Äh lägg av, kan vi inte fortsätta diskutera Rolex-listor, gråhandlare och prisökningar och allt annat som är roligt här i livet…I ärlighetens namn bidrar @jamesfranco :s senaste inlägg mest till denna tråd om man ser till de senaste tre åren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Äh lägg av, kan vi inte fortsätta diskutera Rolex-listor, gråhandlare och prisökningar och allt annat som är roligt här i livet…I ärlighetens namn bidrar @jamesfranco :s senaste inlägg mest till denna tråd om man ser till de senaste tre åren.
Och kunde alla bara kliva in och kopa Daytonas GMT Sub Nautilus RO etc sa skulle ingen vilja ha dem till listpris...utan da ska det vara bra rabatt.Kom ihåg, alla vill ha de dom inte kan få.
Psykologin funkar perfekt då varumärkena tvingar folk att köpa skit de inte är intresserade av för att sedan få den åtråvärda "chansen" att hämta ut nånting alla vill ha.
Idk. Jag lägger ingen mer tyngd på denna fråga då man kan diskutera fördelar, nackdelar, lösningar, problem osv tills man blir gråhårig. Jag hoppas i allafall du får din klocka och att du fått lite mer hjälp och guidance om hur du ska gå tillväga för att fåhoppningsvis få hämta ut den av din AD.
Har du mer frågor kan du fortsätta ställa dem här, jag finns även tillgänglig via PM![]()
I ärlighetens namn bidrar @jamesfranco :s senaste inlägg mest till denna tråd om man ser till de senaste tre åren.
I och med att personen i fråga (troligen) har köpt klockan på bilden så är det nog mycket möjligt att han också tycker bandet är snyggtSå jävla bra ändå. Nu misstänker jag att upphovsmannen till den bilden skämtar med mig aprillo men jag hoppas innerligt att det bara är någon som är sådär skönt excentrisk så hen bara ”shit vad bra det blev med det här bandet” och sen kör med det. Älskart
Jag väntar på en vanlig (inte längre) OP 36 med svart urtavla.Vad är det för klocka du väntar på? Väntat ca 4 mån själv och fick höra att jag skulle ta ca 12 mån
Har du gått förbi och ringt och frågat under tiden eller bara väntat?När jag beställde Submariner date 2018-07 så fick jag veta att det var 2 år, kanske 18 månader väntetid.
Fick samtal att hämta klockan efter 9 månader.
Du far val titta in hos Rob varenda gang du har vagarna forbil. Kaffe och choklad far bli din ranta
Jag hoppas du far din klocka snabbare an du tror,om inte annat sa kanske du ser nagot annat kul i skylten,och trakigare kan man val ha an att klamma pa klockor i brist pa annat….
Choklad!? Det har de aldrig erbjudit migDu far val titta in hos Rob varenda gang du har vagarna forbil. Kaffe och choklad far bli din ranta
Jag hoppas du far din klocka snabbare an du tror,om inte annat sa kanske du ser nagot annat kul i skylten,och trakigare kan man val ha an att klamma pa klockor i brist pa annat...
Okej bra val, hoppas du får den snartJag väntar på en vanlig (inte längre) OP 36 med svart urtavla.
I och med att personen i fråga (troligen) har köpt klockan på bilden så är det nog mycket möjligt att han också tycker bandet är snyggt![]()
Jag var nog inne i butiken varranan månad och kikade och pratade då och då med min kontakt utan att någonsin tjata om när det blir min tur. Jag lätt dom jobba på utan att störa dom.Har du gått förbi och ringt och frågat under tiden eller bara väntat?
Vilken mejsel bör man ha till länken på en 116610?
Köp en 1.6mm mejsel och justera själv. Så slipper du åka till en AD, vilket låter omständigt.
Han har verkligen en poäng. Jag tittar in här en gång om året och läser EXAKT samma saker.Om du inte gillar tråden så läs inte. Typ. Enkel lösning.
Man kan alltid bidra med andra typer av inlägg istället för att bara klagaHan har verkligen en poäng. Jag tittar in här en gång om året och läser EXAKT samma saker.
Jag läser även versioner av mitt egna inlägg.
