Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Längre moms i Tyskland.Vad var priset på skydwellern innan? Jag såg listorna på höjningarna från en tysk sida som listade alla modellers nya priser. I regel dock 10-12% lägre ån de svenska. Obegripligt att det är billigare i tyskland. I snitt 10-11% upp på SS och 3% på övriga. Överlag.
Självklart speciellt när inget finns i lagerHur har tidigare prishöjningar påverkat priser på begagnade klockor? Sker likvärdiga höjningar när listpriser ökar?
Höjde alla gråisar simultant igår också?Börjar bli dyrt med Rolex![]()
Börjar bli dyrt med Rolex![]()
Hedlund hade rätt, ”Det har blivit dyrt här i Schweiz!”Börjar bli dyrt med Rolex![]()
160 har jag för mig. Ingen mega höjning på denVad var priset på skydwellern innan? Jag såg listorna på höjningarna från en tysk sida som listade alla modellers nya priser. I regel dock 10-12% lägre ån de svenska. Obegripligt att det är billigare i tyskland. I snitt 10-11% upp på SS och 3% på övriga. Överlag.
Fråga?Höjde alla gråisar simultant igår också?![]()
Japp. Nu har bägaren runnit över. All in på Hublot hädanefterBörjar?
Det tror jag inte. Gråisar är ärliga och fina människor som inte är ute efter pengar, det är mer som en service för oss klockintresserade.Höjde alla gråisar simultant igår också?![]()
Det tror jag inte. Gråisar är ärliga och fina människor som inte är ute efter pengar, det är mer som en service för oss klockintresserade.
Här finns en sammanställning av priser före och efter förra höjningen, januari 2020:Vi skulle behöva en databas över historiska priser. Är det någon som sitter på en sådan? Svenska priser tänker jag då.
Sjukt att jag fick upp ett annat pris på sub date, men måste vara något fel i min bild men även efter uppdatering av sidan kvarstår prisetBörjar bli dyrt med Rolex![]()
Jag fick den att visa ett annat pris efter att ha flippat fram och tillbaka mellan modellerna. Tror det visade priset ovan är för TT.Sjukt att jag fick upp ett annat pris på sub date, men måste vara något fel i min bild men även efter uppdatering av sidan kvarstår priset![]()
![]()
Aha okej, gick bara in på stålsub date/no date och fick en chock över 50k premium för datumJag fick den att visa ett annat pris efter att ha flippat fram och tillbaka mellan modellerna. Tror det visade priset ovan är för TT.
Måste vara rekommenderat gråhandlarprisSjukt att jag fick upp ett annat pris på sub date, men måste vara något fel i min bild men även efter uppdatering av sidan kvarstår priset![]()
![]()
Nej den ar sa dyr och "egensinnig" att du har helt ratt. Modellen pastods vara sa iskall att jag var en idiot som ens var intresserad.Vore ingen överraskning om så var fallet. Modellen är väl en ”sleeper” som inte säljer särskilt bra?
Snarare tvart emot.Börjar bli dyrt med Rolex![]()
Det tror jag inte. Gråisar är ärliga och fina människor som inte är ute efter pengar, det är mer som en service för oss klockintresserade.
Det var ett skämt med glimten i ögat. Jag menade att det är klart att de höjer priserna så fort de kan, det är ju ingen välgörenhet?På vilket sätt är priserna gråisarnas doing? Det är AD som själva skapat grå-marknaden genom att under lång tid sälja stora mängder klockor till rabatter till gråhandlare. Detta pågår fortfarande, den enda skillnaden är att sedan en tid tillbaka handlas Rolex beg till över listpris.
Handlare av begprodukter såsom bilhandlare, antikvariat m.m. fyller en funktion.
Som nar man var liten parvel och foljde med farsan till ICA.