• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

De kunde ha hojt de modeller som har arslanga/stangda listor med 50-100% och det hade inte paverkat ett enda dugg.
Salange du som kund far betalt for att ta emot en vara (dvs 2ahandsmarknaden varderar varan hogre an nypris) sa kommer efterfragan vara hogre an utbudet.
For det finns val ingen som tackar nej till gratis pengar?

Edit

Som svar pa din fraga ar jag forvanad att de inte hojde mer. 3-4% pa ungefar 90% av produktionslinjen tacker inte ens inflationen de senaste tva aren.
Rolexklockor har alltsa blivit billigare.

Såg denna på GMT på instagram idag. Sannolikheten att den faktiskt kommer är låg men satan vilken ribba jag skulle få...

1641227674553.png
Vore den inte ännu bättre så här?

sprite-render-web.jpg

Fast det går ju att fixa redan nu!:) Nackdelen är förstås att det inte inkluderar den kompletta Rolexköpupplevelsen där man får böna och be att en säljare ska vara generös och skriva upp en på en lista så att man kanske får köpa någonting om några år. Dessutom kanske det är så att klockan slutar fungera om inte vridringsinlägget är tillverkat för hand av älvorna i Rolexfabriken?🤔
imgonline-com-ua-twotoone-7IXliEEqHS.jpg

Hej!
Ursäkta mina dumma och naiva frågor. Men kanske kan ni forumsveteraner hjälpa mig.

Jag har samlat klockor ett tag, mest vintage. Under det senaste året har jag försökt få tag i nya klockor till listpris. Specifikt har jag letat efter en OP 36:a (Candy Pink) och en Milguass hos våra svenska återförsäljare, men det går inte ens att ställa sig i kö, utan känslan är nästan att man blir dumförklarad för att man ens frågar. Ni som har köpt hos svenska återförsäljare är ni återkommande kunder, eller besöker ni butiken, eller hur gör ni för att köpa klockor? Får de svenska återförsäljarna så lite klockor från Rolex så de kan välja sina kunder? Hur funkar "kö-systemet" hos återförsäljare?

Tack för ett grymt forum, läser ofta, skriver sällan.

Hej!
Ursäkta mina dumma och naiva frågor. Men kanske kan ni forumsveteraner hjälpa mig.

Jag har samlat klockor ett tag, mest vintage. Under det senaste året har jag försökt få tag i nya klockor till listpris. Specifikt har jag letat efter en OP 36:a (Candy Pink) och en Milguass hos våra svenska återförsäljare, men det går inte ens att ställa sig i kö, utan känslan är nästan att man blir dumförklarad för att man ens frågar. Ni som har köpt hos svenska återförsäljare är ni återkommande kunder, eller besöker ni butiken, eller hur gör ni för att köpa klockor? Får de svenska återförsäljarna så lite klockor från Rolex så de kan välja sina kunder? Hur funkar "kö-systemet" hos återförsäljare?

Om du gillar att läsa ofta så har detta ämne avhandlats åtskilliga gånger i denna tråd, bara att bläddra bakåt. ;)

Hej!

Vanligaste frågan här. Så fortsätta att läsa.

Hej!

Kommer inte hända i ditt fall och som läget ser ut nu.

Kommer inte hända i ditt fall och som läget ser ut nu.
Ajo...nu ska vi inte vara sadana ;) Nagon vinner ju pa Lotto ocksa

Men skamt asido @Andreasljoh
Varfor skulle en naringsidkare ge dig gratis pengar utan motprestation? Vad har du handlat som varit trogsalt dar butiken fatt tjana bra pa dig?
Hur manga nollor har du spenderat pa diamanter och annat krafs som tappar 50-75% av vardet sa fort du kliver ut ur butiken?

For den nakna sanningen ar att ingen handlare behover en kund som bara vill kopa heta (dvs klockor som kostar mer beg an nya) AP PP eller Rolex idag
Dessa far du som morot for att du handlat eller kommer att handla annat krafs. Och det ar ingenting personligt eller konstig med det. Bara sunt affarstankande som marknaden ser ut just nu.
Och AF har val aldrig fatt sa mycket klockor som de far idag. Bara det att villiga kopare som absolut inte vill ha vardelsosa papperslappar ar annu fler....

Ajo...nu ska vi inte vara sadana ;) Nagon vinner ju pa Lotto ocksa

Men skamt asido @Andreasljoh
Varfor skulle en naringsidkare ge dig gratis pengar utan motprestation? Vad har du handlat som varit trogsalt dar butiken fatt tjana bra pa dig?
Hur manga nollor har du spenderat pa diamanter och annat krafs som tappar 50-75% av vardet sa fort du kliver ut ur butiken?

