• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
36 vs 44
image.jpg
 
Länkar till nya Gmt'n 126710, är det nåt som ADs brukar ha liggande eller lär man beställa?
Jag beställde nämligen en i samband med köp av klockan våras, men har inte hört nånting alls än, trots att jag sett både blir och blro på oyster..
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Länkar till nya Gmt'n 126710, är det nåt som ADs brukar ha liggande eller lär man beställa?
Jag beställde nämligen en i samband med köp av klockan våras, men har inte hört nånting alls än, trots att jag sett både blir och blro på oyster..
Jag vill komplettera med oyster till min. Det går ej ännu inte beställa som extra . Från årskiftet trodde man att det skulle vara möjligt har jag fått som svar.

lustigt att du inte fått nån återkoppling då det ändå har gått lite tid
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Länkar till nya Gmt'n 126710, är det nåt som ADs brukar ha liggande eller lär man beställa?
Jag beställde nämligen en i samband med köp av klockan våras, men har inte hört nånting alls än, trots att jag sett både blir och blro på oyster..
Jag vill komplettera med oyster till min. Det går ej ännu inte beställa som extra . Från årskiftet trodde man att det skulle vara möjligt har jag fått som svar.

lustigt att du inte fått nån återkoppling då det ändå har gått lite tid

När kollade ni med AD senast? Jag har legat på lite med det där och för ett par (3?) veckor sedan så tog Rolex bort ”exchange only” kravet så att det nu går att beställa löst. Min AD trodde då ca 4v leverans.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
När kollade ni med AD senast? Jag har legat på lite med det där och för ett par (3?) veckor sedan så tog Rolex bort ”exchange only” kravet så att det nu går att beställa löst. Min AD trodde då ca 4v leverans.
Minns inte men det va kanske några veckor sedan o då sa systemet exchange only . Kanske ändrat nu?
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Antar att Rolex AD använder samman system när de beställer delar och där framgick det iaf exchange only. Däremot gick jubileet beställa …det löser sig säkert framöver med beställning

Aha! My bad! Jag har oyster och beställde jubbe, tolkade det som att båda var öppna men det ska jag inte svära på. Sorry om jag gett falska förhoppningar 😬😬
 
Ingen sa något om nåt "Exchange only" till mig när jag plockade ut klockan så beställde jag en länk direkt.

De frågade några veckor innan jag fick erbjudandet om klockan vilken länk jag ville ha. Jag svarade att det ju spelade mindre roll då jag iaf hade för avsikt att köpa till den andra, då jag ansåg dem vara såpass olika med ett länkbyte, så då skrev de upp mig för en oysterlänk direkt jag köpte klockan..
Men de de säger behöver jubinte stämma alls verkar de som, bara de får folk att handla annat än rolex för stunden..
 

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej!
Hittade en artikel om den här modellen som jag aldrig hört talas om, Rolex Zerogtaph: IMG_9133.jpg

Riktigt najs, hoppas Rolex introducerar den igen (väldigt otippat). Någon som hört om den eller är det en pärla som är relativt okänd?

Någon som äger den?
Tankar om modellen?

Länk till artikeln: https://magazine.bulangandsons.com/rolex-zerograph/
Spännande modell! Antiquorum har sammanställt samtliga kända försäljningar av 3346 här. I och med att det verkar finnas åtta kända exemplar i världen är det nog osannolikt att någon här skulle sitta på en :)
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Ingen sa något om nåt "Exchange only" till mig när jag plockade ut klockan så beställde jag en länk direkt.

De frågade några veckor innan jag fick erbjudandet om klockan vilken länk jag ville ha. Jag svarade att det ju spelade mindre roll då jag iaf hade för avsikt att köpa till den andra, då jag ansåg dem vara såpass olika med ett länkbyte, så då skrev de upp mig för en oysterlänk direkt jag köpte klockan..
Men de de säger behöver jubinte stämma alls verkar de som, bara de får folk att handla annat än rolex för stunden..

Har förstått det som att Rolex generellt kör ett år lock-up på nya tavlor/konfigurationer och att de först efter det kan beställas separat.

Kan vara så att oyster konfigurationen inte funnits ett år än och därför inte tillgänglig separat medans jubilee funnits ett tag så den kan beställas löst.

Nån har säkert bättre koll på detta ping @SWC?
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Har förstått det som att Rolex generellt kör ett år lock-up på nya tavlor/konfigurationer och att de först efter det kan beställas separat.

Kan vara så att oyster konfigurationen inte funnits ett år än och därför inte tillgänglig separat medans jubilee funnits ett tag så den kan beställas löst.

Nån har säkert bättre koll på detta ping @SWC?

Exakt så!
 

Qwerty

Cartier
Har förstått det som att Rolex generellt kör ett år lock-up på nya tavlor/konfigurationer och att de först efter det kan beställas separat.

Kan vara så att oyster konfigurationen inte funnits ett år än och därför inte tillgänglig separat medans jubilee funnits ett tag så den kan beställas löst.

Nån har säkert bättre koll på detta ping @SWC?
Precis! Och det var därför jag valde oyster när jag plockade ut min för ett par veckor sedan. Ska snart komplettera med jubilee.
 
Precis! Och det var därför jag valde oyster när jag plockade ut min för ett par veckor sedan. Ska snart komplettera med jubilee.
Js oyster fanns ju inte när jag fick min i våras, de frågade väl säkert för att de då hade kunnat dra ut på det ytterligare:p

Jaja, sugen på att byta den mot en daytona iaf nu när de klargjort att de vägrar leverera en trots löften och överenskommelser..
 
Topp