• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det har jag svårt att tro, jag tänker snarare om du skulle gå till olika ad och beställa samma klocka. Men nu är det självklart bara spekulationer, men av vad jag sett så skulle det inte förvåna mig.
Jag kanske är morgontrött eller missar något uppenbart, men hur skulle de olika handlarna veta vad du köpt vart? Och spelar det roll iom att dom är konkurrenter? Jag tänker att dom olika butikerna bara vill sälja mer själva och listorna är väl just hos själva handlarna och inte rolex, vilket i teorin betyder att du kan skriva upp dig på samma klocka hos alla butiker och även köpa den hos alla. :)
 
F0465FF5-FDA9-44FD-97FA-2BCE0DF6FC2E.png
Legend
 
I all välmening, så tror jag din approach skadat dig mer än den varit till din fördel. Jag är fullständigt med dig att dom agerat dåligt, men baserat på allt du skrivit och hur du bemöter andra här på forumet är det nedanstående punkter som jag inte tror är särskilt bra i någon form av tvist

1) Du verkar snabbt bli arg och fräser ifrån mot andra - sällan bra i Sverige om man vill uppnå något
2) Du spelar in samtal och informerar om detta - här får du genast hela personalen emot dig
3) Du tar med dig vittnen in i butiken - samma som ovan och du börjar nu bli stämplad som en rättshaverist

Nästa gång du hamnar i en trist situation, hur jäkla frustrerande allt må vara, gå emot dina impulser.

Detta är Rolextråden för diskussion, så känns som att detta är färdigpratat tills du har någon konkret nyhet att komma med.
Jag vill bara svara dig kort, inte fortsätta nåt OT.

1) absolut, jag kan mkt väl fräsa ifrån som en elak tonåring som blir häcklad av mamma inför flickvännen.
Men naturligtvis bemöter jag inte säljare på det viset.
Det "argaste" jag kan sagt har varit något i stil med att jag vill få ett mail förklarat för mig, då det är möjligt att tolka på ett av två vis. Dels att "vi har svårt att leverera dig en daytona nu när (eftersom du fått köpa en gmt, PUNKT), och dels "vi har svårt att leverera dig en daytona nu (inom de tidsramar vi lovade, vi lär inte kunna hålla de utlovade tiderna)

- Och det var så säljaren jag pratade med den 10:e var övertygad om att mailet var menat, han sade själv att det ju vore rena påhitt och lögner från deras sida om jag skulle få vänta ytterligare tex 24 månader, då avtal finns, samt det vanliga om hur måna de var om kundrelationer etc)

2 ja, jag har berättat att jag spelat in de samtal där jag VET med mig att ärendet kommer att diskuteras, men jag har också berättat varför, och det är för att en annan säljare frågade mig om jag hade "PAPPER PÅ", Och såklart hade ingen gett mig ett papper 2 månader efter jag köpt klockan.
Jag har här bara varit uppriktig och talat om att jag ju faktiskt har det klart och tydligt när era säljare (flera st) faktiskt nämner ord som "avtal" och även dessa avtalade 24 månader, tex, och att det liksom inte går att missförstå, de själva nämner namn, som vem som styrt upp det ena eller det andra med cheferna etc. Jag jagar inte på någon.
Jag tycker det kan vara shysst att nämna det. Dels för att ett muntligt avtal som kan backas upp är likvärdigt med ett skriftligt. Och dels för att jag känner att de kanske inte tänkte fullfölja sin del av avtalet...

Nu när de vet att jag har så klara bevis jag kan ha på att detta avtal existerar, så kanske de inte känner att det är värt att strunta i mig, och faktiskt även fullfölja sin del av avtalet.

3 ang "Vittnen"..?
Jag har haft bekanta (vänner och släktingar) varav en släkting råkar ha hyggliga kunskaper när det gäller juridik.

