• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

C65696BE-8BCC-493F-AB7C-C057435481EA.jpeg

oysterflex er tipp topp 👍🏼

Hej!

Börjar bli dags för min första Rolex. Har sedan innan Omega/Breitling som jag endast köpt för att jag gillat dem och för att de ska användas.

Dessa köp har endast vart via Chrono24 av utländska handlare. Bara superbra erfarenheter. Men nu har jag hittat en från Sverige som har några få omdömmen. Priset är korrekt utifrån vad det är för klocka. Kan även ses för att göra upp köpet och är således beredd att åka en bit för detta. Fått en rabatt på ca 20.000 utanför Chrono.

Något att tänka på? Det är en Explorer II. Något att se upp med? Klockan i fråga är från 2021.

Allt gott!

Ar det en svensk handlare (ja en riktig handlare med firma du kan kolla upp och inte bara ett internetspoke som kallar sig handlare) sa bor du val vara sa trygg som du kan bli.
Privatperson sa ar det val som vanligt. Kop saljaren forst. Ar det for bra for att vara sant osv.Minsta tveksamhet sa ar det nog battre att passa.

Tack för ditt utförliga inlägg! Är tyvärr inte riktigt tillfälle att köpa två klockor på en och samma gång i nuläget. :) Annars känner jag att siktat har ställts in mot OP34:an i silver.

Blev rekommenderad att även kolla på vintagemodeller som ska fungera väl på läder. Är dock helt lost när det kommer till äldre Rolex. Något rekommenderar att checka in? Tänker då i stål (vitguld blir alldeles för dyrt, gissar jag på). Något enkelt likt OP:n kanske? :)
Nu kommer jag in lite sent i diskussionen men jag är otroligt nöjd med min OP 34, 114200. Jag har också ganska smala handleder, ungefär 16,5 cm och klockan kunde inte sitta bättre. Jag förstår oron över storleken men tänk så här; en 34 mm klocka sitter på min handled ungefär som en 36mm gör på någon med handleder på 18 cm.

Jag bär min dagligen till både kostym och mer sportiga kläder, den gör aldrig bort sig.

Dessutom finns det väl inget mer smakfullt än en mindre, diskret klocka som gör jobbet utan att vara för mycket?

0C12E515-8B40-4297-838C-CF29D2684E2F.jpeg

Nu kommer jag in lite sent i diskussionen men jag är otroligt nöjd med min OP 34, 114200. Jag har också ganska smala handleder, ungefär 16,5 cm och klockan kunde inte sitta bättre. Jag förstår oron över storleken men tänk så här; en 34 mm klocka sitter på min handled ungefär som en 36mm gör på någon med handleder på 18 cm.

Jag bär min dagligen till både kostym och mer sportiga kläder, den gör aldrig bort sig.

Dessutom finns det väl inget mer smakfullt än en mindre, diskret klocka som gör jobbet utan att vara för mycket?

Sitter ju riktigt bra tycker jag! Ångrar själv att jag inte körde på 34mm OP:n istället för 36mm. Sålde dock 36mm OP:n sen och köpte Explorer 124270 som sitter som ett smäck på 17cm handled :D.

Riktigt snyggt! :D Har dock funderat lite och känner att jag inte vill gå efter en äldre modell som saknar Easylink och så. Står i kö för en 36mm silver OP nu, men har möjlighet att byta ned mig till en 34mm. Så tanken att köra efter en 34:a är inte borta. Nu sitter dock din 34:a större än nuvarande 34mm:n.

Ja - litt. Ironien er jo at man ville ha mindre Rolex-diskusjoner - og man har oppnådd det motsatte. Nå har vi jo mange tråder som diskuterer Rolex og det ene og det andre. 🤡
...oh the irony...når man starter en tråd om lister, investeringer, osv - og den tråden viser seg å være mer populær enn den originale tråden (denne) for de som bryer seg mer om selve merket, klokken, historien og entusiastene.

😆
Är det inte uppenbart vad poängen är?

...oh the irony...når man starter en tråd om lister, investeringer, osv - og den tråden viser seg å være mer populær enn den originale tråden (denne) for de som bryer seg mer om selve merket, klokken, historien og entusiastene.

😆
Hahahah, ja visst är det så. Men det har även gjort att denna tråd kan vara trevlig att besöka jämfört med innan!

Tillbaka
Topp