• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min AD säljer i alla fall fortfarande väldigt prisvärda klockor 🤩

DAB1D217-1E6F-40A5-B6C8-4E06722D6C12.jpeg

Ska tydligen vara ratt forkommande har (USA). Kanske inte alla modeller,men enl konceptet ovan. Om klockan visar 10:10:31 sa ar det tydligen ett "skyltex".

Begriper dock inte vad som ar sa bra med detta. Kunden kan se och prova en klocka.
Kopa? Nej det gar inte.....
Bestalla en? Nej det gar inte heller......
Stalla sig pa vantelista? Mojligtvis beroende pa vem du ar,men da behovs inte ovanstaende krumbukter heller.

Om syftet ar att elda pa hypen annu mer sa ser jag dock en poang. Kunden far annu mer 'Vill ha" begar efter att faktiskt ha klamt och kannt.
Gar det inte fa tag pa en fran AF sa maste de ju vara jattesallsynta...eller hur?

Ska ta en svang forbi min AF i EM. Hittills sa har det bara varit tomt. En hel nybyggd Shop in Shop som ar tom....ingenting alls.
Men idag kanske jag kan se klockor som inte gar att kopa eller bestalla...vilken tur jag har! Men gott kaffe far man iallafall.....
Vad menar du?
Det kan ju vara så att just du inte får köpa.

Helt ratt.
Men varfor ska jag aka till en AF. Se och klamma pa en klocka jag anda inte kan kopa?
Helt bortkastat for mig och den stackare som ska ta sig tid att visa/prata med mig.
Absolut håller jag med dig.
Angående prissättningar kan AD sätta vilka fiktiva priser de vill, då klockorna är lika fiktiva i deras lilla shop.
Förövrigt så är det ganska svårköpt på klockmarknaden. Hade en HMC och en JLC som nästan hade fungerat. Men nästan håller inte för min del.

Absolut håller jag med dig.
Angående prissättningar kan AD sätta vilka fiktiva priser de vill, då klockorna är lika fiktiva i deras lilla shop.
Förövrigt så är det ganska svårköpt på klockmarknaden. Hade en HMC och en JLC som nästan hade fungerat. Men nästan håller inte för min del.
Kan bara aterigen halla med.
MSRP pa manga modeller ar bara siffror da i stort sett alla som fragar inte kan kopa till detta pris. Bra for de far som far lov,men for resten precis som du sager bara "Blaha"
Vill man ha en sa betalar man marknadspris och den sitter pa armen inom max 48timmar.

Jag ar precis som du vad galler att "Noja mig med nagot" Det blir aldrig bra och jag ar hellre utan om jag inte kan fa precis vad jag vill ha.

Hej alla YM fantaster. Jag har fått upp ögonen för den här klockan, tycker den är fantatiskt snygg samtidigt som den flyger lite under radarn vilket jag uppskattar till skillnad från sub och gmt då det känns som alla har dem.

Nu till frågan, jag funderar på blue eller platinum dial. Lutar nog åt platinum dial, men har svårt att hitta bra info vilken färg som anses ha det bästa värdet på andrahands marknaden. Vad är er åsikt? Vilken tror ni står sig bäst i det långa loppet i pris?

Tack på förhand!

Mvh Anders

Antar att du menar grå? Den säljs nu i grå(slate) och blå. Jag tror blå alltid kommer ha lite mer följare generellt men på den klockan är båda tavlorna poppis.

Hej alla YM fantaster. Jag har fått upp ögonen för den här klockan, tycker den är fantatiskt snygg samtidigt som den flyger lite under radarn vilket jag uppskattar till skillnad från sub och gmt då det känns som alla har dem.

Nu till frågan, jag funderar på blue eller platinum dial. Lutar nog åt platinum dial, men har svårt att hitta bra info vilken färg som anses ha det bästa värdet på andrahands marknaden. Vad är er åsikt? Vilken tror ni står sig bäst i det långa loppet i pris?

Tack på förhand!

Mvh Anders
Bara en liten heads-up så är folk lite less på "bästa investering"-diskussionen här inne. Rådet brukar vara: köp det DU vill ha.

Med det sagt är det såklart mycket pengar och ingen vill göra en kass affär om det kan undvikas. Jag har inte sett någon större skillnad i andrahandspriser beroende på färg men hört muntligt från AD att det är lite mer tryck på den blåa men ta det med en nypa salt.

Sen nämnder du platinumtavla, är det alltså den äldre referensen du sneglar på eller menar du den gråa tavlan som finns just nu?

Edit: tvåa på bollen

Bara en liten heads-up så är folk lite less på "bästa investering"-diskussionen här inne. Rådet brukar vara: köp det DU vill ha.

Med det sagt är det såklart mycket pengar och ingen vill göra en kass affär om det kan undvikas. Jag har inte sett någon större skillnad i andrahandspriser beroende på färg men hört muntligt från AD att det är lite mer tryck på den blåa men ta det med en nypa salt.

Sen nämnder du platinumtavla, är det alltså den äldre referensen du sneglar på eller menar du den gråa tavlan som finns just nu?

Edit: tvåa på bollen
Tack för svar, ska tänka på det.

Jag tänker på den äldre, alltså 116622. Anledningen är att jag kan köpa den för ca 100k, en från 2015 i platina.

Mvh

Jag tänker på den äldre, alltså 116622. Anledningen är att jag kan köpa den för ca 100k, en från 2015 i platina.

Mvh
Har inte stenkoll på modellen men låter som ett hyggligt pris om det är fullset. Finns säkert andra här inne som har bättre koll.
Fråga i YM tråden också vetja

Edit: om LW har en ute för 120 så skulle jag gissa att den absolut går att hitta runt 100 på annat håll ;)

Mvh
Tänk på att det är enbart vridringen och tavlan som är i platinum. Boett och länk är SS.

LW har en för 115’ så 100’ känns väl som marknadspris…

Chrono24 har en funktion där man kan se prisutvecklingen för olika modeller. Jag har inte lyckats se att någon har anmärkt på tillförlitligheten på dom (förutsatt att du har i åtanke att priserna tenderar att vara aningen höga just på Chrono24) så jag brukar använda mig utav den funktionen om jag vill bilda mig en uppfattning.

1641199529088.png

1641199548511.png

Chrono24 har en funktion där man kan se prisutvecklingen för olika modeller. Jag har inte lyckats se att någon har anmärkt på tillförlitligheten på dom (förutsatt att du har i åtanke att priserna tenderar att vara aningen höga just på Chrono24) så jag brukar använda mig utav den funktionen om jag vill bilda mig en uppfattning.

1641199529088.png

1641199548511.png
Stort tack!

Tillbaka
Topp