Men jag är säker på qtt du själv också haft vänner/flickvän/ släkting med dig in på en klockbutik nån gång?
Allt handlar ju inte om att dokumentera det ena eller andra.

Och för att avsluta det hela.
Jag hade ingw nämnt något av detta, tex den spelade samtalen, om butiken hade sagt till mig TYDLIGT att det kan ta lite längre tid än beräknat. Nu fick jag ett kort mail där det stod att de inte kunde leverera nån klocka inom snar framtid (ungefär) pga att jag köpt en annan klocka 5 månader tidigare.
Jah uppfattade det som wtt försök till en ren blåsning.

Sen om de blir arga på mig, det skiter jag eg i.
Det är de som ev försöker lura mig.
Visar det sig att jag har helt fel så ska jag såklart be om ursäkt, helt uppriktigt.
 
Jag vill bara svara dig kort, inte fortsätta nåt OT.

1) absolut, jag kan mkt väl fräsa ifrån som en elak tonåring som blir häcklad av mamma inför flickvännen.
Men naturligtvis bemöter jag inte säljare på det viset.
Det "argaste" jag kan sagt har varit något i stil med att jag vill få ett mail förklarat för mig, då det är möjligt att tolka på ett av två vis. Dels att "vi har svårt att leverera dig en daytona nu när (eftersom du fått köpa en gmt, PUNKT), och dels "vi har svårt att leverera dig en daytona nu (inom de tidsramar vi lovade, vi lär inte kunna hålla de utlovade tiderna)

- Och det var så säljaren jag pratade med den 10:e var övertygad om att mailet var menat, han sade själv att det ju vore rena påhitt och lögner från deras sida om jag skulle få vänta ytterligare tex 24 månader, då avtal finns, samt det vanliga om hur måna de var om kundrelationer etc)

2 ja, jag har berättat att jag spelat in de samtal där jag VET med mig att ärendet kommer att diskuteras, men jag har också berättat varför, och det är för att en annan säljare frågade mig om jag hade "PAPPER PÅ", Och såklart hade ingen gett mig ett papper 2 månader efter jag köpt klockan.
Jag har här bara varit uppriktig och talat om att jag ju faktiskt har det klart och tydligt när era säljare (flera st) faktiskt nämner ord som "avtal" och även dessa avtalade 24 månader, tex, och att det liksom inte går att missförstå, de själva nämner namn, som vem som styrt upp det ena eller det andra med cheferna etc. Jag jagar inte på någon.
Jag tycker det kan vara shysst att nämna det. Dels för att ett muntligt avtal som kan backas upp är likvärdigt med ett skriftligt. Och dels för att jag känner att de kanske inte tänkte fullfölja sin del av avtalet...

Nu när de vet att jag har så klara bevis jag kan ha på att detta avtal existerar, så kanske de inte känner att det är värt att strunta i mig, och faktiskt även fullfölja sin del av avtalet.

3 ang "Vittnen"..?
Jag har haft bekanta (vänner och släktingar) varav en släkting råkar ha hyggliga kunskaper när det gäller juridik.

Men jag är säker på qtt du själv också haft vänner/flickvän/ släkting med dig in på en klockbutik nån gång?
Allt handlar ju inte om att dokumentera det ena eller andra.

Och för att avsluta det hela.
Jag hade ingw nämnt något av detta, tex den spelade samtalen, om butiken hade sagt till mig TYDLIGT att det kan ta lite längre tid än beräknat. Nu fick jag ett kort mail där det stod att de inte kunde leverera nån klocka inom snar framtid (ungefär) pga att jag köpt en annan klocka 5 månader tidigare.
Jah uppfattade det som wtt försök till en ren blåsning.

Sen om de blir arga på mig, det skiter jag eg i.
Det är de som ev försöker lura mig.
Visar det sig att jag har helt fel så ska jag såklart be om ursäkt, helt uppriktigt.
menar du på fullaste allvar att du fortfarande sitter och väntar på en återkoppling från butiken??
 