Men det ar ju inte lika enkelt....Man kan alltid bidra med andra typer av inlägg istället för att bara klaga![]()
Ska man vara diskret sa kor man WG...Nu ska vi inte vara sånaHelgulds YM2 har absolut något om man glider runt i Miami till vardags
![]()
Sjalvklart. Batar ar ju byggda av tra ibland.WG…i kombo med doftgranar…![]()
Du har en hel del rätt. Dock tror jag att det finns många som vill tillbaka till den situationen som var. Bland annat jag. Jag köper inte klockor som investering och jag skyr gråhandlarna, kanske orättvist då de flesta säkert är ok. Jag står inte i kö på någon klocka eller är omedelbar spekulant på någon. Och det känns fel att köpa för 200% av listpriset, det känns lite som en "virtuell brist" som så småningom kommer att bli tillrättad. Annars har nog ÅF gjort sitt skulle jag tro.Och kunde alla bara kliva in och kopa Daytonas GMT Sub Nautilus RO etc sa skulle ingen vilja ha dem till listpris...utan da ska det vara bra rabatt.
Precis som det var for 6-7ar sedan.
Dit vill nog ingen tillbaka. Absolut inte AF.Inte tillverkarna heller och formodligen inte den stora majoriteten av dem som ager klockor.
De enda som mojligtvis skulle vilja se detta ar de som nu vantar eller inte far kopa. Fragan ar ju hur intresserade dessa personer ar om det inte gar att tjana en spann utan blir tokforlust sa fort du kliver ut fran butiken med nyforvarvet.
AF har val aldrig salt sa mycket som de gor idag,sa att de spelat ut sin roll har jag svart att se.Du har en hel del rätt. Dock tror jag att det finns många som vill tillbaka till den situationen som var. Bland annat jag. Jag köper inte klockor som investering och jag skyr gråhandlarna, kanske orättvist då de flesta säkert är ok. Jag står inte i kö på någon klocka eller är omedelbar spekulant på någon. Och det känns fel att köpa för 200% av listpriset, det känns lite som en "virtuell brist" som så småningom kommer att bli tillrättad. Annars har nog ÅF gjort sitt skulle jag tro.
Ja AD säljer nog en massa, men väldigt få över disk.AF har val aldrig salt sa mycket som de gor idag,sa att de spelat ut sin roll har jag svart att se.
Skulle det daremot aterga till hyllorna fulla av iskalla prylar och den overvaldigande majoriteten kunder handlar pa internet sa...
Att manga "Av det gamla gardet" vill tillbaka till tiden innan hype och sociala media drevet tog over en stor del av klockmarknaden kan jag forsta,men personligen har jag svart att tro det kommer handa.
Jag far accptera att saker och ting forandras snabbt numer,och snabbare verkar det ga for varje dag som gar. Men det ar inte alltid latt att inse vad det verkligen beror pa. Mig sjalv.
Det ar ju en intressant teori.Ja AD säljer nog en massa, men väldigt få över disk.
Haha nej, det ska gudarna veta. Och det är egentligen inte gnäll utan en ren reflektion. Jag tyckte verkligen att jag inlägget var det som bidragit mest till tråden på väldigt länge. För det finns väl ändå ingen som tycker att det är sådär jätteintressant att läsa om alla roliga teorier hur man fikar in sig hos en ÅF? Eller så har vårt horologiska intresse minimerats på till detta?Men det ar ju inte lika enkelt....
Nja, kanske inte direkt till gråis då en del kunder faktiskt köper sina klockor från AD.Det ar ju en intressant teori.
Att AF skulle skicka de flesta heta klockorna direkt till Grais genom bakdorren.Jag har svart att tro det verkligen ar pa det viset,men att det forekommer,sjalvklart.
Da forstar jag hur du tanker och haller helt med dig.Nja, kanske inte direkt till gråis då en del kunder faktiskt köper sina klockor från AD.
Det jag menar är att varor finns på ett lager och blir aldrig synlig för någon annan än den som har köpt produkten.
Direkt ur förrådet och inte över disk, är väl rätta benämningen.
En lätt touch down på hyllan innan beställaren hämtar den.
Låter konstigt. Känns som att det räcker med att andas på den för att det ska bli hairlines på de polerade ytorna. Har en 116505.
Du kanske tar på dig den. Beundrar och stoppar tillbaka den? Då förstår jag om den fortfarande ser ut som ny
![]()