• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Han är ett vackert odjur.
20211120_092903-01.jpeg

Du nämnde att du köpt typ 20 st Rolex från den handlaren därmed din feta köphistorik. Har du behållt alla? Isåfall bör du ha råd att köpa grått denna gång ;-)
Drygt 20 klockor från den handlaren. Varav ca en fjärdedel är Rolex.

Jag har kanske RÅD att köpa grått, men jag vill inte? Jag anser inte att en stålklocka är värd 300k kr, och jag anser att det är ADns förbannade ansvar att följa de avtal som DE kommer rill mig med.

Om jag har råd att köpa grårr är väl en ickefråga?
Ska jag behöva det anser du? (förutsatt att det jag säger om att de kom till mig med ett erbjudande, där jag gjorde min del och där de nu ghostar mig)
Helt seriöst?

Isåfall skulle jag gärn göra affärer med dig, om du anser att vi inte alls behöver följa överenskommelser och om jag helt enkelt skiter I min del av överenskommelsen (tex leverans av i förskott betalad vara), så kan jag råda dig att iqt gå till en gråhandlare och hoppas på bättre tur där?

Tycker du att jag har blivit shysst behandlad, helt seriöst? (Jag har ännu inte blivit kontaktad av någon chefsindivid, varken per mail eller telefon)

Och jag ska tillägga, jag har sålt några klockor, naturligtvis. Men inte en enda som jag inte kunnat köpa direkt över disk. Ev "listklockor" har aldrig sålts av mig. Och vill ADn ifråga se dessa så vore det inga problem heller eftersom de finns i min ägo, nedgrävda på tomten bakom gödselstacken.

Mvh

Senast ändrad:
Helt sinnesjukt.
Till och med Volvo-verkstan kunde inte omprogrammera min dator i backspegeln som styr centrallåset när infästningen till backspegeln gick sönder och jag letade upp en "ny" på skroten. Enligt Volvo ska den bytas till en sprillans ny, även datorn i den, om plastgängan för infästningen går sönder. Volvo-verkstadskillen var dock snäll och gjorde en liten "shady-deal" i bakgrunden och lyckades gänga om den istället för att jag skulle behöva spendera 9,000kr på en ny backspegel. Inget som Volvo gillade säkert. Så fort en del av en komponent pajar ska hela skiten bytas ut, oavsett vad det kostar.

Och detta är en V70 av generation 00-07, tänk de nya bilarna...
En v70? Backspegel..
Någon med en sådan, generation 2(?, var iaf år 2003/2004 nånting) Ville byta ut spegeln då nån olja hade läckt ur spegeln så halva spegeln hade en annan ton, typ lite blåare om jag minns rätt.
Iaf han skaffade en ny spegel och tog med sig grejerna till en certifierad Volvoverkstad, bara BYTET av spegel skulle då kosta dryga 8 kakor, kan det stämma? Jag tyckte det lät något otroligt...

Ursäkta ot.

Mvh.

Drygt 20 klockor från den handlaren. Varav ca en fjärdedel är Rolex.

Jag har kanske RÅD att köpa grått, men jag vill inte? Jag anser inte att en stålklocka är värd 300k kr, och jag anser att det är ADns förbannade ansvar att följa de avtal som DE kommer rill mig med.

Om jag har råd att köpa grårr är väl en ickefråga?
Ska jag behöva det anser du? (förutsatt att det jag säger om att de kom till mig med ett erbjudande, där jag gjorde min del och där de nu ghostar mig)
Helt seriöst?

Isåfall skulle jag gärn göra affärer med dig, om du anser att vi inte alls behöver följa överenskommelser och om jag helt enkelt skiter I min del av överenskommelsen (tex leverans av i förskott betalad vara), så kan jag råda dig att iqt gå till en gråhandlare och hoppas på bättre tur där?

Tycker du att jag har blivit shysst behandlad, helt seriöst? (Jag har ännu inte blivit kontaktad av någon chefsindivid, varken per mail eller telefon)

Och jag ska tillägga, jag har sålt några klockor, naturligtvis. Men inte en enda som jag inte kunnat köpa direkt över disk. Ev "listklockor" har aldrig sålts av mig. Och vill ADn ifråga se dessa så vore det inga problem heller eftersom de finns i min ägo, nedgrävda på tomten bakom gödselstacken.

Mvh
I all välmening, så tror jag din approach skadat dig mer än den varit till din fördel. Jag är fullständigt med dig att dom agerat dåligt, men baserat på allt du skrivit och hur du bemöter andra här på forumet är det nedanstående punkter som jag inte tror är särskilt bra i någon form av tvist

1) Du verkar snabbt bli arg och fräser ifrån mot andra - sällan bra i Sverige om man vill uppnå något
2) Du spelar in samtal och informerar om detta - här får du genast hela personalen emot dig
3) Du tar med dig vittnen in i butiken - samma som ovan och du börjar nu bli stämplad som en rättshaverist

Nästa gång du hamnar i en trist situation, hur jäkla frustrerande allt må vara, gå emot dina impulser.

Detta är Rolextråden för diskussion, så känns som att detta är färdigpratat tills du har någon konkret nyhet att komma med.

I all välmening, så tror jag din approach skadat dig mer än den varit till din fördel. Jag är fullständigt med dig att dom agerat dåligt, men baserat på allt du skrivit och hur du bemöter andra här på forumet är det nedanstående punkter som jag inte tror är särskilt bra i någon form av tvist

1) Du verkar snabbt bli arg och fräser ifrån mot andra - sällan bra i Sverige om man vill uppnå något
2) Du spelar in samtal och informerar om detta - här får du genast hela personalen emot dig
3) Du tar med dig vittnen in i butiken - samma som ovan och du börjar nu bli stämplad som en rättshaverist

Nästa gång du hamnar i en trist situation, hur jäkla frustrerande allt må vara, gå emot dina impulser.

Detta är Rolextråden för diskussion, så känns som att detta är färdigpratat tills du har någon konkret nyhet att komma med.
Även om du inte ska döma andra användare tror jag att du har rätt.

Tillbaka
Topp