Jag vill bara svara dig kort, inte fortsätta nåt OT.

1) absolut, jag kan mkt väl fräsa ifrån som en elak tonåring som blir häcklad av mamma inför flickvännen.
Men naturligtvis bemöter jag inte säljare på det viset.
Det "argaste" jag kan sagt har varit något i stil med att jag vill få ett mail förklarat för mig, då det är möjligt att tolka på ett av två vis. Dels att "vi har svårt att leverera dig en daytona nu när (eftersom du fått köpa en gmt, PUNKT), och dels "vi har svårt att leverera dig en daytona nu (inom de tidsramar vi lovade, vi lär inte kunna hålla de utlovade tiderna)

- Och det var så säljaren jag pratade med den 10:e var övertygad om att mailet var menat, han sade själv att det ju vore rena påhitt och lögner från deras sida om jag skulle få vänta ytterligare tex 24 månader, då avtal finns, samt det vanliga om hur måna de var om kundrelationer etc)

2 ja, jag har berättat att jag spelat in de samtal där jag VET med mig att ärendet kommer att diskuteras, men jag har också berättat varför, och det är för att en annan säljare frågade mig om jag hade "PAPPER PÅ", Och såklart hade ingen gett mig ett papper 2 månader efter jag köpt klockan.
Jag har här bara varit uppriktig och talat om att jag ju faktiskt har det klart och tydligt när era säljare (flera st) faktiskt nämner ord som "avtal" och även dessa avtalade 24 månader, tex, och att det liksom inte går att missförstå, de själva nämner namn, som vem som styrt upp det ena eller det andra med cheferna etc. Jag jagar inte på någon.
Jag tycker det kan vara shysst att nämna det. Dels för att ett muntligt avtal som kan backas upp är likvärdigt med ett skriftligt. Och dels för att jag känner att de kanske inte tänkte fullfölja sin del av avtalet...

Nu när de vet att jag har så klara bevis jag kan ha på att detta avtal existerar, så kanske de inte känner att det är värt att strunta i mig, och faktiskt även fullfölja sin del av avtalet.

3 ang "Vittnen"..?
Jag har haft bekanta (vänner och släktingar) varav en släkting råkar ha hyggliga kunskaper när det gäller juridik.

Men jag är säker på qtt du själv också haft vänner/flickvän/ släkting med dig in på en klockbutik nån gång?
Allt handlar ju inte om att dokumentera det ena eller andra.

Och för att avsluta det hela.
Jag hade ingw nämnt något av detta, tex den spelade samtalen, om butiken hade sagt till mig TYDLIGT att det kan ta lite längre tid än beräknat. Nu fick jag ett kort mail där det stod att de inte kunde leverera nån klocka inom snar framtid (ungefär) pga att jag köpt en annan klocka 5 månader tidigare.
Jah uppfattade det som wtt försök till en ren blåsning.

Sen om de blir arga på mig, det skiter jag eg i.
Det är de som ev försöker lura mig.
Visar det sig att jag har helt fel så ska jag såklart be om ursäkt, helt uppriktigt.
Det knasiga är att detta ska vara en seriös butik, med miljonomsättning. Inte Hasses prylar runt hörnet.

Att man inte ens kan bemöda sig att svara kunden. Visst, man måste ta det högre upp, det kan ta tid, men så pass mycket tid? Knappast.
I så fall kan man återkoppla och be om mer tid.

Nu "ghostar" man istället kunden och försöker få det att rinna ut i sanden istället. Ge kunden ett svar, så att man kan få ett avslut liksom
 
Det knasiga är att detta ska vara en seriös butik, med miljonomsättning. Inte Hasses prylar runt hörnet.

Att man inte ens kan bemöda sig att svara kunden. Visst, man måste ta det högre upp, det kan ta tid, men så pass mycket tid? Knappast.
I så fall kan man återkoppla och be om mer tid.

