I all välmening, så tror jag din approach skadat dig mer än den varit till din fördel. Jag är fullständigt med dig att dom agerat dåligt, men baserat på allt du skrivit och hur du bemöter andra här på forumet är det nedanstående punkter som jag inte tror är särskilt bra i någon form av tvist
1) Du verkar snabbt bli arg och fräser ifrån mot andra - sällan bra i Sverige om man vill uppnå något
2) Du spelar in samtal och informerar om detta - här får du genast hela personalen emot dig
3) Du tar med dig vittnen in i butiken - samma som ovan och du börjar nu bli stämplad som en rättshaverist
Nästa gång du hamnar i en trist situation, hur jäkla frustrerande allt må vara, gå emot dina impulser.
Detta är Rolextråden för diskussion, så känns som att detta är färdigpratat tills du har någon konkret nyhet att komma med.
Jag vill bara svara dig kort, inte fortsätta nåt OT.
1) absolut, jag kan mkt väl fräsa ifrån som en elak tonåring som blir häcklad av mamma inför flickvännen.
Men naturligtvis bemöter jag inte säljare på det viset.
Det "argaste" jag kan sagt har varit något i stil med att jag vill få ett mail förklarat för mig, då det är möjligt att tolka på ett av två vis. Dels att "vi har svårt att leverera dig en daytona nu när (eftersom du fått köpa en gmt, PUNKT), och dels "vi har svårt att leverera dig en daytona nu (inom de tidsramar vi lovade, vi lär inte kunna hålla de utlovade tiderna)
- Och det var så säljaren jag pratade med den 10:e var övertygad om att mailet var menat, han sade själv att det ju vore rena påhitt och lögner från deras sida om jag skulle få vänta ytterligare tex 24 månader, då avtal finns, samt det vanliga om hur måna de var om kundrelationer etc)
2 ja, jag har berättat att jag spelat in de samtal där jag VET med mig att ärendet kommer att diskuteras, men jag har också berättat varför, och det är för att en annan säljare frågade mig om jag hade "PAPPER PÅ", Och såklart hade ingen gett mig ett papper 2 månader efter jag köpt klockan.
Jag har här bara varit uppriktig och talat om att jag ju faktiskt har det klart och tydligt när era säljare (flera st) faktiskt nämner ord som "avtal" och även dessa avtalade 24 månader, tex, och att det liksom inte går att missförstå, de själva nämner namn, som vem som styrt upp det ena eller det andra med cheferna etc. Jag jagar inte på någon.
Jag tycker det kan vara shysst att nämna det. Dels för att ett muntligt avtal som kan backas upp är likvärdigt med ett skriftligt. Och dels för att jag känner att de kanske inte tänkte fullfölja sin del av avtalet...
Nu när de vet att jag har så klara bevis jag kan ha på att detta avtal existerar, så kanske de inte känner att det är värt att strunta i mig, och faktiskt även fullfölja sin del av avtalet.
3 ang "Vittnen"..?
Jag har haft bekanta (vänner och släktingar) varav en släkting råkar ha hyggliga kunskaper när det gäller juridik.
Men jag är säker på qtt du själv också haft vänner/flickvän/ släkting med dig in på en klockbutik nån gång?
Allt handlar ju inte om att dokumentera det ena eller andra.
Och för att avsluta det hela.
Jag hade ingw nämnt något av detta, tex den spelade samtalen, om butiken hade sagt till mig TYDLIGT att det kan ta lite längre tid än beräknat. Nu fick jag ett kort mail där det stod att de inte kunde leverera nån klocka inom snar framtid (ungefär) pga att jag köpt en annan klocka 5 månader tidigare.
Jah uppfattade det som wtt försök till en ren blåsning.
Sen om de blir arga på mig, det skiter jag eg i.
Det är de som ev försöker lura mig.
Visar det sig att jag har helt fel så ska jag såklart be om ursäkt, helt uppriktigt.