• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skjermbilde 2022-01-01 kl. 01.40.53.png

Skjermbilde 2022-01-01 kl. 01.41.40.png

Skjermbilde 2022-01-01 kl. 01.43.37.png

Vad var priset på skydwellern innan? Jag såg listorna på höjningarna från en tysk sida som listade alla modellers nya priser. I regel dock 10-12% lägre ån de svenska. Obegripligt att det är billigare i tyskland. I snitt 10-11% upp på SS och 3% på övriga. Överlag.

Vad var priset på skydwellern innan? Jag såg listorna på höjningarna från en tysk sida som listade alla modellers nya priser. I regel dock 10-12% lägre ån de svenska. Obegripligt att det är billigare i tyskland. I snitt 10-11% upp på SS och 3% på övriga. Överlag.
160 har jag för mig. Ingen mega höjning på den

Vore ingen överraskning om så var fallet. Modellen är väl en ”sleeper” som inte säljer särskilt bra?
Nej den ar sa dyr och "egensinnig" att du har helt ratt. Modellen pastods vara sa iskall att jag var en idiot som ens var intresserad.
Kopte min med ca 50% rabatt vs listpris. Saldes av svensk AF nyservad fullset. Har for mig den var 4-5ar gammal.

Men ger mig fan pa att slutar den tillverkas...da javlar blir det prisraket....

God Fortsattning pa Er Alla!

Det tror jag inte. Gråisar är ärliga och fina människor som inte är ute efter pengar, det är mer som en service för oss klockintresserade.

På vilket sätt är priserna gråisarnas doing? Det är AD som själva skapat grå-marknaden genom att under lång tid sälja stora mängder klockor till rabatter till gråhandlare. Detta pågår fortfarande, den enda skillnaden är att sedan en tid tillbaka handlas Rolex beg till över listpris.

Handlare av begprodukter såsom bilhandlare, antikvariat m.m. fyller en funktion.

På vilket sätt är priserna gråisarnas doing? Det är AD som själva skapat grå-marknaden genom att under lång tid sälja stora mängder klockor till rabatter till gråhandlare. Detta pågår fortfarande, den enda skillnaden är att sedan en tid tillbaka handlas Rolex beg till över listpris.

Handlare av begprodukter såsom bilhandlare, antikvariat m.m. fyller en funktion.
Det var ett skämt med glimten i ögat. Jag menade att det är klart att de höjer priserna så fort de kan, det är ju ingen välgörenhet?

Men...I got 99 problems but the Rolexpriser ain't one. 😃

Tillbaka
Topp