Nu "ghostar" man istället kunden och försöker få det att rinna ut i sanden istället. Ge kunden ett svar, så att man kan få ett avslut liksom
tror att hasses prylar runt hörnet är mer måna om sina kunder än de stora drakarna.
 
Det knasiga är att detta ska vara en seriös butik, med miljonomsättning. Inte Hasses prylar runt hörnet.

Att man inte ens kan bemöda sig att svara kunden. Visst, man måste ta det högre upp, det kan ta tid, men så pass mycket tid? Knappast.
I så fall kan man återkoppla och be om mer tid.

Nu "ghostar" man istället kunden och försöker få det att rinna ut i sanden istället. Ge kunden ett svar, så att man kan få ett avslut liksom
Ja. Jag skulle vara mer än nöjd med ett svar som tex "hej detta är CHEF ***, Jag ber om ursäkt för hur det hela har skötts, men tyvärr så är det så att det kommer ta längre tid än vi från början trodde, men du borde ha fått ett erbjudande innan sommaren/sommaren är slut"

Eller " Hej Detta är Chef ***, jag har förstått att du inte tänker ge dig, så jag får väl skriva det rakt ut. Du hat blivit lurad, vi kommer inte leverera dig någon klocka, varesig nu eller senare oavsett avtal bla bla bla"

Då VET jag till 100% iaf. Och jag själv kan handla därefter.

Mvh
 
Ja. Jag skulle vara mer än nöjd med ett svar som tex "hej detta är CHEF ***, Jag ber om ursäkt för hur det hela har skötts, men tyvärr så är det så att det kommer ta längre tid än vi från början trodde, men du borde ha fått ett erbjudande innan sommaren/sommaren är slut"

Eller " Hej Detta är Chef ***, jag har förstått att du inte tänker ge dig, så jag får väl skriva det rakt ut. Du hat blivit lurad, vi kommer inte leverera dig någon klocka, varesig nu eller senare oavsett avtal bla bla bla"

Då VET jag till 100% iaf. Och jag själv kan handla därefter.

Mvh

Nu när jag tänker efter så är nog den enda förklaringen att de inte vill bekräfta att det har hänt. Mejl skickas lätt vidare, och samtalen riskerar spelas in... så man kör huvudet i sanden metoden istället
 
Senast ändrad:
Nu när jag tänker efter så är nog den enda förklaringen att de inte vill bekräfta att det har hänt. Mejl skickas lätt vidare, och samtalen riskerar spelas in... så man gör huvudet i sanden metoden istället
Jag har ju redan samtal inspelade där minst 2 st bekräftar att det här avtalet existerar, vid flera tillfällen hänvisas det också till andra namn, bla en chef som ska ha styrt upp en hel del.
Så nåde namn, exakta månader, vilken klocks jag köpte och vilket datum, samt vad som sades av vem, och att denne hade fått "lov" uppifrån (mer än ett steg) att lova att jag skulle få köpa en daytona om det blev en affär på en av de två klockor jag satt där och tittade på.
(Vilket det ju blev.)

Så huvudet i sanden är helt onödigt, finns liksom ingwt att vinna på det.

antingen så säljer man mig en klocka och blir lite sen. Eller så gör man det inte och bryter avtalet...
kan man bara inte säga det rakt ut då isåfall? :/

Exakt vad och vilken chef vill jag hålla för mig själv, iaf än sålänge.

Men det förstår ni säkert
 
Uppföljning för er som är intresserade kring 116234s datumhjul på Blue Dial med pins. Jag har nu pratat med både Luxury Watches samt Serviceavdelningen på Nymans Ur, där båda har försäkrat att just denna variant kommer med både roulette och vanligt datumshjul, På Nymans dubbelkollade dom även åt mig då jag var skeptisk.
 
