• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Om nån har vidare info om 116234 med enkla index och blå urtavla endast kommer roulette får dom gärna dela med sig! Min är från 2013
Som jag förstått det kom 116234 blå stavindex alltid med roulette från fabrik. Tavla och/eller datumhjul bör således vara bytt. Bäst är väl dock att höra med en AD, jag har endast andrahandskällor.

Tämligen säker på att blå och svart kom med roulette och den silvriga med svart datum. Så det är säkert inte originaltavlan som sitter i... om det nu spelar någon roll? Eller så kan man ju bytt darumhjulet med.

7A3F7015-C903-4B45-9FC9-A795C84B8EEC.jpeg

Jag sparade bilden ovan från en tråd på ett rolexforum när jag var på jakt efter den referensen förut. Enligt personen som postade den så ska det vara taget ur rolex egna katalog.

Funderar på att levla upp från min Tudor GMT till Explorer 1 eller Submariner men det är ju mer eller mindre omöjligt att på tag på.
Synd bara att det är en livstid på listan...

Tyvärr får man inte dra plasten själv heller. Det gör butikspersonalen när du hämtar klockan 🙃 (även om man frågar snällt, är det nej. De måste dra bort plasten, inte kunden)

Visst är det tråkigt? Hela processen med att plasta av klockan själv i lugn och ro är så harmonisk! Någon löjlig policy från Rolex tydligen, ej något påhitt från butikerna.

Visst är det tråkigt? Hela processen med att plasta av klockan själv i lugn och ro är så harmonisk! Någon löjlig policy från Rolex tydligen, ej något påhitt från butikerna.
Ja men faktiskt. Bara känslan att göra det själv gillar man ju. Precis, också läst det där. För att motverka gråhandel om jag minns rätt bl.a (även om det inte verkar hjälpt speciellt mycket) 😂

Ja men faktiskt. Bara känslan att göra det själv gillar man ju. Precis, också läst det där. För att motverka gråhandel om jag minns rätt bl.a (även om det inte verkar hjälpt speciellt mycket) 😂

Om tanken var att motverka gråhandel tänker man ändå att nya certifikaten skulle det fortfarande stå vilken AD som sålt klockan.

Tyvärr får man inte dra plasten själv heller. Det gör butikspersonalen när du hämtar klockan 🙃 (även om man frågar snällt, är det nej. De måste dra bort plasten, inte kunden)
Extremt tråkigt för Rolexköparna, ingen AD nämnd men fick se butiksmadam plasta av min senaste Tudor, envist kämpandes med naglarna på sidorna av boetten 😬😬😬

Man måste ju kunna få dra av den själv i butiken framför personalen åtminstone? :D
Jag vill helt och hållet hålla med! Bara känslan av att packa upp något nytt man köpt, även om det är en bunt med strumpor, är ju helt underbar!
Tur att ad glömde några klisterbitar kvar på klockan som man fick ta av i lugn och ro.
Lite komiskt på något sätt dock. Vill jag köpa ett par märkesskor så kan jag gå till vilken affär jag vill och köpa dem, jag kan även köpa samma par i en annan affär. Men jag har en känsla av att Rolex inte hade uppskattat detta om det var fallet med en klocka? Hela idén bakom "kunden har alltid rätt" försvinner väldigt fort här va? 😂

Jag vill helt och hållet hålla med! Bara känslan av att packa upp något nytt man köpt, även om det är en bunt med strumpor, är ju helt underbar!
Tur att ad glömde några klisterbitar kvar på klockan som man fick ta av i lugn och ro.
Lite komiskt på något sätt dock. Vill jag köpa ett par märkesskor så kan jag gå till vilken affär jag vill och köpa dem, jag kan även köpa samma par i en annan affär. Men jag har en känsla av att Rolex inte hade uppskattat detta om det var fallet med en klocka? Hela idén bakom "kunden har alltid rätt" försvinner väldigt fort här va? 😂
Du menar att det inte finns skor som är svåra att få tag på och som säljs för över listpris, till exempel på www.stockx.com

Mycket gnäll på just Rolex, när andra produkter spekuleras på samma sätt

E7BF35FA-E5C5-4ABA-93F7-E54E216955F4.jpeg

Senast ändrad:
Du menar att det inte finns skor som är svåra att få tag på och som säljs för över listpris, till exempel på www.stockx.com

Mycket gnäll på just Rolex, när andra produkter spekuleras på samma sätt

E7BF35FA-E5C5-4ABA-93F7-E54E216955F4.jpeg
Jag tänker nog snarare på att Nike i detta fallet nog inte hade svartlistat mig från butiker ifall jag nu mot all förmodan skulle lyckas få tag på en storlek i en butik och en annan i en annan butik till exempel.
Djupare än detta vill jag nog inte gå i skoliknelsen då jag enbart har koll på finskor inom detta ämne dessvärre. 😁

Jag tänker nog snarare på att Nike i detta fallet nog inte hade svartlistat mig från butiker ifall jag nu mot all förmodan skulle lyckas få tag på en storlek i en butik och en annan i en annan butik till exempel.
Djupare än detta vill jag nog inte gå i skoliknelsen då jag enbart har koll på finskor inom detta ämne dessvärre. 😁
Hänger inte med. Är det någon som har blivit svartlistad från AD, på grund av andrahandsköp?

Man måste ju kunna få dra av den själv i butiken framför personalen åtminstone? :D

Nej, det går inte. Vet att det låter löjligt! Men vet flera som faktiskt frågat och försökt just det. Tvär-nej. Personalen gör det. Punkt 😄

F0465FF5-FDA9-44FD-97FA-2BCE0DF6FC2E.png

Tillbaka
Topp