• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Olpes

Cartier
Har haft en och måste säga att jag ångrar lite att jag sålde. Riktigt trevlig klocka.
Införskaffade den förra veckan och hitintills känns det bra. Lite ovant med vit urtavla men det växer på mig. Så pass mycket att det ev. kan trilla in ytterligare en vit Rolex imorgon. Såklart får ni se den här i tråden om så blir fallet :angel:
 

rolexbackgammon

Breitling
Hej! Någon som har en 126660 svart tavla och äger eller ägt en 116660, är det stor skillnad och vilken föredrar ni? Har en 116660 och börjar gå i tankar på att skaffa 126660. En liten nattablid åker med 😉
A7EFE6B9-7730-473F-BB26-3772A1ABC321.jpeg
 

Axlpe

Breitling
Hej!
Jag är på jakt efter en DJ 116234/116200 med oysterlänk och fluted bezel (osäker på översättningen) men om jag hittar ett i övrigt bra exemplar kan jag tänka mig att byta bezel i efterhand. Någon som har erfarenhet av vad det kan kosta hos AD eller bra alternativ till AD?
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej!
Jag är på jakt efter en DJ 116234/116200 med oysterlänk och fluted bezel (osäker på översättningen) men om jag hittar ett i övrigt bra exemplar kan jag tänka mig att byta bezel i efterhand. Någon som har erfarenhet av vad det kan kosta hos AD eller bra alternativ till AD?

Tror inte det är möjligt att göra, i alla fall inte via AD.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Hej!
Jag är på jakt efter en DJ 116234/116200 med oysterlänk och fluted bezel (osäker på översättningen) men om jag hittar ett i övrigt bra exemplar kan jag tänka mig att byta bezel i efterhand. Någon som har erfarenhet av vad det kan kosta hos AD eller bra alternativ till AD?

AD gör inte det (då det inte är samma ref) men det går att göra rent tekniskt. Finns till salu på KS ibland
 

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
Hmmm är lite inne på att äntligen köpa en Rolex. Men frågan är vilken? Jag har smala handleder och vill inte ha en för klumpig pjäs och dessutom är jag lite skumögd på äldre dar så jag gillar tydliga klockor haha. Är lite inne på en Milgauss eller en day-date…
 

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
Milgauss är rätt klumpig...

OP36, DJ36, Explorer 1 kanske?
Tack för svar, kanske dags att ge mig ut och klämma lite. Är lite obekväma i "fina" butiker som den lantis man är hahaha. Och dessutom vet jag inte om jag ska köpa i butik eller beställa...

Kanske Yacht-Master 37 eler 40mm...? Eller är 37mm "dammodellen"?
 
Senast ändrad:

FlipSwede

Rolex
Tack för svar, kanske dags att ge mig ut och klämma lite. Är lite obekväma i "fina" butiker som den lantis man är hahaha. Och dessutom vet jag inte om jag ska köpa i butik eller beställa...

Kanske Yacht-Master 37 eler 40mm...? Eller är 37mm "dammodellen"?
Blir svart att bestalla en Rolex hem i brevladan (om det ar en ny du vill ha och med bestalla menar klicka hem pa natet).
Dock har du tur som bor i Sverige dar butikerna ar overfulla med klockor om an dyra sadana.
Har finns det om jag har tur tva eller tre dammodeller i montrarna.
Igar var jag tll butiken i Richmond och hamtade en gava. Dar fanns det inte en enda Rolexklocka.Noll Nada. Virginia Beach med sin nybyggda Shop in Shop hade en helgulds dam (28mm kanske) DJ eller om det var DD......ser valdigt ode och tomt ut. Och liknande rapporter kommer in fran hela USA.
Vadfan ar detta? Ingenting i butiken mer an i basta fall Visningsex som du inte kan kopa,bestalla eller ens stalla dig i ko pa.

Men det driver hypen annu hogre.....

EDIT
 

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
Nja behöver inte alls vara ny. Bättre begagnad fungerar utmärkt. Bara det är äkta vara. Så det blir väl från ngn välrenommerad handlare om jag beställer.
 

Brus Lee

Cartier
2-Faktor

FlipSwede

Rolex
Nja behöver inte alls vara ny. Bättre begagnad fungerar utmärkt. Bara det är äkta vara. Så det blir väl från ngn välrenommerad handlare om jag beställer.
Om du ar villig att betala marknadspris kan du ha i stort sett vilken Rolex som helst pa armen inom 48timmar.

Finns gott om helseriosa beg/grahandlare. Bor du i Sthlm s titta in hos LW pa GrevTure. Dar kan du klamma och kanna pa mycket kul.

Kaplans kor klockauktioner med jamna mellanrum

Nymans Krons och Rob om du vill kika pa nytt. Och samtliga butiker ligger max 20minuters promenad fran varandra.
 
Topp