Uppföljning för er som är intresserade kring 116234s datumhjul på Blue Dial med pins. Jag har nu pratat med både Luxury Watches samt Serviceavdelningen på Nymans Ur, där båda har försäkrat att just denna variant kommer med både roulette och vanligt datumshjul, På Nymans dubbelkollade dom även åt mig då jag var skeptisk.
Den kommer med roulette men självklart fungerar den med vit också, det är ju bara färgen som skiljer men till den tavlan ska det vara roulette. Det är lätt att byta också och inget som spelar nån roll egentligen.
 
Uppföljning för er som är intresserade kring 116234s datumhjul på Blue Dial med pins. Jag har nu pratat med både Luxury Watches samt Serviceavdelningen på Nymans Ur, där båda har försäkrat att just denna variant kommer med både roulette och vanligt datumshjul, På Nymans dubbelkollade dom även åt mig då jag var skeptisk.
Detta är mycket goda nyheter för oss alla.
 
Uppföljning för er som är intresserade kring 116234s datumhjul på Blue Dial med pins. Jag har nu pratat med både Luxury Watches samt Serviceavdelningen på Nymans Ur, där båda har försäkrat att just denna variant kommer med både roulette och vanligt datumshjul, På Nymans dubbelkollade dom även åt mig då jag var skeptisk.

Jag undrar hur det där fungerar, vissa får roulette och andra inte helt slumpmässigt?
 
Jag har ju redan samtal inspelade där minst 2 st bekräftar att det här avtalet existerar, vid flera tillfällen hänvisas det också till andra namn, bla en chef som ska ha styrt upp en hel del.
Så nåde namn, exakta månader, vilken klocks jag köpte och vilket datum, samt vad som sades av vem, och att denne hade fått "lov" uppifrån (mer än ett steg) att lova att jag skulle få köpa en daytona om det blev en affär på en av de två klockor jag satt där och tittade på.
(Vilket det ju blev.)

Så huvudet i sanden är helt onödigt, finns liksom ingwt att vinna på det.

antingen så säljer man mig en klocka och blir lite sen. Eller så gör man det inte och bryter avtalet...
kan man bara inte säga det rakt ut då isåfall? :/

Exakt vad och vilken chef vill jag hålla för mig själv, iaf än sålänge.

Men det förstår ni säkert
Snälla snälla snälla starta en tråd om det här istället. Så vi slipper läsa om det här_ännu_en_gång. :banghead:
 
Jag vill bara svara dig kort, inte fortsätta nåt OT.

1) absolut, jag kan mkt väl fräsa ifrån som en elak tonåring som blir häcklad av mamma inför flickvännen.
Men naturligtvis bemöter jag inte säljare på det viset.
Det "argaste" jag kan sagt har varit något i stil med att jag vill få ett mail förklarat för mig, då det är möjligt att tolka på ett av två vis. Dels att "vi har svårt att leverera dig en daytona nu när (eftersom du fått köpa en gmt, PUNKT), och dels "vi har svårt att leverera dig en daytona nu (inom de tidsramar vi lovade, vi lär inte kunna hålla de utlovade tiderna)

- Och det var så säljaren jag pratade med den 10:e var övertygad om att mailet var menat, han sade själv att det ju vore rena påhitt och lögner från deras sida om jag skulle få vänta ytterligare tex 24 månader, då avtal finns, samt det vanliga om hur måna de var om kundrelationer etc)

2 ja, jag har berättat att jag spelat in de samtal där jag VET med mig att ärendet kommer att diskuteras, men jag har också berättat varför, och det är för att en annan säljare frågade mig om jag hade "PAPPER PÅ", Och såklart hade ingen gett mig ett papper 2 månader efter jag köpt klockan.
Jag har här bara varit uppriktig och talat om att jag ju faktiskt har det klart och tydligt när era säljare (flera st) faktiskt nämner ord som "avtal" och även dessa avtalade 24 månader, tex, och att det liksom inte går att missförstå, de själva nämner namn, som vem som styrt upp det ena eller det andra med cheferna etc. Jag jagar inte på någon.
Jag tycker det kan vara shysst att nämna det. Dels för att ett muntligt avtal som kan backas upp är likvärdigt med ett skriftligt. Och dels för att jag känner att de kanske inte tänkte fullfölja sin del av avtalet...

