag. Jag har dessutom tvättat länken två ggr efter att jag såg sölet första gången idag?
Jaja det försvinner väl som vanligt men lite störande är det allt.
93D0BD51-FAD2-4E3A-B3DC-B41224F4228C.jpeg
38B130CC-F219-4216-BF86-F4375BDA40A9.jpeg
Hänt och händer mig också då och då. Och nej, min länk är inte skitig - gör precis som du, tvättar den med tvål och ljummet vatten ganska ofta.

Märkligt, men är väl olja som lossar 🧐
 

Mectagon

Omega
Intressant artikel som publicerades på Hodinkee för tre dagar sedan angående den höga efterfrågan på stålmodeller samt Rolex officiella kommentar på detta. Bifogar ett urklipp från artikeln nedan.

"The scarcity of our products is not a strategy on our part. Our current production cannot meet the existing demand in an exhaustive way, at least not without reducing the quality of our watches – something we refuse to do as the quality of our products must never be compromised. This level of excellence requires time, and as we have always done, we will continue to take the necessary time to ensure that all our watches not only comply with our standards of excellence, but also meet the expectations of our customers in terms of quality, reliability and robustness. Rolex does not compromise on what it takes to produce exceptional watches.

All Rolex watches are developed and produced in-house at our four sites in Switzerland. They are assembled by hand, with extreme care, to meet the brand's unique and high-quality standards of quality, performance and aesthetics. Understandably, this naturally restricts our production capacities – which we continue to increase as much as possible and always according to our quality criteria.

Finally, it should be noted that Rolex watches are available exclusively from official retailers, who independently manage the allocation of watches to customers."

Källa:
 

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Intressant artikel som publicerades på Hodinkee för tre dagar sedan angående den höga efterfrågan på stålmodeller samt Rolex officiella kommentar på detta. Bifogar ett urklipp från artikeln nedan.

"The scarcity of our products is not a strategy on our part. Our current production cannot meet the existing demand in an exhaustive way, at least not without reducing the quality of our watches – something we refuse to do as the quality of our products must never be compromised. This level of excellence requires time, and as we have always done, we will continue to take the necessary time to ensure that all our watches not only comply with our standards of excellence, but also meet the expectations of our customers in terms of quality, reliability and robustness. Rolex does not compromise on what it takes to produce exceptional watches.

All Rolex watches are developed and produced in-house at our four sites in Switzerland. They are assembled by hand, with extreme care, to meet the brand's unique and high-quality standards of quality, performance and aesthetics. Understandably, this naturally restricts our production capacities – which we continue to increase as much as possible and always according to our quality criteria.

Finally, it should be noted that Rolex watches are available exclusively from official retailers, who independently manage the allocation of watches to customers."

Källa:
Tredje gången det är uppe i tråden ;)
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Vaffan är detta egentligen?
Helt plötsligt börjar länken blöda olja?
Jag hade på mig klockan på en löprunda i förmiddags. Sen tvättade jag av länken som jag alltid gör (ljummet vatten och mjuk tandborste med lite tvål) och efter en stund såg jag detta. Det händer ju att det blir lite skitigt men nu verkar det värre än normalt tycker jag. Jag har dessutom tvättat länken två ggr efter att jag såg sölet första gången idag?
Jaja det försvinner väl som vanligt men lite störande är det allt.
93D0BD51-FAD2-4E3A-B3DC-B41224F4228C.jpeg
38B130CC-F219-4216-BF86-F4375BDA40A9.jpeg
Får exakt samma fenomen med min 114060 när jag svettats med den på armen och sedan rengjort den. Däremot har det inte hänt med någon av mina andra rollar 🧐
 

KattenBaloo

Cartier
2-Faktor
Jag undrar om ni kan rekomendera någon bok om rolex? Och om armbandsur generellt ? Hittade ingenting med sök.
Måste börja skriva önskelista till tomten då julen kommer snart :)
 

mario1971

Rolex
Det är inte bara universellt och bekvämt, utan även 3235 -rörelsen håller gångparametrarna deklarerade av tillverkaren. 8: or plus under hela månaden är optimistisk.
Screenshot_20210929-084230_WatchCheck.jpg
 
Topp