For den nakna sanningen ar att ingen handlare behover en kund som bara vill kopa heta (dvs klockor som kostar mer beg an nya) AP PP eller Rolex idag
Dessa far du som morot for att du handlat eller kommer att handla annat krafs. Och det ar ingenting personligt eller konstig med det. Bara sunt affarstankande som marknaden ser ut just nu.
Och AF har val aldrig fatt sa mycket klockor som de far idag. Bara det att villiga kopare som absolut inte vill ha vardelsosa papperslappar ar annu fler....
Tack för svar, jag hör dig och er andra klart och tydligt, haha. Det blir en dyr förlovningsring, det hör jag ju...

Tack för svar, jag hör dig och er andra klart och tydligt, haha. Det blir en dyr förlovningsring, det hör jag ju...
Nu gar val detta lite utanfor en diskussion om Rolexklockor i sig,men ditt svar ar inte en dum ide alls,OM och enbart OM du anda ska kopa en ring.
Da skulle jag gynna den handlare dar du funderar pa att kopa din Rolex om det ar mojligt. Helt enkelt tala om att du ar intresserad av modell X,vet hur marknaden ser ut idag,men skulle vilja veta om det finns mojlighet for dig att fa "stalla dig pa ko" om du valjer att handla sagda ring dar istf hos konkurrenten tvarsover gatan.

Annars sa far du satta dig med papper och penna och gora din mattelaxa.
Rakna fram vad merkostnaden ar att kopa det du vill ha hos Grais.
Mervardet for dig att fa klockan inom 48 timmar istf om kanske 2ar samt vad det kostar dig att kopa det krafs som kravs hos din AF,och sedan ta det beslut som ar mest gynnsamt for dig.
Ovanstaende har namligen din AF redan gjort.

For nagon brist pa Rolex AP eller PP ar det inte. Daremot ar det brist pa naringsidkare som ger bort gratis pengar. Det har det nog alltid varit

Nu gar val detta lite utanfor en diskussion om Rolexklockor i sig,men ditt svar ar inte en dum ide alls,OM och enbart OM du anda ska kopa en ring.
Da skulle jag gynna den handlare dar du funderar pa att kopa din Rolex om det ar mojligt. Helt enkelt tala om att du ar intresserad av modell X,vet hur marknaden ser ut idag,men skulle vilja veta om det finns mojlighet for dig att fa "stalla dig pa ko" om du valjer att handla sagda ring dar istf hos konkurrenten tvarsover gatan.

Annars sa far du satta dig med papper och penna och gora din mattelaxa.
Rakna fram vad merkostnaden ar att kopa det du vill ha hos Grais.
Mervardet for dig att fa klockan inom 48 timmar istf om kanske 2ar samt vad det kostar dig att kopa det krafs som kravs hos din AF,och sedan ta det beslut som ar mest gynnsamt for dig.
Ovanstaende har namligen din AF redan gjort.

For nagon brist pa Rolex AP eller PP ar det inte. Daremot ar det brist pa naringsidkare som ger bort gratis pengar. Det har det nog alltid varit
Så får det bli :)

Hej,

Det här kanske framstår som en trollfråga, men jag är uppriktig. Vilka Rolexklockor kan man "knalla in i affären" och köpa direkt?

Jag är, så klart, intresserad av en särskild klocka men är alldeles för blyg för att ringa och fråga. Det är inte en Sub. Eller något sådant. Nej! Men en helt vanlig Datejust i stål med silvertavla. Är dom också sån här väntlista på som man måste smöra sig in på med en massa värdelösa köp?

/efterbliven lantis och klocknovis

Hej,

Det här kanske framstår som en trollfråga, men jag är uppriktig. Vilka Rolexklockor kan man "knalla in i affären" och köpa direkt?

Jag är, så klart, intresserad av en särskild klocka men är alldeles för blyg för att ringa och fråga. Det är inte en Sub. Eller något sådant. Nej! Men en helt vanlig Datejust i stål med silvertavla. Är dom också sån här väntlista på som man måste smöra sig in på med en massa värdelösa köp?

Ring och fråga. Värsta som kan hända är att få ett nej. Borde inte vara en omöjlighet att kunna köpa en utan tidigare köphistorik.

Hej,

Det ska säkert gå bra, låter som just en sådan som du kan få tag på. Kanske inte knalla in, för finns sällan inne, men inom 3-6 månader.

PM:a mig annars så kanske jag kan fixa kontakt, då jag smörat fint genom åren 😉

Hej,

En DJ bor du kunna kopa direkt. Har de inte exakt vad du letar efter hemma sa far du val vanta nagra manader i varsta fall.

Bor du nara en AF sa knalla forbi och kika vad som finns i montrarna. Har du tur sa kanske det finns precis vad du vill ha.

En DJ bor du kunna kopa direkt. Har de inte exakt vad du letar efter hemma sa far du val vanta nagra manader i varsta fall.

Bor du nara en AF sa knalla forbi och kika vad som finns i montrarna. Har du tur sa kanske det finns precis vad du vill ha.
Möjligheten är nog större i Sthlm. Här i Gbg fanns det en svart 126234 inne i måndags, men exhibition only. Så inte ens datejust får man köpa direkt..

Hej,

För inte mycket över listpris såg jag denna här på KS

Tillbaka
Topp