Nu när de vet att jag har så klara bevis jag kan ha på att detta avtal existerar, så kanske de inte känner att det är värt att strunta i mig, och faktiskt även fullfölja sin del av avtalet.

3 ang "Vittnen"..?
Jag har haft bekanta (vänner och släktingar) varav en släkting råkar ha hyggliga kunskaper när det gäller juridik.

Men jag är säker på qtt du själv också haft vänner/flickvän/ släkting med dig in på en klockbutik nån gång?
Allt handlar ju inte om att dokumentera det ena eller andra.

Och för att avsluta det hela.
Jag hade ingw nämnt något av detta, tex den spelade samtalen, om butiken hade sagt till mig TYDLIGT att det kan ta lite längre tid än beräknat. Nu fick jag ett kort mail där det stod att de inte kunde leverera nån klocka inom snar framtid (ungefär) pga att jag köpt en annan klocka 5 månader tidigare.
Jah uppfattade det som wtt försök till en ren blåsning.

Sen om de blir arga på mig, det skiter jag eg i.
Det är de som ev försöker lura mig.
Visar det sig att jag har helt fel så ska jag såklart be om ursäkt, helt uppriktigt.
Du måste vara forumets sanna krigare. Ge aldrig upp denna kamp.
 
Jag har ju redan samtal inspelade där minst 2 st bekräftar att det här avtalet existerar, vid flera tillfällen hänvisas det också till andra namn, bla en chef som ska ha styrt upp en hel del.
Så nåde namn, exakta månader, vilken klocks jag köpte och vilket datum, samt vad som sades av vem, och att denne hade fått "lov" uppifrån (mer än ett steg) att lova att jag skulle få köpa en daytona om det blev en affär på en av de två klockor jag satt där och tittade på.
(Vilket det ju blev.)

Så huvudet i sanden är helt onödigt, finns liksom ingwt att vinna på det.

antingen så säljer man mig en klocka och blir lite sen. Eller så gör man det inte och bryter avtalet...
kan man bara inte säga det rakt ut då isåfall? :/

Exakt vad och vilken chef vill jag hålla för mig själv, iaf än sålänge.

Men det förstår ni säkert
Jag blev fängslad av din berättelse. Vilken del är det?

kotek.gif



Vilken telefon rekommenderar du för att spela in samtal? ;)
 
Jag kanske är morgontrött eller missar något uppenbart, men hur skulle de olika handlarna veta vad du köpt vart? Och spelar det roll iom att dom är konkurrenter? Jag tänker att dom olika butikerna bara vill sälja mer själva och listorna är väl just hos själva handlarna och inte rolex, vilket i teorin betyder att du kan skriva upp dig på samma klocka hos alla butiker och även köpa den hos alla. :)
Nu har jag kanske tittat alldeles för mycket på thetimepiecegentleman på Youtube där vissa ad:s ber köpare skicka bevis på att de fortfarande äger sina klockor, med risk för att bli svartlistade annars, eller på Paul Thorpe där han går igenom ett dokument som Rolex ad:s skall checka av när de skall sälja högt eftertraktade exemplar till kunder osv. Det har fått mig att tänka att alla ad:s agerar detektiver på den tid de inte spenderar åt att visa upp sina tomma hyllor. 😂
 
Åker till Vegas nästa vecka för en liten jobbtripp.

Där finns ju ett flertal Rolex butiker. Vad är sannolikheten för en Batman eller stålsub i lager man kan plocka ut direkt? Gissar på noll men tänker att KS är allvetande och har bättre insikt och tankar.
 
Tillbaka
Topp